Skip to main content

Ik hoor om me heen dat er omgeschakeld gaat worden naar digitaal.  Hoe zie ik of mijn tv digitaal is? 

Als er meer aansluitingen op zitten dan de oude coax aansluiting of/en een scart. 

Maar meestal zal men wel bedoelen of je  nog een glazen beeldbuis hebt. 

De norm is nu een plat beeldscherm. (diverse technieken). 

Op zich zou digitaal moeten betekenen dat het signaal naar het ontvanger deel van de TV via bits zou moeten lopen inplaats van een anologe trilling. 

Maar ik denk dat er weinig zijn die dat echt weten. 


Euhm... TV van KPN is altijd al digitaal geweest 😊


Als je tv kijkt via KPN kijk je al digitaal. 


Ik hoor om me heen dat er omgeschakeld gaat worden naar digitaal.

Dit gaat alleen op als je (meestal) nog een beeldbuis-tv of meer dan 10 jaar oude televisie gebruikt via het kabelnet van Ziggo.

Hier is het KPN en dat is altijd al digitaal.


Ik hoor om me heen dat er omgeschakeld gaat worden naar digitaal.  Hoe zie ik of mijn tv digitaal is? 

 

Leuk in deze draad. 

  1. Ik antwoord op TV toestel
  2. De rest tot nog toe over de ontvangst van TV uitzendingen

Met een analoog TV toestel (mits je nog een oude SetTop box hebt), kan je prima KPN gebruiken als je deze settop box maar  via Scart op de beeldbuis aansluit.

:yum:   


Dankjewel voor de reacties. 


Hi @GonJil, welkom op het KPN forum!

Ik zie dat je al van meerdere mensen uitleg hebt gekregen over Digitaal tv kijken, top!

Kan het wellicht zijn dat de verhalen die je hebt gehoord, van Ziggo klanten afkomstig zijn? Bij Ziggo kon je tot voor kort nog analoog kijken, en daar hebben ze alles dus erg recentelijk omgezet naar digitaal :wink:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile: