Skip to main content

Sinds februari heb ik een KPN 4k TV abonnement. In december 2019 een Samsung 55Q80R 4k TV en bijhorende soundbar. Het geluid valt regelmatig voor enkele seconden weg. Software TV geupdate en kabels vervangen. Geen verbetering. Reset van de ontvanger geeft ook geen verbetering. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @THi, welkom op het forum!
Dit klinkt als iets van een instelling die niet helemaal goed staat. Zou je allereerst eens kunnen kijken bij de “Auto motion plus” instellingen op je TV? Het kan soms helpen die uit of lager te zetten. 
Zou je het los daarvan eens zonder soundbar kunnen proberen om deze uit te sluiten? 


Goedemorgen @THi, heb je de oorzaak nog kunnen vinden van deze storing?


Thomas,

Dank voor je antwoord.

Auto Motion plus uitgezet en de soundbar uitgezet. De onderbrekingen blijven. ze zijn onregelmatig en duren zelden langer dan enkele seconden. soms elk uur soms maar 1 keer op een avond. We hebben ondertussen wel de internetsnelheid laten verhogen naar 200 MBits. Dat gaat in mei in. Misschien dat dat helpt.


@THi 

Het is inmiddels mei. Heeft het verhogen van de internetsnelheid geholpen? 

 


Nee.

Heb inmiddels de soundbar afgekoppeld, de TV volledig gereset en de KPN ontvanger gereset.

Helpt allemaal niet.

Weet niet zeker of het nu aan de TV ligt of aan de KPN ontvanger.


Hoi @THi, dat is wel balen zeg!
Had je dit probleem nou ook als je de soundbar volledig uit/ontkoppeld hebt? Dus het geluid van de TV zelf gebruikt? 
Hoe heb je de soundbar,TV en TV ontvanger precies aangesloten?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk op afstand graag even met je mee!


Profiel is verder ingevuld.

de problematiek is nu aan het verslechteren.

De TV geeft nu zo 2 maal per avond een “balletje” want het ontvangstsignaal is zoek.

alle kabels zijn vervangen. Router tussen Experia box en TV ontvanger verwijderd. Experia en tv-ontvanger nu direct aan elkaar aangesloten en HDMI kabel direct naar TV.

Soundbar afgekoppeld. dus een volledig kaal systeem.

Maakt allemaal geen verschil.

Zou het mogelijk zijn om van zowel de TV-ontvanger als de Experia box een vervangend model te ontvangen en uit te proberen waar het aan ligt.

Monteur kan ook, maar dat geeft het risico dat hij 4 uur moet TV kijken om te constateren dat het probleem wel/niet is opgelost.


Bedankt voor je gegevens! @THi, ik zie dat je een zakelijke aansluiting hebt. Dit betekent dat ik je aansluiting helaas niet door kan lezen. Dat maakt het wat lastig hier een oplossing voor te vinden. Met deze vraag kun je eigenlijk het beste terecht op ons zakelijk forum of 0800-0403. Op het zakelijke forum kun je natuurlijk ook de link meesturen naar dit topic, zo hoef je niet het hele verhaal opnieuw uit te leggen.


Thomas,

Topic gestart in zakelijk forum. Er is een nieuwe TV-ontvanger opgestuurd en de problemen zijn opgeheven.

Hartelijk dank voor de ondersteuning.