Skip to main content

Sinds een maand hapert het TV-geluid af en toe. Op beide TV-ontvangers.

Bij Netflix en andere smart-tv-apps geen problemen.

Probleem doet zich voor bij geluid via TV en via aparte soundbar.

Heb gehele programma Probleemoplosser meerdere keren doorlopen, biedt geen soelaas.

TV-ontvanger is met kabel verbonden met de modem.

Wie heeft een oplossing?

M vr gr Sjaak

Extra info: tussen modem en tv-ontvanver zit een Netgear Gigabit Switch GS105

 


Hi @Coconala, welkom hier. 

Zou je het zonder die switch kunnen testen? Ik verwacht namelijk dat dat de boosdoener is omdat die switch IGMP snooping niet ondersteunt, daarvoor moet je een van deze 2 switches hebben met de toevoeging E op het eind. 

Mocht het niet lukken zou je op de switch alleen 1 ontvanger aan willen sluiten en voor de rest alles los willen koppelen? Werkt het dan wel? 

Ik hoor graag van je. 

 


Oude Netgear Switch GS105 vervangen door een nieuwe Netgear Switch GS105E.

Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost.  

Heb je nog een andere suggestie?

M vr gr Sjaak


Ook met één ontvanger aangesloten en de rest losgekoppeld, geeft nog steeds regelmatig krakend en haperend geluid.


Dit is wel gek. Heb je ook de mogelijkheid om dit tijdelijk te testen zonder een switch? Dus rechtstreeks op de modem aangesloten. Mag ik overigens ook weten welke televisieontvanger je hebt? 


Telefonisch overleg gehad met KPN.  Meting door KPN brengt aan het licht dat snelheid te laag is.  Ik krijg een nieuwe modem, waarmee probleem waarschijnlijk is opgelost.


Telefonisch overleg gehad met KPN.  Meting door KPN brengt aan het licht dat snelheid te laag is.  Ik krijg een nieuwe modem, waarmee probleem waarschijnlijk is opgelost.

Puur uit nieuwsgierigheid, is het nu opgelost met de nieuwe modem? 


Helaas niet. Ik ga deze week weer bellen.