Skip to main content

Hallo, ik moet soms 5x per week de modem aan en uitzetten omdat de TV niet werkt! Dan doet de TV het even en de volgende keer weer niet! Dit is eigenlijk al een tijd bezig! In het begin werkte alles perfect! Ik heb de verbindingsset van KPN! Wat te doen?

Probeer een keer te testen met een kabel ipv het draadloze verbindingsets.  Kijken wat er gebeurt. Overigens is de kans heel groot dat daar het probleem zit. 


Dat snap ik maar wij zijn met kon akkoord gegaan met de voorwaarde dat we via de verbindingsset tv kunnen kijken! Kabels zijn geen optie! Heb je misschien nog andere oplossingen?


Om uit te sluiten dat het probleem echt in het draadloze verbindingsets zit zal u toch even moeten testen met een kabel. Welk type verbindingsset heeft u? Is er pas iets veranderd aan het elektriciteitsnetwerk? Een goedkope ledlamp kan al een probleem geven.


Wij hebben de 1200


Dat is de nieuwste. Die is wat minder gevoelig voor storingen. U zou de Devolo cockpit kunnen proberen. Daar kunt u het verbindinset mee kunnen beheren. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit en eventuele upgrades mee installeren.


Hallo, gaan de upgrades niet automatisch? Ik denk dat dat het wel zou kunnen zijn.


https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm Wellicht heeft u hier wat aan. 


Beste @CorienPoel, welkom en excuses voor de late reactie! Heb je iets gehad aan de tips van Joep? Heb je, bij wijze van test, de ontvanger eens bekabeld aan kunnen sluiten? Als je nog ergens tegenaan loopt, laat je het dan weten? Wil je dan ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? We helpen je graag verder. 


Ik heb dit niet geprobeerd soms doet het kastje het Drie dagen en dan maar een uur

kan het zijn dat de kastjes ge-update moeten worden?

 


Wat je ook kunt doen is met een laptop via netwerkkabel op de verbindingsset testen of je wel internet hebt en de snelheid ervan testen op Speedtest site van kpn. Dan kun je ook uitsluiten dat het de verbindingsset is. Als je terwijl tv kastje niet doet wel internet op kunt via de verbindingsset en de speedtest hetzelfde is als wanneer tv het wel doet, dan weet je dat daar het probleem niet in zit. Dan is het de tv box of verbinding met je tv. Je zegt dat tv niet werkt, wat zie je dan wel? Zie je een melding in scherm of is er helemaal geen beeld?

Mocht hij tijdens storing op je laptop via de verbindingsset ook niet doen, dan je laptop via ethernetkabel op modem direct proberen en kijken of hij het daar wel doet. Als hij het daar wel doet is het de verbinding in huis. Als hij het daar niet doet is het een storing in je internet aansluiting.

Wat je ook kunt proberen als op de modem niet doet en hij in de meterkast staat of een ander gesloten kastje is hem in de open ruimte laten staan (meterkast deur open laten of uit een gesloten kast halen). Soms door veel warmte kunnen apparaten storing geven of zelfs vastlopen. 


Het ligt niet aan het internet dat werkt prima! WiFi kan iets beter maar het ligt echt aan het tv kastje dat via de verbindingsset is aangesl


Updates doet ‘ie in de regel automatisch, @CorienPoel. Wil je in ieder geval je forumprofiel eens aanvullen? Deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor jou en voor KPN. Het is wel echt raadzaam om de ontvangers bekabeld te testen. Vaak ligt het namelijk aan de DVS.


Heb je ook meerdere tv kastjes van kpn? Even omwisselen om te kijken of kastje defect is.


Is het je nog gelukt om bekabeld te testen, @CorienPoel? Ook het omwisselen van de ontvanger is een goede tip. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?