Skip to main content

Mijn Samsung tv blijft steeds zeggen dat het arris tv kastje niet aan staat. Ik moet dan de HDMI kabel er in en uit doen en dan gaat de TV het apparaat zoeken. 

als hij deze gevonden heeft vraagt hij om hem te koppelen aan de smart afstandsbediening van de Samsung.  Doe ik dit niet dan geeft de tv geen signaal door. 
doe ik het wel dan kan ik tv kijken totdat ik de TV stand-by zet, dan is hij bij het aanzetten weer het kastje kwijt en zegt de tv dat deze uitstaat terwijl hij gewoon aan staat.

als ik bovenstaande stappen herhaal dan doet hij het weer, en ja al HDMI kabels vervangen en de data kabel naar het modem. En inmiddels 3 nieuwe kastjes van KPN er tussen gehad. Probleem blijft het zelfde

 

Ik heb denk hetzelfde probleem !! Kan bij instellingen helaas niks vinden. Kan iemand mij helpen ? Ik moet soms de hdmi kabel wel 10 keer erin en eruit doen en dan opeens hebben we een signaal. Nieuwe kabel gekocht en ander kastje al geprobeerd! 

Wij hebben een LG tv van 2,5 jaar oud en wonen in een nieuwbouw huis. 

 

Admin: bericht afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik heb het vermoeden dat er instellingen niet goed staan in de tv zelf. Misschien deze vraag ook richten aan de fabrikant van je tv.


Hoi @Campiej23 . Welkom op het forum.

Zo te zien is er al het nodige geprobeerd en zo te lezen ook al een andere tuner geprobeerd.

Dan vermoed ik dat er iets niet lekker zit in de tv. Heeft de tv ook meerdere HDMI ingangen? Ik vraag het toch maar even voor de zekerheid. Wat voor type tv ontvanger is er gebruik trouwens? Kun je daar het merk en type van noemen?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.


Ha Erwin, ik zie nu je reactie pas!! Wij hebben 3 ingangen. Het kastje is Arris VIP5202. De problemen zijn er helaas nog steeds. De PlayStation doet het wel altijd maar tv kastje niet. 


@Campiej23 : nemen jullie ook het 4K pakket af? Anders kunnen we proberen om die tuner om te ruilen voor een ander (niet 4k) model.


Nee dat nemen wij niet af! 


Ik heb dat ook met een LG, maar alleen als de ontvanger op de meest energiezuinige stand ingesteld staat (en dus bij aanzetten weer grotendeels helemaal moet opstarten). Ik moet dan de HDMI-kabel bij de ontvanger loshalen, als ik het bij de tv zelf doe gebeurt er niets.

Als ik de ontvanger alleen naar de normale stand-by laat gaan is het probleem over. 


Oh, dat is wel een nuttige tip van @Henk2304 . Kun jij eens naar de energie instelling kijken, @Campiej23 ?


Beste @Henk2304 en @Erwin_

wij hebben het idee dat de tip van Henk inderdaad heeft geholpen. Hij doet het nu al 2 dagen zonderproblemen en dat is nog nooit gebeurd!! We houden het in de gaten maar voor nu super bedankt ! 


Dat klinkt voorspoedig! Dank voor de update. Mocht er onverhoopt toch weer iets misgaan, laat het weten.


Hoi allemaal,

 

Ik heb hetzelfde probleem! Vrijdag nieuwe tv kastje gekregen van KPN (arris). Hij deed het prima , maar sinds een paar dagen moet ik steeds de HDMI kabel eruit en erin om fatsoenlijk tv te kunnen kijken. Dit is erg vervelend, ik heb contact opgenomen met KPN zelf en zij weten geen oplossing ervoor. De berichten heb ik gelezen van jullie en hij doet het dan voor een paar minuten en daarna is het beeld zwart. Ik heb een Samsung UHD smart tv 2020 en het kan niet aan de tv liggen, aangezien alle apps het fatsoenlijk doen.

 

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! Anders ben ik genoodzaakt om mijn abonnement voor tv op te zeggen..


Probleem is opgelost. Na 4 telefoontjes en collega’s die elkaar doorverwezen, was er eindelijk een meneer die mij uitstekend heeft geholpen ! De andere 3 deden hun best, maar konden mij helaas niet helpen...


Probleem is opgelost. Na 4 telefoontjes en collega’s die elkaar doorverwezen, was er eindelijk een meneer die mij uitstekend heeft geholpen ! De andere 3 deden hun best, maar konden mij helaas niet helpen...

Wat was de oplossing?


Goedemorgen, 

ik ben ook zeer benieuwd naar wat de oplossing was. Ik zit met hetzelfde probleem en het kastje van de energie besparende stand afhalen heeft geen resultaat. 
 

vrgr,

J,dijk