Skip to main content

Beste, sinds kort ben ik verhuist en ben ik op de koperkabel aangesloten van KPN (voorheen glasvezel).

 

Probleem wat zich vaak voordoet is dat bij het terugkijken van programma's het beeld en of geluid hapert. Opnames kijken treedt ook regelmatig het probleem bij op ( programma valt weg, alles is dan weg uit beeld en schakelt dan over naar de TV zender). Een modem reset en opstarten van de TV ontvanger is meestal voldoende op het weer op te lossen. Wij doen dit al maanden, soms elke week een keer, soms meerdere keren per week is dit noodzakelijk. 

 

Ik heb een vrij nieuw modem, internetsnelheid is 150 MB download gemiddeld, super wifi punt werkt ook verder prima. TV is aangesloten bedraad aangesloten op super wifi punt en dat is weer via wifi verbonden met het modem. Aftstand modem naar tv en wifi punt in woonkamer is nog geen 2 meter.  Tv ontvanger is bedraad aangesloten naar super wifi punt. 

 

Onze smart tv van Panasonic werkt ook prima zonder enig probleem. Ook deze ontvangt via wifi het signaal. 

 

Via kabel het modem verbinden is omslachtig omdat we dan gaten moeten boren door een muur naar de kamer. 

 

Wie kan ons helpen? We zijn dit echt wel een beetje moe. 

Hi @John1964! Welkom op het forum. 

Om gelijk met de deur in huis te vallen, de manier waarop je het hebt aangesloten wordt niet ondersteund. Waarmee ik voornamelijk bedoel dat als het niet werkt dat ik niet de garantie kan geven dat ik het voor je op kan lossen. 

Wat niet wegneemt dat ik wel een aantal tips heb en met je wil kijken wat ik wel kan doen.

Om te beginnen, heb je al eens gekeken of het probleem blijft bestaan als je de tv-ontvanger bekabeld aansluit? Dat hoeft niet direct door een gat te boren. Maar je kan, afhankelijk van de inrichting, een langere kabel omleggen. Of de tv-ontvanger tijdelijk in een andere ruimte neerzetten. 

Er zijn namelijk een aantal dingen die we kunnen doen om de SuperWifi versterkers opnieuw in te stellen. Zoals een schone installatie van de SuperWifi doen. Maar als het probleem zonder SuperWifi ertussen ook blijft bestaan, dan doe je werk voor niks.