Skip to main content

Tv beeld en geluid haperen af en toe, na verhoging internetsnelheid. Modem en tv kastje opnieuw opgestart geeft geen verbetering.

Stap 2 ook al een keer uitgevoerd?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm


@Bonto101 Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je geluid en beeld hapert na de verhoging van je internet snelheid. Hiervoor heb je deze problemen dus niet ervaren? 

Mag ik vragen hoe de tv ontvanger aangesloten is op de Experiabox? Is dit direct met een kabel of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set tussen? 

Is ook de stap die @Jeroen Ruiter adviseert al geprobeerd? 

 


Alles los gehad en opnieuw opgestart, alleen het beeld bevriest nu soms nog voor een halve seconde. Geluid is oké 


@Bonto101 Dat het beeld nog bevriest is natuurlijk niet de bedoeling. Wel fijn dat het beter lijkt te zijn geworden na opnieuw opstarten. 

Hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experiabox? Is dit direct met een kabel of zie hier nog een switch of een draadloze verbinding set tussen?

 


Er zit tussen de tv en de experiabox een switch


@Bonto101 Duidelijk, heb je 1 of meerdere tv ontvangers van ons? 

En is er ook een mogelijkheid de tv ontvanger (tijdelijk) direct aan te sluiten op de Experiabox? Om te kijken of het beeld dan ook blijft bevriezen? 


Dat is helaas niet mogelijk.


@Bonto101 Dat is lastig. 

En heb je 1 of meerdere ontvangers van ons? 


2 ontvangers 1 in de woonkamer en 1 boven.

3 versterkers 1 op elke verdieping 


@Bonto101 En heb je het probleem dat je ervaart op beide ontvangers of op 1 van de ontvangers? 


Nee, het lijkt alleen op ontvanger van beneden te gebeuren.


@Bonto101 En als je de ontvanger van boven en die van beneden omwisselt, verhuist het probleem dan mee of blijft het probleem beneden? :)


Al geprobeerd, geeft geen verbetering. Tv geüpdatet , rauter geüpdatet en de tv ontvangers opnieuw voorzien van software. Probleem is er nog steeds, :bevriezen van het beeld, en begint zo langzamerhand behoorlijk irritant te worden.


@Bonto101 En waar doet dit probleem zich voor als je de ontvangers omruilt? Verhuist het probleem dan mee, of blijft het probleem op dezelfde plaats? 


Probleem verhuist mee. beneden zijn nogal wat dingen tegelijk op internet, kan de router deze hogere snelheid wel goed verdelen.

beneden meet ik een internetsnelheid van rond de 95 inkomend en uitgaand. En boven een internetsnelheid van rond de 200 inkomend en uitgaand ?


@Bonto101 Als dat het probleem zou zijn dan zou je verwachten dat het probleem op 1 plaats zou blijven. Dus dan zou in mijn ogen de ontvanger van boven beneden ook problemen moeten geven. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan doen! 


Ben nu al een week bezig, zonder verbetering. Ben al jaren abonne bij KPN waarbij nieuwkomers alle voordelen krijgen en bestaande klanten de voordeeltjes van de nieuwkomers kunnen betalen. Zorg voor een oplossing aub.


@Bonto101 Ik wil je uiteraard graag verder helpen. Dit soort problemen oplossen kan via het forum echter langer duren dan bijvoorbeeld telefonisch. We moeten natuurlijk een aantal zaken uitsluiten. 

Mocht je telefonisch contact willen dan kan dat via 0800-0402. 

Maar het kan hier uiteraard ook, op het moment dat de ontvanger van beneden dus boven aangesloten wordt dan heb je het probleem boven. Klopt dat? 

Daarnaast ben ik benieuwd welke switch je hebt. Zou je het merk en typenummer hier kunnen delen? 


Ben blij dat je de moeite neemt, om te helpen. Maar het bevriezen van het beeld begint knap vervelend te worden.  Motorola vip 1853 is de tv ontvanger. HP v1405-5 is het merk van de switch.


@Bonto101 Ik zou in ieder geval graag de Motorola willen omruilen voor een nieuwer exemplaar.

Ik heb dit ook alvast in gang gezet, ik stuur je een privé bericht met meer informatie! 


De nieuwe tv ontvanger lijkt prima te werken. 👍🏻😃


Beeld bevriest nog steeds, maar is nu bijna niet meer merkbaar. Afstandsbediening is veel sneller geworden, met de nieuwe tv ontvanger.


@Bonto101 Als het beeld alsnog bevriest dan vermoed ik dat er wellicht toch iets met de switch aan de hand is. 

Tenminste de tv ontvanger waar de problemen zich op voordoen is toch aangesloten met een switch? 

Verder wel goed nieuws volgens mij, dat vind ik fijn om te lezen! :)


Is inderdaad aangesloten met een switch  HP v1405-5