Skip to main content

Sinds afgelopen maandag ben ik overgestapt op KPN. Sinds die dag heb ik regelmatig dat mijn tv (Samsung Frame) ineens op zwart gaat en na 2 seconden weer aangaat. Gebeurt bij diverse zenders.

Heb gebruik gemaakt van de kabels die meegeleverd zijn. De tv ontvanger zit aan de internetkabel en er is ook een kabel van de ontvanger naar de televisie. 

Eerder dus geen problemen en nu sinds KPN valt de tv soms wel 6x per uur uit. Heel vervelend!

Heb je al eens geprobeerd je tv een minuut stroomloos te maken? Het klinkt misschien gek alleen ik vermoed dat dit een HDCP issue is. (Copyright protection) Vaak op te lossen door het stroomloos maken van de tv. 


Hi @angelasten! Heeft de suggestie van @Ik_Hussel geholpen?


Dacht dat het geholpen had, maar helaas de dag erna was het er weer en toen hielp de stroom eraf halen niet. Gebeurt naast tv ook bij Netflix. Gisteren zelfs iedere 5 minuten. Viel niet meer naar te kijken. 


@angelasten in dat geval gaan we verder op zoek. 

Zou je willen bevestigen dat de beeldschermresolutie op “Automatisch” staat? Deze vindt je door bij “Instellingen” naar “Beeldscherm” te gaan.

Kijk daarna of ook je tv op automatisch staat ingesteld. Op deze pagina over het aanpassen van de instellingen zie je hoe je dat doet. 

Wil je daarnaast kijken of andere apparaten dit probleem ook hebben? Door bijvoorbeeld een laptop of DVD-speler aan te sluiten? Of eventueel onze tv-ontvanger op een andere tv aan te sluiten als je die hebt.