Skip to main content

Ik heb een Arris VIP2952 decoder. Reageert erg traag en blijft regelmatig hangen. Vooral veel problemen bij kijken van Prime. Bij Prime valt ook regelmatig ondertiteling weg als we via decoder kijken. Op smart tv app geen probleem. Heb al paar keer gereset maar zonder resultaat. Wat is de oplossing?

Hoi @Ed L. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat Prime regelmatig blijft hangen. Gebeurd dit ook bij het kijken van Netfix of YouTube? De apps van Apps op TV worden direct vanaf het internet gedownload. Openen de apps traag, of worden de filmpjes of schermen niet goed geladen, dan kan dit te maken met de tv-ontvanger of de internetverbinding. Controleer de snelheid van je internet verbinding. Is je internet snelheid goed?

 

 


Ook bij Netflix blijft box regelmatig hangen.

Ook steeds meer storingen bij tv kijken. Grijzen vlakken in het beeld. 
Internetsnelheid fluctueert ook. Heb ik al langer last van. Zou 200 mbit moeten zijn. Net getest. Eerste keer upload schommelde tussen de 45 en 130. Tweede rond de 190.

eerder al modus vervangen. Kreeg toen een tweede hands modus. Probleem daarmee niet opgelost blijkbaar. 
heb ook problemen met afstandsbediening. Die reageert ook traag. Andere afstandsbediening geprobeerd maar probleem blijft. Ook de tv boxen gewisseld maar beiden reageren traag…

 


Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Heb je een bekabelde speedtest uitgevoerd of maakte je verbinding met het WiFi netwerk? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens? Dan bekijk ik of ik iets kan vinden vanuit deze kant.


Is rechtstreeks op modus aangesloten.test was WiFi test


Een wifi verbinding kan inderdaad schommelen. Zou je een bekabelde speedtest willen uitvoeren en jouw gegevens achter willen laten in het KPN Forum profiel?


Upload snelheid 95. Zou 200 mbit moeten zijn..


Sorry upload 240, download 95


In het eerste bericht geef je aan dat je al een paar keer hebt gereset. Wat heb je precies gereset? Ik heb jouw verbinding doorgemeten en kom geen bijzonderheden tegen. Ik zou je willen vragen om de Experiabox en tv-ontvanger nog eens te resetten.


Ik heb experia al diverse keren gereset. Dat geldt ook voor tv ontvanger. Zelfs een frisse start uitgevoerd. Ook tv box aangesloten op andere kabel (ook rechtstreeks op modum aangesloten). Zonder resultaat. Problemen met Netflix en Prime blijven. Sommige kanalen storen ontzettend. (O.a. Dreamwordks. De problemen doen zich ook op tweede tv box voor. Opvallend. Bij meting signaal eerst signaal sterk en opeens valt het in één keer sterk terug....


 


Wat vervelend dat dit blijft gebeuren. Het lijkt mij verstandig om dit door te zetten naar onze technische afdeling en eventueel een monteur in te plannen. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?


@Ed L Is het probleem inmiddels verholpen?


@Ed L Is het probleem inmiddels verholpen?

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen.