Skip to main content

Ik heb mijn TV op automatisch slaapstand na 4u inactiviteit. Tijdens het kijken een TV-zending wordt de melding van TV getoond dat ie binnen 30s gaat slapen indien ik niet op een knop druk. Het drukken op volume, OK, < of > geven geen effect. Alleen return en home zouden werken, maar omdat ik de zending via begin gemist kijk kan ik niet terug gaan zonder de hele zending weer opnieuw van tevoren moeten bekijken. Dus de TV gaat slapen. Dit gebeurd nooit bij andere apps, ze geven keurig het drukken van de knoppen door om het slaapgaan te onderbreken. 

Welke KPN tv decoder heb je? 

 

Is de melding van de tv zelf of van de KPN tv decoder?


Nee, ik kijk toen via KPN App op Android TV. De TV Box DIW7022 stond uit. De melding kwam van de TV. De TV is verbonden met een Hifi-Receiver. de volume knoppen worden direct gegeven aan de receiver. maar toen ik T-Mobile had, onderbreken ook het drukken van volume knoppen binnen T-Mobile-App het slaapgaan van de TV


Dus de tv geeft de melding.

Dan moet je in het menu van de tv de timer aanpassen (of uitzetten).

Zie gebruiksaanwijzing van de tv. 


Nee, het drukken op de TV-afstandbediening onderbreekt het slaapgaan, maar de KPN-App geeft de activiteit niet door. Ik was voor de zending de hele  tijd aan het zappen dus ook de nummer knoppen niet door, en de TV neemt geen activiteit waar en uit stroomspargronden zou ik in de TV het automatisch slapen niet uitzetten indien ik toch tijdens tv-kijken in slaap zou vallen


@TDN dat is eigenaardig. Je bedoelt dus dat als je het volume bedient dit alleen de Hifi-receiver bedient. Dat de tv dit zelf niet ziet als input. En daardoor na verloop van tijd in slaap valt?

Ik ben het wel eens dat je het dan toch in de tv zelf moet zoeken. Op welke HDMI poort is de Hifi-receiver aangesloten? En maakt het uit als je een andere poort hiervoor kiest?


HIFI of HDMI3 met eARC, TV+ Box of HDMI1, XBOX of HDMI2. Dus als ik volume van TV+ Box of XBOX of TV zefls worden ze allemaal direct naar receiver gestuurd. Ik heb verder ontdekt, dat mijn slaaptimer of TV 30min is. Binnen deze 30min als ik een knop op afstandsbediening van TV druk, gaat TV nooit slapen. Maar als TV begint te waarschuwen en de countdown van 1min loopt, doet geen enkele knop van TV meer om de countdown te onderbreken. Allleen snel de app KPNiTV geheel verlaten en dan een knop drukken zet de slaptimer weer terug op 30min.

 

Ik denk dat heeft te maken met de beveiliging van de App om screenrecording onmogelijk te maken en dus alle inputs afvangt maar docht vergeten de activiteit door te geven aan TV daarom gaat de TV wegens inactiviteit slapen

 

HIFI op andere HDMI gaat niet omdat ze geen eARC heben en het geluid van TV niet naar receiver gaan maar naar TV-Speaker


Volume knop + of - of mute gebruiken 😉. Werkt altijd. 

Best is wel voordat de melding komt. Bij iedere wijziging van het volume gaan de 4 uur opnieuw in.

Mijn televisie staat op 6 uur. Want 4 uur is wat krap voor een tv avond. 

Maar ik gebruik ook vaak mute, bijvoorbeeld tijdens reclame. Die ik ook tijdens opname kijken niet altijd over sla. Anders zit ik te lang.