Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem als TS.

Samen met de Fritz!Box  de nieuwste decoder via wifi aangesloten (met kabel is onmogelijk) en steeds weer zwart beeld (vanochtend nog) en wanneer je dit krijgt via een opgenomen programma skip je naar het punt waar het mis ging echt gebeurt dit bij uitzending gemist heb je pech en moet je het programma, film of serie dubbel kijken.

Soms is het beeld alleen maar zwart beeld of anders krijg je een melding in beeld dat het netwerk offline zou liggen of dat de tv+ box is vastgelopen.

Via de klantenservice (Service Thuis) geleerd dat dat kan komen na een niet juist uitgevoerde firmware update.

Oplossing zou kunnen zijn om deze handmatig te updaten van de fabrieksreset.

Ook aan de onderkant van de scherm komt geregeld een foutmelding. Helaas kan ik deze niet reproduceren aangezien deze zo snel voorbij

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Ik heb de Experiabox V10.

Met vaste UTP kabel aangesloten. 

 

Vanmorgen bij het aanzetten had de DIW7022 geen signaal.

Stekker eruit gehaald en er weer in.

Na opnieuw opstarten werkte hij weer perfect.

De update had ik vanmorgen nog niet binnen.

 

Hopelijk komt ook hier snel een update voor. 


Hi @marc1976! Heeft een reset van de ontvanger de problemen wel opgelost, of spelen ze nog steeds? 

Mocht het niet opgelost zijn, kun je dan ook toelichten waarom bekabeld aansluiten onmogelijk is? 
Ik ben benieuwd!


Hallo @Sanne_M,

Heb diverse keren de beide boxen meerdere keren gerest maar na een paar dagen begonnen de problemen weer.

Veel programma's starten gewoon met een zwart beeld op (maakt niet uit welke zender).

Wanneer er een melding in beeld verschijnt dat de wifi is verbroken of dat er in het beeld een melding verschijnt dat er een fout is opgetreden met de box (krijg alleen de mogelijkheid om de box moet herstellen)  ik een zender uitzending gemist waar spoelen niet is toegestaan dan heb ik maar een optie en dat is iets anders gaan doen tot ik bij het punt aan kom van de serie of film waar het mis ging, een opname is dan makkelijker want spoel weer doorgaan.

 

Om op jouw vraag antwoord te geven waarom ik de boxen niet bekabeld kan aansluiten heeft te maken met dat het glasvezelkastje in de meterkast hangt en de router hangt hoog boven op de muur in de gang. Het aansluiten met een kabel is om twee redenen niet mogelijk;

1) ik moet voor de box in de slaapkamer al een goeie UTP kabel hebben van minimaal 25m (voor de woonkamer is dat al ruim 50m) en die heb ik helaas niet.

2)  Mijn gezondheid (evenwichtsstoornis/ziekte van Meniere) laat dit niet toe dat er kabels over de vloer liggen en helaas heb ik wanneer ik de boxen bekabeld zou hebben aangesloten daarna te veel problemen van

 


@marc1976 

Welke Experiabox of Box12 heb je? 

 

Als je de V10 hebt, kan je het beste 2 superwifi punten op aansluiten. 

 

Meestal is er een loze buis in de meterkast voor o.a. UTP kabel.

Ook kan je de coax kabel door UTP vervangen. 

 

Dit kan je natuurlijk ook uitbesteden. 


Hallo @joop2011,

Ik gebruik niet zoals de normale klant van KPN glasvezel de Experia Box/Box 12 maar ben in het bezit van de AVM Fritz!Box 7590 AX.

Helaas heeft deze huurwoning geen loze buizen waardoor ik bijvoorbeeld een UTP kabel zou kunnen gieten en het aanpassen van de COAX aansluiting wordt hier niet geaccepteerd ook niet voor de uitbreiding naar de toekomst. De woningbouwvereniging heeft een destijds (ongeveer 11 jaar geleden) voor deze flats een leverings contract gesloten met een kabelaar.

Dus wil je glasvezel in je gehele woning heb je geen ander keuze dan wifi of eventueel een wifi versterker via het stopcontact.

Echter zijn die van AVM Fritz!Box erg aan de prijs 


@marc1976 

Helaas kan ik je niet verder helpen.

Van de Fritzbox weet ik, helaas, helemaal niets.

 

Wifi is nooit via een stopcontact.

Dat is een DVS en die moet je zo veel mogelijk niet gebruiken.

 

Als je een WIFI repeater gebruikt, zorg er dan voor dat ook VLAN4 erover heen gaat.

Die heb je nodig voor IPTV.


@joop2011 

Een versterker die via het stroomnetwerk in je huis loopt heb je in twee versies; een met en een zonder wifi.

Je plugt ze een voor een in het stopcontact (begin natuurlijk waar je je router hebt hangen, dan sluit je een kabel aan van je router naar de (bijvoorbeeld) woonkamer ook daar steek je een adapter in de muur en kan je je of decoder/tv installeren via wifi of kabel en zo doe je dat op alle punten waar je een decoder/tv hebt.

Het is heel simpel het is plug en play.

Ik heb toevallig hier de Box 12 liggen en daar zou ik de aanwezige TP-Link adapters op aan kunnen sluiten maar ik hou graag van expertise en had via Ziggo al eens op een 600Mbit lijn een AVM Fritz!Box router geïnstalleerd en de resultaten waren vele malen beter. Ik had een download van 700Mbit en een upload van 40Mbit wat zelfs Ziggo niet geloofde.

 

Met de AVM Fritz!Box op glasvezel staat de toekomst gebeiteld.

 

Echter de problemen die ik nu heb met KPN TV+ heeft mogelijk te maken met de groei van de dienst en dat zal nog wel enkele maanden duren vermoed ik


Check, dank voor het toelichten @marc1976! Ik snap dat kabels door de woning heen dan geen optie zijn. Ze langs de muren aan laten leggen zou nog een optie zijn, maar ik ben benieuwd of we het ook via de wifi werkend krijgen. 

Je hebt de Box 12 nog liggen, is het mogelijk om deze tijdelijk even aan te sluiten in plaats van je Fritz!Box? Puur om te kijken hoe de ontvangers zich dan gedragen. 
Als ook dat niet werkt, wil je dan eens kijken hoe de wifi is op de plekken waar de ontvangers staan? Als je daar een speedtest doet ben ik benieuwd wat eruit komt. Dat mag via de Fritz!Box als de Box 12 geen verschil uit heeft gemaakt. 

Als ook daar geen gekke dingen uit naar voren komen, wil je de ontvangers dan eens instellen op multicast of unicast, afhankelijk van waar hij nu op staat? 
Ik ben benieuwd of je dan verschil merkt.


Hallo @Sanne_M 

Ik heb de vragen die jij aan mij stelde opgezocht op allerlei de KPN TV+ boxen en zag dat op allebei de boxen stonden op Unicast (ooit door je collega van Service Thuis) aanbevolen echter lost dat het probleem niet op.

Bij het opstarten begint al met problemen met het geluid (heb geen toeters en bellen op/aan mijn tv geïnstalleerd) iets waarover in het begin heel veel geklaagd werd maar ik pas onlangs last van heb is dat bij het opstarten van de box  stemmen net klinken alsof ze onder water zitten of gecomputeriseerd zijn. Dit verdwijnt weer bij opnieuw opstarten van de box of gewoon naar een stream/opname te gaan.

 

Dat ik ben geswitcht van de Box 12 naar de Fritz!Box had mede te maken met het feit dat de lijn zeer onstabiel was en ik hoopte met de Fritz!Box (gezien mijn ervaring eerder met Ziggo) dat ik het signaal stabieler kan krijgen.

 

Aan de snelheid/stabiliteit van de Fritz!Box naar de boxen ligt het niet (651 down 643 up stabiliteit op de twee boxen is 99%)

 

Heb getwijfeld om voor de Fritz!Box of de Fritz! Repeater of van een ander merk een repeater (TP-Link zonder wifi) aan te schaffen.

Echter van de Fritz!Box weet ik niet of het mogelijk is om de TP-Link aan te kunnen sluiten, wat ik wel weet is dat je de TP-Link kan aansluiten op de Box 12 maar het even aansluiten is helaas niet mogelijk voor mij gezien mijn gezondheid.

 

Wat ik niet snap is is ondanks de stabiliteit van het internet dat opnames en streams via bijvoorbeeld uitzending gemist die het niet toestaat om te spoelen naar het punt waar hij plotseling gestopt is en naderhand aangeeft dat er een probleem met de box was en hersteld moet worden 


Wat ik niet snap is is ondanks de stabiliteit van het internet dat opnames en streams via bijvoorbeeld uitzending gemist die het niet toestaat om te spoelen naar het punt waar hij plotseling gestopt is en naderhand aangeeft dat er een probleem met de box was en hersteld moet worden 

Dat vind ik ook vreemd. Als ik het zo analyseer zou het hem kunnen zitten in dat het wifi signaal van de Fritz!Box en de tv-ontvangers niet goed gaat, of dat het de wifi in het algemeen is. Dat is lastig uitsluiten vanwege je gezondheid, want ik snap dat je niet zomaar de Box 12 aan kunt sluiten of kabels kunt leggen. 

Op onze pagina over TV+ via de wifi geven we het volgende aan: 

Werkt KPN TV+ met wifi ook als ik een ander modem heb?

Ja, dit kan, echter we ondersteunen alleen KPN TV+ en wifi met de KPN Box 12 en 2 SuperWifi 2 punten. Zo weten we zeker dat je de beste tv-kwaliteit krijgt.

Wil je echter toch wifi gebruiken en heb je onderstaande apparatuur thuis? Test dan of aansluiten met wifi in jouw situatie werkt. Wij hebben deze combinaties succesvol getest,

KPN TV+ en wifi

 

Heb je misschien iemand die je kan helpen om tijdelijk even de Box 12 aan te sluiten in plaats van de Fritz!Box? Puur om te kijken hoe het dan gaat.


Hallo @Sanne_M 

 

Heb via KPN Thuis voor maandagavond een afspraak gemaakt met een van de monteurs aangezien ik vermoed dat de KPN TV+ decoder die in de slaapkamer staat en nog nooit is vervangen (die in de woonkamer wel) en als ik ze omwissel dan neem ik de problemen mee naar de woonkamer.

Toen ik de standaard situatie nog had (KPN BOx 12 en de TV+ decoders had ik een stabielere verbinding en alleen maar meer prm

 


Super! De monteur kan dan ook de stabiliteit van de verbinding doornemen en hopelijk is de oplossing dan ook snel gevonden. 🙂 Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken. 

Laat je weten hoe het gelopen is? Ik ben benieuwd!


Hallo @Sanne_M 

Een voorlopige oplossing is een nieuwe TV+ box in de slaapkamer aangezien hij geen fout in het systeem/netwerk kon waarnemen echter de fouten die de TV+ box maakt herkende de monteur wel.

Afgesproken is verder dat wanneer de "wifi problemen" (want dat blijft hij aangeven) niet opgelost zijn dat hij of een van zijn collega's de holle buis in de muur of de de huidige telefoonlijn vervangt voor een hoogwaardige UTP kabel die in de meterkast netjes wordt voorzien van een aansluiting waarop er een kabel aangesloten kan worden vanaf de FRITZ!Box en in woonkamer met een switch zodat er een UTP kabel achter de bank naar de TV+ box en de andere UTP kabel via de plinten naar de slaapkamer om daar de tweede TV+ box aangesloten kan worden en dan maar hopen dat alle fouten eruit zijn