Skip to main content

Wij hebben nu 2 van de mooie tv plus kastjes.

ik heb alle gegevens van de boxjes vergeleken met elkaar,zoals de software versie enz enz,en deze zijn precies het zelfde.

Nu heb ik een vraag over het boxje die beneden is geïnstalleerd,het lijkt erop dat ik hier meer storingen op heb als het boxje boven.

Beneden heb ik bijv even 3 a 5 seconden stilstaand beeld.

En bij opstarten na Standby doet het boxje ook raar,soms gewoon geheel zwart beeld,als ik de stekker uit het boxje haal en na 20 a 30 seconden er weer in doe ( 220 v) dan start hij weer op.

De UTP kabel vanaf de V 10 is een kabel aangelegd door een monteur van de KPN zo ook de kabel naar boven.

Wat zou ik kunnen doen,om het kastje beneden goed te laten werken?

Kastjes uitwisselen?

Of de UTP kabel in een andere poort van de V10 pluggen.

En boven zit ie dan vast via wifi !

Er zijn nog wat problemen met de zogenaamde multicast streams. Problemen die je noemt.

Via wifi pakt ie de eenvoudigere en dus snellere unicast streams. 

Met name dat het met Multicast vaak wel 6 seconden duurt voordat een zender start. Niet erg als je met de cijfers of de mini gids direct naar de gewenste zender gaat. Maar wel heel hinderlijk als je 15 zenders door zapt.

Je bent niet de enige die er last van hebt. 

Het heeft de aandacht van het team voor de techniek van het TV+ platform. 


Hallo @Hassie probeer inderdaad de kastjes eens te verwisselen, dan weet je of je het probleem mee verplaatst.

 


@PeterG Er staat “ De UTP kabel vanaf de V 10 is een kabel aangelegd door een monteur van de KPN zo ook de kabel naar boven. “

 

Dus lijkt me dat beide ontvangers bekabeld zijn aangesloten.

 

 

Donald


Scherp, dank je @groen_duiven . Was nog beetje laat bezig (tegen enen).


Klopt beide kastjes zijn bekabeld uitgevoerd.


Ook ff omgewisseld? Verhuisd het probleem dan mee of blijft het beneden.

Hallo Hassie probeer inderdaad de kastjes eens te verwisselen, dan weet je of je het probleem mee verplaatst.

 

Kastjes staan verder standaard op eco-stand-by. Zelf heb ik 'm op 'snelle start’ gezet. Bevalt beter.


Het blijft rommelen met de kpn plus box.

Je hebt geen internet toegang reset je modem bla bla.

Maar instelling in de box staat ethernet verbonden.

Ik gebruik dus geen WiFi,moet ik dit trouwens uitzetten in instellingen van de box?
Toch maar eens gaan ruilen met de box van boven naar beneden .

Ik word een klein beetje droevig.


Maar wat zijn de beste instellingen als de box op het koper is aangesloten .

Koper is twisted pair.

En niet op WiFi aangesloten.

 


@hassie , ik heb begrepen dat zodra je bekabeld hebt aangesloten, wordt daarmee wifi overruled.


Hoi @Hassie, het gaat niet van harte begrijp ik! Had je beide TV+ ontvangers al eens verwisseld zoals Jan eerder voorstelde? Zo niet, kan je dat alsnog proberen en vertellen hoe dat gaat?

Hallo @Hassie probeer inderdaad de kastjes eens te verwisselen, dan weet je of je het probleem mee verplaatst.

Vergeet niet dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer informatie jij ons kunt geven, hoe meer wij met je mee kunnen denken.


Dat snap ik volkomen.

De box beneden hebben we eigenlijk al vanaf begin test fase.

Misschien dat er tijdens de test fase een bug is ontstaan ?

Maar ik zal het idd duidelijker proberen te formuleren,over de bevindingen van de box beneden.

Dan zal ik volgende week de ruiling van de boxen gaan doen.

Sorry voor mijn onvolledigheid


Geen probleem @Hassie, we wachten je bevindingen af.

Mocht je het makkelijker vinden om het telefonisch toe te lichten, dan kan dat natuurlijk ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Jasper.

 

box van boven doet hetzelfde als die van beneden.

dus er zit ergens een kink in de kabel


Tja, als ondanks wisselen van de boxen het probleem op dezelfde plek blijft zul je toch je (thuis)netwerk langs moeten lopen. 

“Wat is er anders aan de route van af het modem naar boven dan naar die beneden”


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens voor de TV+ Box die beneden staat. Is het probleem daarmee verholpen?