Skip to main content

Ik krijg bij het aanzetten van de tv naar een tijdje het bericht dat het geen ontvangst heb en moet de tv opnieuw programmeren. Maar als ik niets doe gaat hij toch weer aan

Niet vermeld dus: betreft dit Digitenne? Of iTV?


@Monique.61 

Staat de Tv wel op de goede HDMI ingang ingesteld als u de Tv aanzet?


Hallo @Monique.61 ,

Doe de TV en de (Digitenne of KPN TV)-ontvanger beiden aan. Zorg dat de HDMI-kabel goed vastzit in de TV en de ontvanger. 

Dan vervolgens het TV-signaal opzoeken:
  
1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan één voor één langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer tien seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het TV-menu of live tv.
 


Hallo @Monique.61 ,

Doe de TV en de (Digitenne of KPN TV)-ontvanger beiden aan. Zorg dat de HDMI-kabel goed vastzit in de TV en de ontvanger. 

Dan vervolgens het TV-signaal opzoeken:
  
1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan één voor één langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer tien seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het TV-menu of live tv.
 

@Monique.61 

Is het zo gelukt? 


Nee ook dat helpt  niet


@Monique.61

Welke tv heb je?

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze (KPN ITV decoder) verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

Heb je ITV of digitenne?

Start de tv wel op met het juiste HDMI kanaal (kan je in de tv instellen).

 

Heb je een foto met deze foutmelding?

Het is namelijk best wel een vreemde melding op de tv.

 

Kijk je ook streamingdiensten op de tv en geven die ook een melding? 

 

P.S.

Vreemd dat er een antwoord als beste antwoord is gemerkt, terwijl het probleem er nog is, begrijp ik.


Ik heb via ziggo de tv aan gezet bij het zoeken en nu doet hij het normaal dus geen berichten dat er geen verbinding is en hij eerst moet zoeken.

Na enkele minuten deed hij het dan wel maar dat was zo vervelend. 


Ik heb via ziggo de tv aan gezet bij het zoeken en nu doet hij het normaal dus geen berichten dat er geen verbinding is en hij eerst moet zoeken.

Na enkele minuten deed hij het dan wel maar dat was zo vervelend. 

 

Ziggo?

U heeft dus geen KPN begrijp ik.


Ja wel ik heb wel kpn maar daar kwam steeds die melding dat er gezocht moest worden naar de verbinding. 

En nu ik ziggo heb aan geklikt doet de tv het normaal


Ja wel ik heb wel kpn maar daar kwam steeds die melding dat er gezocht moest worden naar de verbinding. 

En nu ik ziggo heb aan geklikt doet de tv het normaal

Dan heeft u waarschijnlijk de coax kabel aangesloten. Dan kijkt u nu gewoon tv via Ziggo. In sommige gebieden kan dat nog denk ik. Tv kijken via de coax kabel zonder er voor te betalen. Maar volgens mij is Ziggo bezig om dat steeds meer af te sluiten.

Bij KPN is het onmogelijk om zenders te "zoeken". Als u ziet dat uw tv dat wilt, dan zit u gewoon verkeerd.


Ik ben niet aan gesloten op de coax kabel  ben pas in een nieuwbouwwoning gaan wonen dus zit op de kabel. 

Maar ik kan nu tenminste normaal de tv aan zetten en kan dan via kpn als ze eens bereikbaar zijn het probleem oplossen. 


Heb je KPN Digitenne of heb je ITV met de KPN tv decoder via internet (IPTV)?

 

In het laatste geval klopt het dat de tv niets kan vinden.

Je moet in dat geval de tv laten opstarten op HDMI 1

En op de HDMI 1 poort de HDMI kabel naar de KPN tv decoder aansluiten. 


Dankjewel voor de info heb mijn hdmi in poort 1 gestoken en nu doet alles het weer 

Groet Monique 


Dankjewel voor de info heb mijn hdmi in poort 1 gestoken en nu doet alles het weer 

Groet Monique 

 

😺👍