Skip to main content

Ik heb al vanaf het begin heel veel problemen met KPN,

TV kijken is vaker niet mogelijk als wel! Heel vaak zwart beeld, alles blijft hangen. Wil je bijvoorbeeld van Netflix overschakelen naar gewone tv springt het beeld op zwart en gebeurt er verder helemaal niks. Totdat je lang genoeg wacht en dan gaat het kastje opnieuw opstarten. 
Het duurt gemiddeld een kwartier voordat we weer beeld hebben, zacht uitgedrukt heeeeel vervelend. 
 

Vaak is de enige oplossing de stekker eruit trekken en er weer in doen, dan doet alles het weer. 
 


 


 

Hoi dat is vervelend maar kan je wat meer info geven zoals:

-wat voor STB type

-wat voor TV

-hoe aangesloten (soort kabel)

-wat is de instelling mbt de beeldweergave CEC

-wat is de instelling hiervoor met je tv (bv simple link,cec)

- hoe is de stb aangesloten op je modem (utp,wifi )

- en tot slot heb je ook internet problemen?


Ik heb het zwarte arris kastje, aangesloten met hdmi kabel naar mijn samsung tv. STB is aangesloten via wifi op onze modem.

we ervaren geen internet problemen.

waar vind ik de instelling beeldweergave en de instelling hiervoor met de tv, kan het nergens vinden..

 

 


Om te beginnen is het verbinden van een stb dmv geen goede oplossing voor dit issue.

Het beste resultaat is toch rechtstreeks dmv een utp aansltuiting dat is 1.

2 de instelling beeld weergave kan je het best via de kpn site ophalen of hier op het forum.

Volgens mij als ik mij goed herinner heeft men een aantal opties automatische,uhd25,uhd50,1080p of i 

Als de optie automatische aanstaat heb je default beeld weergave als je een 4k toestel heb en een 4k abonnement kan je het toestel op uhd50htz zetten,heb je dat niet dan gewoon op auto laten staan 

Zou je de tv instelling na kunnen kijken wat er ingesteld op de poort waar de hdmi op angesloten is.

Ik denk even dat de hdmi kabel van de stb wat conflecteerd met de ingang van je tv.

Concreet dus

Check tv instelling stb zet op automatishe

Check of de poort waar de hdni op zit dit ook ondersteunt.

Kijk op tv sansumg naar hdmi instelling- cec

Suc6