Skip to main content

Hallo,

Sinds paar dagen over van STB naar TV+. We hebben smart Philips TV (recent model) en 's morgens via aanzetten TV+ afstandsbediening wil beeld niet opkomen. Philips geeft op HDMI-ARC aan geen beeld. Ben zelf kleuren blind dus beetje moeite met zien van rood of groen lampje op TV+. Maar lijkt erop dat het enorm veel tijd kost om op te starten en dus beeld te geven. Bij STB box nooit last gehad, zelfde HDMI poort in gebruik en recente goede kabel. TV+ staat niet in ECO modus maar in snelle start modus.

Zijn er meer mensen met opstart problemen in de ochtend, na lange standby.

Wellicht zelfde probleem maar krijg ook regelmatig dat accu van afstandsbediening leeg is want bluetooth met TV+ werkt niet. Die zijn niet leeg. Zit nog geen 4 meter van TV+ en TV+ ligt (nog) echt in zicht en niet verstopt achter TV of in kastje.

Bij de oude TV box ging mijn Philips TV automatisch aan als de box zelf inschakelde.

Bij de TV+ box gaat de tv niet meer automatisch aan, hoewel HDMI CEC ingeschakeld staat.

Uitschakelen van de TV+ box zet wel de TV op standby.

Is dit een bekend issue?


Bij de oude TV box ging mijn Philips TV automatisch aan als de box zelf inschakelde.

Bij de TV+ box gaat de tv niet meer automatisch aan, hoewel HDMI CEC ingeschakeld staat.

Uitschakelen van de TV+ box zet wel de TV op standby.

Is dit een bekend issue?

ja bekend, hier het zelfde issue.
ik druk 3 keer snel achter elkaar op de aan knop...dan springt opeens de tv aan terwijl de stb allang aan stond


Goedemorgen! We denken graag even mee,

  • Hoe hebben jullie deze instellingen op de ontvanger ook aangepast?
    • Hoe hebben jullie die staan?
    • En op de TV zelf?
  • Zit er nog een apparaat tussen? Zoals bijvoorbeeld een soundbar?
  • Hebben jullie ook een andere HDMI kabel geprobeerd?

Wellicht ten overvloede maar we hebben nu ook een product updates pagina, kennisbank en in ons verzameltopic kun je hier ook meer informatie over vinden.
 

 


Op de box staat CEC aan. Net als op de vorige box.
TV niks aan gewijzigd. Dit betreft de Philips tv die kpn zelf geleverd heeft. En uiteraard de hdmi kabel van kpn want in de handleiding staat dat je alleen die mag gebruiken 😀
 

Geen soundbar of ander apparaat ertussen.


Hier idem, alleen eigen Philips gekochte TV. Heel veel problemen met opstarten TV+ en dat de Philips geen beeld geeft. Soms niet vindbaar HDMI signaal, soms ruis signaal. Uit gevonden dat vaak (niet altijd helpt) TV+ aanzetten, paar minuten wachten en dat Philips aan zetten. Inmiddels de laatste firmware van deze week ook geladen, maar probleem daarin niet opgelost. Setup-box had ik nooit problemen in de ochtend met opstarten! Ook andere HDMI kabel helpt niet,