Skip to main content

Mijn TV geeft de laatste tijd steeds vaker aan dat hij uitschakelt wegens inactiviteit, terwijl dit zeer zeker NIET is. Zeer irritant, , terwijl ik zeer regelmatig van zender wissel of doorspoel etc. in mijn TV instellingen heb ik al die schakelingen naar Stand-by uitstaan. Verder kan ik voor mijn decoder geen optie vinden om hier iets aan te doen.

 

Graag een oplossing

Maar, gaat dan de tv uit of de Itv tuner? 


Ik denk dan dat het inactiviteit op het televisietoestel is. Het scherm dus.

Met zenders wisselen e.d. is er geen inactiviteit op het kpn kastje dus dat is het niet.

Gebruik je geluid via een losse soundbar (of versterker) en regel je daarop ook het geluidsvolume? Want dat zou met een kijkavondje KPN de enige activiteit op het tv-toestel zelf zijn. Standaard is die inactiviteit 4 uur. Gaat het volume via je tv zelf dan af en toe een tikje op de volumeknop en de activiteit gaat weer voor 4 uur 'lopen'.

Je kunt in het instellingen menu van je televisie, dus niet met de kpn afst.bed. , die instelling langer zetten of uit. Als je uitschakelen bij inactiviteit uit zet gaat de tv (scherm) pas uit als jij hem uit zet.

Welk merk televisietoestel heb je en uit welk jaar?


Ik denk dan dat het inactiviteit op het televisietoestel is. Het scherm dus.

Met zenders wisselen e.d. is er geen inactiviteit op het kpn kastje dus dat is het niet.

Gebruik je geluid via een losse soundbar (of versterker) en regel je daarop ook het geluidsvolume? Want dat zou met een kijkavondje KPN de enige activiteit op het tv-toestel zelf zijn. Standaard is die inactiviteit 4 uur. Gaat het volume via je tv zelf dan af en toe een tikje op de volumeknop en de activiteit gaat weer voor 4 uur 'lopen'.

Je kunt in het instellingen menu van je televisie, dus niet met de kpn afst.bed. , die instelling langer zetten of uit. Als je uitschakelen bij inactiviteit uit zet gaat de tv (scherm) pas uit als jij hem uit zet.

Welk merk televisietoestel heb je en uit welk jaar?

Mijn tv is een Sony Bravia RM-EDO45. Heb geen soundbar en op mijn TV met de daarbij behorende afstandsbediening kan ik naar options waar ik beeld e.d. kan instellen en er zit een timer op voor als je bv. in bed tv kijkt, maar kan nergens instellen dat hij niet uitgaat. Inderdaad als ik de volumeknop even beweeg dan blijft hij aan. Ik gebruik alleen de afstandsbediening van KPN


Hallo @wispel1945 in de instellingen van het tv-toestel zelf kun je de standby-tijd aanpassen met de afstandsbediening vier bij het tv-toestel hoort.

 


Telkens als je even het volume wijzigt gaan de 4 uur opnieuw in.

Bij mijn oude(re) Sony uit 2018 staat het onder

Instellingen → Eco → Inactieve tv stand-by (1 uur; 2 uur; 4 uur; Uit*)

*bij Uit gaat de tv nooit vanzelf uit; sleeptimer uitgezonderd


Ik denk dan dat het inactiviteit op het televisietoestel is. Het scherm dus.

Met zenders wisselen e.d. is er geen inactiviteit op het kpn kastje dus dat is het niet.

Gebruik je geluid via een losse soundbar (of versterker) en regel je daarop ook het geluidsvolume? Want dat zou met een kijkavondje KPN de enige activiteit op het tv-toestel zelf zijn. Standaard is die inactiviteit 4 uur. Gaat het volume via je tv zelf dan af en toe een tikje op de volumeknop en de activiteit gaat weer voor 4 uur 'lopen'.

Je kunt in het instellingen menu van je televisie, dus niet met de kpn afst.bed. , die instelling langer zetten of uit. Als je uitschakelen bij inactiviteit uit zet gaat de tv (scherm) pas uit als jij hem uit zet.

Welk merk televisietoestel heb je en uit welk jaar?

Op mijn televisie zit wel de timer die je kunt verzetten, maar die gaat van 15 minuten naar 120 minuten en er zit geen knopje UIT


Dan is er dus geen andere optie dan zo af en toe even het volume aanpassen. 


Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips, Wispel


@wispel1945 De type aanduiding die je noemt is van de afstandsbediening. Kijk nog eens goed naar de typeaanduiding van je tv en post die hier nog even. Mogelijk dat er nog iemand een oplossing heeft


Klopt, sorry. Mijn TV is een Sony  LCD Digital Model KDL-40EX521 en is van juni 2011

 


Volgens de handleiding:

Dus als je inactiviteit timer op uit zet zou de tv niet meer in stand-by moeten gaan


van juni 2011

Dan neem ik aan dat je de inactiviteits timer vindt zoals ik al aangaf.

Druk op de Sony ab op Home. Selecteer instellingen en ga naar Systeem settings. Druk op ok (knop met + je in het kompas). Ga naar Eco. Daaronder vind je Inactiviteits timer. Selecteer deze, druk op ok. Selecteer ‘uit’ en ok. Nu gaat je tv niet meer vanzelf uit.

Maar ook als je af en toe wat met het geluid doet, met de kpn ab, dan gaan de 4 uur ook steeds opnieuw in.


Hallo Allemaal,

 

Dank zij meerdere personen maar vooral door Peter en Speedmaster is het probleem nu echt opgelost, iedereen dank voor hulp en meedenken,

Prima forum

 

Wispel


Volgens de handleiding:

Dus als je inactiviteit timer op uit zet zou de tv niet meer in stand-by moeten gaan

Ook van U beste antwoord, sorry kon er maar 1 aanklikken