Skip to main content

Ik ben net verhuisd en gebruik het nieuwe TV+ kastje. Echter na paar dagen besloten oude kleine 4K Arris kastje weer te gebruiken met het oude menu. Waarom? Bij afspelen Opnames bij TV+ krijg je te vaak ineens zwart beeld, geen enkele knop reageert dan nog, je kunt alleen de Mediabox herstarten. Zolang dit soort zaken nog spelen, wacht ik nog even met gebruik. 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

 

Zit er een DVS tussen?

 

Of een switch zonder IGMP snooping? 


Hoi Joop,

Ik heb 2   500 mbps Homeplugs die ik gebruik (TP link), Met mijn oude Arris ontvanger geen enkele storing, ook niet bij Opnames afspelen.

Ik heb ze altijd gebruikt op glasvezel oude adres, op nieuwe adres heb ik tijdelijk ADSL (glasvezel wordt nu wel aangelegd). Met TV kijken, geen issues, het speelt alleen bij Opnames dat zwarte beeld, het treed heel random op. Kabel rechtstreeks op modem aansluiten is niet te doen qua infrastructuur van de woning. Wat verder opvalt is dat het geluid erg matig is bij TV+.  


@ruvdmeulen 

 

De DIW7022 werkt ook via WIFI.

Je kan hem beter via WIFI laten werken. 


@ruvdmeulen ik wil ook niet aanraden om de TV+ via de homeplug aan te sluiten. Rechtstreeks met een kabel of op de Wifi als je een Box 12 of SuperWifi 12 gebruikt. 

En heb je verder de ontvanger al eens een reset gegeven. 

Verder heb je het over het geluid. Hier wordt nog aan gewerkt om dit te verbeteren. 


via Wifi haperend beeld helaas. Ik wacht wel op glasvezel, wordt hier snel aangelegd...Gek genoeg met oude  ITV Mediabox geen issues qua storingen. Alleen met TV+, TV kijken gaat daar wel prima, alleen issues met TV Replay en Opnames afspelen. Ik moet nu de 2 oude ITV Ontvangers terugsturen, dus houd het wel bij TV+ verder. Dank voor de Input.


via Wifi haperend beeld helaas. Ik wacht wel op glasvezel, wordt hier snel aangelegd...Gek genoeg met oude  ITV Mediabox geen issues qua storingen. Alleen met TV+, TV kijken gaat daar wel prima, alleen issues met TV Replay en Opnames afspelen. Ik moet nu de 2 oude ITV Ontvangers terugsturen, dus houd het wel bij TV+ verder. Dank voor de Input.

Al de KPN iTV app gedownload? Als je opnames via de Box zelf niet kunt afspelen lukt het vaak wel via De app. Hier staat het onder Opgeslagen.


Dank, ga het proberen.


Dank, ga het proberen.

O ja, nog vergeten, maar waarschijnlijk had je het wel begrepen, downloaden vanaf de Playstore op de +Box dan hè.


krijg dit vaak te zien bij Opnames afspelen en Uitzending gemist. Zou mooi zijn als dat wordt opgelost, TV kijken geeft geen problemen.


Ja dat is niet hoe het moet werken. Is mij alleen nog niet duidelijk of je een reset hebt uitgevoerd. Verder kan de box alleen op Box 12 of SuperWifi 2.0 aangesloten worden op de wifi. Maar ik begrijp dat je weer via de kabel hebt aangesloten. Dat is het beste.


Aangezien ik de oude ITV kastjes moest terugsturen , waar ik die issues niet had,  en ik alleen nog de TV+kastjes in gebruik heb waar het issue speelt, ga ik ervan uit dat KPN vanzelf met een Update komt en wacht ik het even af. 


Beeld en geluid lopen niet synchroon. 


Ja dat is bekend. Abonneer je ook vooral op de Product Updates. Dan zie je wanneer er een nieuwe update is en wat er verbeterd is. Morgen komt de nieuwste eraan. 


De opnames terugspelen geven vaak issues bij de commerciele zenders. Vrouwtje baalt enorm van die vastlopers want die kan alleen met de Witte AB overweg en je kunt enkel de Ontvanger herstartwn, AB reageert dan nergens meer op na vastloper bekijken Opname. Verder zie je de balk onderin kort haperen viel me op, als je bv NPO1 aan hebt dan zie je onderin het beeld vaak zo'n balk lopen met nieuws bv..Lipsync issue was al bekend. Al iets meer bekend over aankomende Update(s)?? Heb ook getest met UTP kabel rechtstreeks op het KPN12 modem, maakt geen verschil. Internet werkt prima verder.


nu ook bij Live TV Kijken regelmatig. Terwijl Internet gewoon goed is. Gisteren keer helemaal zwart beeld ook, enige wat je kunt doen is stroom eraf en erop ITV ontvanger...


Ik begrijp heel goed dat je baalt. Zo hoort het niet te werken. Welke foutcode is het precies? 1001 of 1007. Ik kan het niet goed lezen. En staat er nog een getal daarachter?


1001


nu paar keer blauw draaiend rondje vanmorgen. 

 


Het lijkt alsof de box niet op alle fronten een goede verbinding maakt met het netwerk. Ik wil je adviseren de box een reset te geven. Gaat het daarna beter? Zo niet, dan hoor ik dat graag. 


allemaal al gedaan, modem en box fabrieksreset gisteren, vandaag 1006 serverfout melding. Wat me zorgen baart is bij hapering niet doorloopt maar alleen stekker eruit en erin helpt en dit dagelijks moet. Lip Sync ook nog niet opgelost.


Heb net telefonisch contact gehad met de KS, er is een Ticket aangemaakt, er zijn veel meldingen. Ze had het over noodpakket met Digitenne maar ik heb liever een oud ITV kastje tijdelijk. Ze gaan me bellen zei ze.


Fijn dat er een ticket is aangemaakt. Anders had ik dat alsnog gedaan. Want ik lees dat je al veel gedaan hebt. Ik ben wel heel benieuwd wat er uit het ticket komt.


Inmiddels 2x contact gehad nav Ticket. Ze kunnen weinig behalve monteur aansturen, maar ja, wat kan die dan doen..Internet werkt, TV kijken werkt. Wat instellingen verandert zonder resultaat..andere HDMI poort, Unicast ipv Multicast, HDR10 ipv Dolby Vision, Updates verwijdert,  Opnames afspelen schiet ie na een minuut nu terug in TV Menu met 1002 foutmelding weer. Fabrieksresets modem en TV ontvanger helpen ook niet...elke keer komt die melding. Ben bang dat het nog even gaat duren, ik hoop dat er snel een Update aan komt..en @Bart_Z , blijf het vooral intern aan geven..; ze vonden het raar dat dit optreedt bij een KPN12 modem, het is toch echt zo…ze zouden wel veel problemen hebben met de V10...tja, ik weet dat niet natuurlijk. Zie hier ook een draadje..ik probeer het nu even met een oudere witte UTP kabel ipv de nieuwe Zwarte UTP kabel...tot nu toe nog geen melding, zit nu 10 min. een opname af te spelen.

 


Klinkt positief. Heb je de hele opname uit kunnen kijken? 

En verder lees ik dat je zou proberen de ontvangers om te ruilen, heb je dat nog getest?


nog niet gedaan want de oude UTP kabel aansluiten op de TV+ ontvanger lijkt het probleem te hebben opgelost. Opnames volledig kunnen uitkijken vandaag. Blijkbaar raakt de nieuwe zwarte UTP kabel in de stress icm de Voedingskabel ontvanger.