Skip to main content

Gebeld met KPN help, experiabox en TV staan in verschillende ruimtes. Verbinding is met 2 verbindingssets (DV1200), aangesloten op elektriciteitsnet. Lampje brandt rood. Via reset (14 seconden knop induwen) gaat lampje uit,  maar na aantal seconden weer rood. DV1200 op elkaar geplaatst in stopcontact, maar steeds wordt lichtje weer rood na reset. Volgens helpdesk kan je wel een half uur bezig zijn. Heb al tientallen keren geprobeerd, maar steeds wordt lichtje niet wit.

Hallo @sandervandeveld,

Als de lampjes eenmaal rood zijn dan is het een hels karwei ze opnieuw te koppelen. Is het ook niet mogelijk om Devolo Cockpit opnieuw verbinding te maken? 


Beste Chris, nog een aantal keren geprobeerd, maar zonder succes. Van mijn zoon kon ik 2 stuks

ICIDU NI-707525 Homeplug starterkits lenen. Deze deden het direct. KPN gebeld, deze vroegen of de DVS 1200 connectoren meer dan 2 jaar oud waren, zo ja dan moest ik nieuwe kopen werd gezegd. Dat kost zo’n 80 € voor 2 stuks. Merkwaardig dat nieuwe niet in je abonnementskosten inbegrepen zijn.


Hallo @sandervandeveld,

Jeetje dat is lang geleden dat ik het merk icidu voorbij heb zien komen (en verkocht ook.) 
Het klopt dat je 2 jaar wettelijke garantie hebt omdat het jouw eigendom is. 
Dat rode lampjes ding is ook een vervelend issue. Laat je alle adapters op elkaar geklikt en er eentje verbonden met het modem? Als je ze alle drie op elkaar klikt, en dan 5 seconden per adapter de resetknop vasthoud, lukt het dan ook niet? Gebeurt er ook niks als je de één van de sets verbind met je computer bekabeld en de rest op een stopcontact waarvan 1 bij het modem, en de verbinding dan hersteld?

Ik heb er destijds ook veel last van gehad en heb ze uiteindelijk weggedaan, mede omdat het stroomnetwerk in mijn woning niet voldoende is geïsoleerd was en elke keer de verbinding op rood zet. 


Merkwaardig dat nieuwe niet in je abonnementskosten inbegrepen zijn.

Het netwerk in je eigen huis, dus van af de Experiabox, is je eigen verantwoordelijkheid. Dus ook het trekken/leggen van utp naar andere ruimten. Wat ik in deze situatie absoluut zou aanraden. Materiaalkosten lager (kabels, aansluitpunten) dan met zo'n set. En werkt eenmaal aangelegd probleemloos (en hogere snelheden ook).

En, zoals je zelf hebt geconstateerd, heb je niet per se homeplugs van KPN nodig. Andere werken ook :wink: .


Hoi @sandervandeveld, welkom hier. 

Een adapter brandt dus rood. Dat is niet fijn. Nu heb je al vele tips gekregen, maar nog niets heeft geholpen? Zo ook deze stappen? En heb je de adapters al langer dan 2 jaar? Heb je de aankoopbon nog?


Ik ga er van uit dat het inmiddels is gelukt. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen.