Skip to main content

Beste allen,

Sinds juli van dit jaar ben ik aangesloten bij KPN. De laatste tijd heb ik echter problemen met tv-kijken, bij het aanzetten van de decoder krijg ik enkel geluid en geen beeld. Ik moet dit iedere keer oplossen door het stroom van de modem en decoder te halen, waarna er weer beeld en geluid komen via de decoder.

Ik heb meerdere hdmi kabels geprobeerd, andere lan-kabels maar niets helpt (enkel het stroom eraf)

Iemand een idee,

Heeft u een switch in het netwerk waar de tv ontvanger op aangesloten is of of gaat de kabel direct naar het modem?


Deze gaat direct naar het modem


Dat zien we niet vaak. Heeft u meerdere ontvangers? Welk type heeft u? 


Nee dit is de enige ontvanger die ik bezit. Het gaat om een Arris VIP5202


@RuudW82 je geeft aan dat het helpt de tv-ontvanger stroomloos te maken. Heb je ook al eens een reset van je tv-ontvanger gedaan? En zijn er meer apparaten aangesloten op je tv? Zoals een DVD-speler bijvoorbeeld?

Wil je daarnaast aangeven of je tv wel weer beeld geeft als je deze nog een keer op de bron zet waar je tv-ontvanger op is aangesloten?


Beste Bart,

 

Ik heb een een gameconsole nog aangesloten, echter staat deze zelden tegelijkertijd aan met de ontvanger. Een reset heeft helaas niet geholpen, dat was 1 van de eerste acties die ik geprobeerd heb. Van bron heb ik nog niet gewisseld, dat zou ik nog kunnen proberen


@RuudW82 doe dat voor de zekerheid. Soms staat zo'n tv ingesteld om automatisch de bron te kiezen. Mijn tv doet precies ditzelfde als ik een XBOX aansluit. Dan gaat de tv in “Game mode” en geeft deze de voorkeur voor mijn console. Zelfs als die geen signaal uitzend maar de tv-ontvanger wel.

 


@RuudW82 we zijn ondertussen een weekje verder. Heb je het nog kunnen controleren?


Het is 1x voorgevallen,  echter is toen de stroom er weer afgegaan. 


@RuudW82 dat klinkt al een stuk beter. Wat ik wil aanraden is het voor nu nog even aan te kijken. En mocht het toch voorkomen, alle apparatuur loskoppelen van de tv. Stel de tv zo in dat deze niet automatisch van bron wisselt.