Skip to main content

Beste lezer

zins kort is mijn IPTV erg traag met over schakelen van netten

heeft iemand hier een oplossing voor 

Hallo ​@marco7 ,

Probeer eens een herstart of reset van jouw ontvanger: 

Herstart de tv-ontvanger

Dé oplossing in veel situaties, start jouw tv-ontvanger opnieuw op. 

Instructie:

• Haal de stekker uit het stopcontact, of de stroomplug uit de tv-ontvanger
  • Wacht minimaal 30 seconden
  • Steek de stekker of stroomplug er weer in en wacht tot de tv-ontvanger is opgestart

Controleer nadat de tv-ontvanger opnieuw is opgestart of het probleem is opgelost.

Geef de tv-ontvanger een frisse start (reset)

Heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart, maar helpt dit niet? Geef de tv-ontvanger een ‘frisse start’. Hierdoor worden de gegevens van je ontvanger opnieuw ingeladen.

Instructie: 

•  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Na een frisse start, moet je opnieuw inloggen bij apps zoals Netflix. Houd je inloggegevens dus bij de hand.

bron: 

Heb je TV+? Dan deze instructie volgen:

Bedankt voor de info ben alleen vergeten te zeggen dat ik mijn eigen modem keus  de UniFi edgerouter 4 sfp 

Hoi ​@marco7. Welkom op de community. Welke tv-ontvanger heb je aangesloten en op welke manier heb je de ontvanger verbonden met de de UniFi edgerouter 4 sfp? Ik zie dat ​@Noordzee al het advies heeft gegeven om jouw ontvanger te resetten, heb je dit al gedaan? Ik ben erg benieuwd of dit het probleem heeft verholpen?

eigen modem keus  de UniFi edgerouter 4 sfp 

En is het langzame zappen begonnen toen je die ging gebruiken? Dan ben ik wel nieuwsgierig of je “LIVE” (hoofdletters) of “Live” in de zapbanner ziet.

Hoi ​@marco7. Welkom op de community. Welke tv-ontvanger heb je aangesloten en op welke manier heb je de ontvanger verbonden met de de UniFi edgerouter 4 sfp? Ik zie dat ​@Noordzee al het advies heeft gegeven om jouw ontvanger te resetten, heb je dit al gedaan? Ik ben erg benieuwd of dit het probleem heeft verholpen?

Het resetten geeft het probleem niet opgelost helaas 

ik heb de edgerouter als (hoofd router) daar aan de Ubiquiti dream pro  met een kabel naar de UniFi 8 switch  de de tv ontvanger is rechtstreeks aangesloten met internetkabel 

eigen modem keus  de UniFi edgerouter 4 sfp 

En is het langzame zappen begonnen toen je die ging gebruiken? Dan ben ik wel nieuwsgierig of je “LIVE” (hoofdletters) of “Live” in de zapbanner ziet.

LIVE start met hoofd letters

ik heb hem nu op de  standaard modem van KPN box 12 de de unfi dream machine pro

helaas nog steeds traag zappen   

Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Heb je de ontvanger al eens op Unicast gezet? 

@marco7 Ik heb al een tijdje niets meer van je gehoord. Heb je het probleem nog kunnen verhelpen?

Reageer