Skip to main content

Afgelopen dinsdag geeft de tv bij het aanzetten foutmelding 301 Nieuwe software laden. Lukte helaas niet,  kwam tot 85% (geeft foutmelding 563) meerdere keren geprobeerd. Kastjes verwisseld en uiteindelijk gebeld met helpdesk. Helaas geen resultaat. Nieuwe tv ontvanger opgestuurd met hetzelfde resultaat. Komt niet verder dan 85%. Vandaag (vrijdag 23 oktober) is een monteur van KPN langsgeweest. Beide kastjes werkten…mooi. Na 2 uur tv opnieuw aangezet. Helaas weer foutmelding 301….wat nu? Weekend maar zonder tv en maandag maar weer opnieuw bellen…….pfffff….t.

 

Welkom op het forum.

Wij zijn net als jij klant van KPN, maar helpen je graag.

Een moderater kijkt ook mee en kan je zo wie zo helpen.

 

Vraag:

Welke KPN IPTV decoder heb je?

Hoe is hij aangesloten op de Experiabox?

Zitten er draadloze netadapters tussen?

Zet je de decoder 100% uit of op stand-By?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? Zie hier hoe je dat kan meten.

 

Beste is om de decoder op stand-by te zetten, dan hoeft hij ook niet elke keer alles opnieuw op te starten.  Dat opstarten kan inderdaad lang duren.  Afhankelijk van je verbinding. 

 

P.S.

Mocht je een vrij recente Smart TV van Samsung of LG hebben, dan kan je hierop de KPN app downloaden en via deze app tv kijken.

Of: Als je een Google Chromecast hebt, dan kan je via de Chromecast en Telefoon KPN TV kijken.

Je kan ook TV kijken via de computer, zie hier. 


Bedankt voor je reactie, Jouw vraag over de downloadsnelheid triggerde me. 2 weken geleden heb ik een zogenaamd MESH systeem gemonteerd met meerdere accespoints. Deze gebruik ik ook als router. Zaterdagochtend heb ik alles weer teruggezet naar de “oude” situatie. Vervolgens de TV ontvanger kastjes rechtstreeks aan de experia box gehangen en nieuwe software gedownload. Toen werkte alles gelukkig weer helemaal storingsvrij. Vanavond ga ik het Mesh systeem opnieuw installeren maar dan alleen als accespoints en niet meer gebruiken als router.

Nogmaals bedankt voor je info.