Skip to main content

De beide boxen geven bij het opstarten regelmatig aan dat er geen internetverbinding is. Het modem moet dan opnieuw gestart worden en de boxen ververst. Als ik dat doe gaat het even weer goed, maar daarna begint het weer. Ik druk nu net zo lang op Verversen tot de box werkt, meestal maximaal drie keer, maar prettig is het niet. Wie weet een oplossing?

Zijn de boxen beide met een utp-kabel rechstreeks op het modem aangesloten? 


Ja, met utp-kabels.


Heeft u al andere kabels geprobeerd? De kabels bestaan uit 1 stuk? Van tv ontvanger rechtstreeks naar modem? Er zit niets tussen?

Welk modem heeft u?


De kabels zijn uit één stuk en zijn al jaren in gebruik, zonder problemen. Er zit niets tussen. Het modem is een Experia Box V10.


De kabels zijn uit één stuk en zijn al jaren in gebruik, zonder problemen. 

U heeft nu problemen toch?

Bij de poorten achterop de Experiabox zitten ledjes.

Wat doen die op het moment dat de tv ontvanger zegt dat er geen internetverbinding is?

Heeft u glasvezel? Of een aansluiting via de telefoon? 

Welke tv ontvangers heeft u? Motorola? Arris? HMB2260? VIP5202? VIP2952? Of iets anders?


Glasvezel en de ontvangers zijn KPN DIW7022. Ik zie niets bijzonders aan de lichtjes, maar ik zal dat in de gaten houden.


Kun je toch eens, @Jaap Gall, een van de boxen met een andere, nieuwe, kabel aansluiten? Om uit te sluiten dat er toch niet iets met de bestaande kabels aan de hand is. Ben benieuwd of je dan verschil merkt tussen de beide.