Skip to main content

Sinds thuiskomst van vakantie afgelopen weekend werkt mijn TV verbinding via Yamaha receiver (RX V675) niet meer. Iedere drie seconden wisselen van normaal beeld en geluid naar sneeuw. Hiervoor zeker 5 jaar geen issue. Lijkt dat een update einde juli hier iets mee te maken heeft, helpdesk vermoed HDCP protocol update die nu niet meer werkt met receiver maar deze is HDCP 2.2 compatibel.. wat er in de update is aangepast kan helpdesk niet vinden, een oplossing (ook via service +) blijkt niet te kunnen?! Niet echt handig of fijn..

als workaround nu via tweede HDMI mijn tv rechtstreeks gekoppeld en via de Jack plug het geluid naar mijn receiver maar dit is natuurlijk niet hoe je het aangesloten wil hebben.

Kan iemand mij misschien verder helpen hoe iets aan te passen in de instellingen om weer een goede aansluiting te krijgen?

wat niet werkt:

  • Arris sw update noch reset
  • modem reset
  • glas reset
  • KPN resolutie instelling aanpassen
  • Receiver resolutie aanpassen
  • receiver op HDMI pass through only zetten
  • kabels aanpassen
  • alle andere apparaten loskoppelen
  • andere HDMI poorten gebruiken op TV en receiver

dank voor het meedenken alvast!

 Roy

Ik heb bijna hetzelfde fenomeen gehad met mijn Yamaha HTR-3069.
(beeld Firestick via hdmi reciever - hdmi out naar tv in hoogste resolutie , gevolg na schakelen een grijs/sneeuw scherm)
in eerste instantie heb ik via de advanced setup iets zitten aanpassen met de HDMI weergave, (ik kan daar kiezen tussen 2 modes, o.a 4k passtrough oid)
Helaas kwam het fenomeen terug en achteraf bleek dat mijn hdmi kabel of hdmi koppelstukje van de Firestick naar de reciever toch niet helemaal goed bleek te zijn. Ik heb beiden vervangen en probleem opgelost.
 


Thanks, helaas werken dezelfde kabels en poorten prima met andere apparaten (chromecast, Nintendo switch, PS) dus lijkt mij de koppelslof of kabel(s) geen issue? Daarnaast heb ik goed beeld / sneeuw afwisselend, was dit bij jou ook @CharleyR ?


Thanks, helaas werken dezelfde kabels en poorten prima met andere apparaten (chromecast, Nintendo switch, PS) dus lijkt mij de koppelslof of kabel(s) geen issue? Daarnaast heb ik goed beeld / sneeuw afwisselend, was dit bij jou ook @CharleyR ?



Het kwam sporadisch voor , voornamelijk als de reciever aan  ging en er geschakeld werd naar het desbetreffende hdmi kanaal.
Ik heb geen TV+ box, maar kan je iets aan de settings (display settings), instellen van deze box.
Gewoon op de hoogste resolutie echter kan je normaliter ook nog iets met kleurdiepte oid instellen.
Ik heb een LG Oled, daar werkt bij mij de 12 bit het beste, maar het is een kwestie van uitproberen en wellicht zal je als laatste redmiddel de reciever resetten, dat is ook nog mogelijk!


@r_scholte Ik kwam je topic tegen en ik zie dat Charley je al veel tips heeft gegeven. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar zelf geen aanvullingen op heb. Je zou inderdaad in het uiterste geval de receiver kunnen resetten en kunnen kijken of er nieuwe firmware beschikbaar is. 


@Remco_ thanks. Als ik de enige ben met dit issue wellicht niet afhankelijk van de update… Receiver heeft laatste firmware. Zal eens een factory reset doen als laatste hoop.


@Remco_ thanks. Als ik de enige ben met dit issue wellicht niet afhankelijk van de update… Receiver heeft laatste firmware. Zal eens een factory reset doen als laatste hoop.

Ik zou toch adviseren om een andere hdmi kabel te gebruiken.
ook is mij opgevallen, dat de sneeuw bij mij wel degelijk werd veroorzaakt door een brakke hdmi kabel, die btw met een andere firestick wel goed werkte.
Wellicht is de hdmi in aansluiting van je tv box naar de reciever toch wat gevoeliger 


@r_scholte Dat is zeker de moeite waard om ook even te testen.

@Remco_ thanks. Als ik de enige ben met dit issue wellicht niet afhankelijk van de update… Receiver heeft laatste firmware. Zal eens een factory reset doen als laatste hoop.

Ik zou toch adviseren om een andere hdmi kabel te gebruiken.
ook is mij opgevallen, dat de sneeuw bij mij wel degelijk werd veroorzaakt door een brakke hdmi kabel, die btw met een andere firestick wel goed werkte.
Wellicht is de hdmi in aansluiting van je tv box naar de reciever toch wat gevoeliger 

 


@CharleyR gloednieuwe kabel heeft het verholpen. De drie(!) kabels die ik al had maakten allemaal storing. Snap de logica nog niet dat dit kan gebeuren tijdens een vakantie maar, goed beeld is goed beeld, ik blijf er weer 5 jaar vanaf 🙂 thanks!!


@CharleyR gloednieuwe kabel heeft het verholpen. De drie(!) kabels die ik al had maakten allemaal storing. Snap de logica nog niet dat dit kan gebeuren tijdens een vakantie maar, goed beeld is goed beeld, ik blijf er weer 5 jaar vanaf 🙂 thanks!!

 

Hahaha, wat fijn dat het weer werkt! Post gerust nog eens een topic als we je ergens bij kunnen helpen. En bedankt voor het meedenken @CharleyR!Â