Skip to main content

Gisteren heeft mijn zoon zijn Nintendo op de tv aangesloten met een HDMI kabel in poort 1.

Vanmorgen wil ik de tv aanzetten, ik krijg zwak of geen signaal. De tv staat op HDMI 1. Nintendo afgesloten: zwak of geen signaal. Ik heb een Arris VIP 5202 ontvanger. Resetten met de hand door de knop bovenop ingedrukt te houden, stekker er weer in en dan MENU knop op afstandsbediening indrukken werkt niet, ik kan drukken op de MENU knop wat ik wil, er gebeurt niets.
TV ontvanger kabel eruit gehad, na 2 min er weer in.

Modem kabel eruit gehad, na 2 min er weer in. Gereset.

Niks werkt.

Inmiddels krijg ik met de afstandsbediening de Arris al niet eens meer uit.
HELP!

Hallo @betsyT 

 

Je schrijft dat zowel de Nintendo als de TV ontvanger op dezelfde HDMI poort zitten, dat kan niet.

Op welke HDMI poort zit de Nintendo en op welke poort zit de TV ontvanger nu?

Je moet waarschijnlijk met de source (bronkeuze) knop op de afstandsbediening van je TV of die van KPN de juiste poort kiezen om weer beeld van de TV ontvanger te krijgen.

Dat je TV aangeeft dat de TV ontvanger op HDMI 1 zit hoeft in werkelijkheid niet meer zo te zijn als je zoon hem op een andere poort heeft aangesloten.


Ik heb een Arris VIP 5202 tv ontvanger, daar zit geen HDMI kabel tussen naar de tv.

Ik heb met beide afstandsbedieningen de juiste poort gekozen.
De switch kabel is eruit.


Waar zit de HDMI kabel van de TV ontvanger dan wel in?

Wat voor switch, een netwerk of een HDMI switch?

Kan je wat duidelijker beschrijven hoe alles nu is aangesloten.


Er zit nooit een HDMI kabel tussen TV ontvanger en TV.

Ik heb een Arris VIP5202.

Daar loopt een netwerkstekker vandaan naar het stopcontact en een netwerkkabel naar het modem.

Deze tv ontvanger doet het normaliter op HDMI poort 1.
Daar staat de tv dus nu ook op.

 

De Switch, is een Nintendo switch. Een spelcomputer.

Daar zit wél een hdmi kabel aan.

Deze had mijn zoon in de HDMI poort 1 gestoken.
Ik heb m daar uit gehaald.
Maar de tv blijft zeggen: geen of zwak signaal.


Dan heeft je zoon de HDMI kabel uit de VIP5202 gehaald.

Om beeld op je TV te krijgen moet er een HDMI kabel aangesloten zijn tussen TV ontvanger en de TV.

Kan je die HDMI kabel nu weer aansluiten tussen de VIP5202 en de HDMI poort 1 van  je TV, waarschijnlijk heb je dan weer beeld.


Tnx!