Skip to main content
Vraag

TV geeft zwart beeld na een paar seconden, wel geluid

• March 30, 2026
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

Sinds een week krijg ik zwart beeld als ik tv wil kijken via mij KPN+ tv+ box. Beeld gaat op zwart na een paar seconde, geluid is er wel. Als ik de geinstalleerde youtube app gebruik gaat het beeld vrijwel direct op zwart. De Netflix app is de enige die het wel goed blijft doen. Om bekabeling uit te sluiten heb ik de tv+ box aan een hdmi monitor aangesloten, en die geeft geen problemen. Ook als ik een andere hdmi bron aan mij tv aansluit, geeft dat geen probleem. Ik begreep dat er vorige week een update is geweest van de  tv+ firmware en launcher, ik heb het gevoel dat daar mogelijk een probleem in zit. Via de klantenservice telefonisch allerlei resets uitgevoerd zondr resultaat. Kan iemand helpen met een oplossing?

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Mlie, welkom op onze community! Wat een merkwaardig issue.

Kun je iets meer toelichten over je aansluiting?

Wat voor TV gebruik je precies?

Je gebruikt een rechtstreekse kabel?

Hoe lang is deze?

Zit er niet nog iets tussen als een HDMI switch of iets in die richting?

Een andere optie kan zijn dat een van de beeldscherminstellingen van je TV goed werkt met je TV, die zou je ook nog kunnen controleren

Daarnaast ben ik nog wel benieuwd of de menuschermen van je TV zelf nog wel werken als de TV op zwart gaat.

We denken graag even mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 1, 2026

Beste Thomas,

Het betreft een Philips 55PFS8109 tv. Deze is normaal met een 1.8m HDMI kabel via een Onkyo TX- SR343 audioversterker aangesloten. Maar als ik de KPN+ TV+ box rechtstreeks aansluit (via een nieuwe HDMI kabel van 1.8m) dan is het gedrag hetzelfde. Als de tv op zwart gaat, is er geen menu oid zichtbaar en is er niets mee te beginnen. De ambilight van de tv lijkt overigens wel te reageren als ik een menu van de kpn+ box probeer op te roepen. Ik moet nadat het beeld op zwart gaat de tv eerst uit/aanzetten om weer even beeld te krijgen. Zoals gezegd: Wanneer ik een andere HDMI bron aansluit (Blueray speler of laptop) is er geen probleem.

Groet, Marcel

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Heb je al geprobeerd op de tv+ box de Schermresolutie vast te zetten op 1080p50 ipv. automatisch? Aangezien dat model Philips een Full HD tv is zal ie geen hogere resolutie ondersteunen.

En staat HDR op Automatisch of uit (SDR)?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 2, 2026

Heb je al geprobeerd op de tv+ box de Schermresolutie vast te zetten op 1080p50 ipv. automatisch? Aangezien dat model Philips een Full HD tv is zal ie geen hogere resolutie ondersteunen.

En staat HDR op Automatisch of uit (SDR)?

Hoi Wartywolfs. Dank voor de tip. Ik heb de resolutie vastgezet op 1080p50 en de HDR uitstaan. Helaas lost dat het probleem niet op.