Skip to main content

Goedenavond 

 

als ik de tv aanzet en ik wil op een andere zender kijken of het geluid hard/zacht zetten gaat de tv automatisch naar zender 7. 
Ik heb de tv al een paar keer aan/uit gedaan. 2 keer helemaal gerycerd of hoe je het ook schrijft maar niks helpt. Wat nu?? Alles heb ik al geprobeerd niks helpt 

 

groeten  

Gaat de ontvanger steeds naar RTL 7?

Op zich gaat ie aan waarop je 'm uitgezet (standby) hebt gezet.

Heb je de ontvanger ook al even ca. 1 minuut uit gehad d.m.v. de schakelaar op de achterkant?


Hallo @Anouska-92. Dat maakt tv kijken wel erg lastig als bij elke handeling op de KPN afstandsbediening de tv/tv-ontvanger steeds naar kanaal 7 springt. Lijkt bijna op een op hol geslagen afstandsbediening. Is het mogelijk om de afstandsbediening te testen op een andere tv-ontvanger? Maak je slechts gebruik van 1 tv-ontvanger dan lukt dat niet natuurlijk. Tevens kan het geen kwaad om even zoals @PeterG al aangeeft de tv-ontvanger even ca. 1 minuut uit te zetten via de schakelaar aan de achterkant of haal de stekker uit het stopcontact. Uitleg over de herstart vind je hier: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Hoor graag van je of dit dan de oplossing heeft geboden. Zo niet, zou je dan jouw profiel willen invullen en mij een seintje kunnen geven.


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag! 


Bij mij hetzelfde probleem , wanneer ik het menu wil openen, wordt zender 7 opgezet i.p.v. menu.

 


Ook de enter knop schakelt naar kanaal 7, de ontvanger is al gereset dus dat biedt geen soelaas.


Hoi @doeihoi .

Welke ontvanger heb je in gebruik?

Motorola VIP1853

Arris VIP2952

Arris VIP5202

Arcadyan HBM2260

of al het nieuwe kastje

Sagemcom DIW7022


hoi Peter , het is een witte KPN afstandsbediening van 12 cm lang en 4 cm breed, behorende bij een HD ontvanger


uit 2018


KPN afstandsbediening van 12 cm lang en 4 cm breed

Euh, is dat nog die antieke met groene knoppen??? Mogelijk dat daarin het euvel zit.

Afstandsbediening omruilen: 
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm

En als je nog de Motorola VIP1853 hebt… snel omruilen want die wordt niet meer ondersteund. En na 30 september werkt ie ook niet meer. Kan dan ook het probleem zijn. 

Ontvanger omruilen: http://kpn.com/omruilen .

 

Ik vroeg naar het type ontvanger.

En “HD ontvanger” heb ik helaas ook niks aan. Daar zijn er meerdere van.

We kunnen niet zien wat jij hebt, @doeihoi . We hebben zoveel mogelijk info nodig om je juist te kunnen helpen.

Maar nu je het er toch over hebt. Dit zijn de nog gangbare afstandsbedieningen. 3 en 4 zijn die uitsluitend voor de HD ontvangers. Alleen 3 wordt geleverd.

 


hoi, het betreft nummer 4


Nou, die kan best stuk zijn.

Eerst maar eens die afstandsbediening omruilen (zie link). Is het daarna opgelost, is het mooi. Anders gaan we naar de ontvanger '’kijken'’.


dank je wel voor de informatie, tot ziens