Skip to main content

Ben op zich blij met TV+, maar heb er wel een heel irritant probleem mee. Als de weergave (via een app of opgenomen programma) een tijdlang gepauzeerd is en daarna hervat wordt, wordt het geluid ernstig vervormd. De enige remedie is dan terug naar hoofdmenu, even wisselen tussen tv kijken en apps en dan wordt het geluid op enig moment weer normaal. 

Bugje?

@Montalbano Dat klinkt inderdaad als of er dan iets misgaat in de afspeelsoftware. Er zijn diverse issues bekend rond het geluid en onze developers zijn daarvan op de hoogte. Er volgen nog updates de komende tijd. Ik zal dit in ieder geval ook terugkoppelen. Gaat dit dan om een ontvanger die rechtstreeks met de tv is verbonden of zit er nog andere apparatuur tussen? Hoe lang laat je de ontvanger dan gemiddeld op pauze staan als de problemen optreden?  Voor toekomstige updates kun je ook ons centrale topic: KPN introduceert KPN TV+ en onze Product Updates in de gaten houden.


De TV+ ontvanger is direct verbonden met de tv, geen andere apparatuur (geluid gaat ook via tv).

Het wisselt nogal. Gewoon tv kijken gaat vrijwel altijd goed. Een opname afspelen of een streaming dienst (hbo, Netflix) gaat goed als je direct vanaf tv kijken begint. Als je een tijdje het menu op het scherm laat staan, of een tijdje pauzeert, dan is het daarna afgelopen met het geluid, het kraakt dan heel erg. 
Hoe lang ‘een tijdje’ is is lastig in te schatten maar een paar minuten denk ik.
Meestal is het op te lossen door weer terug te gaan naar even (10 sec) normale tv kijken en dan de opname of streaming dienst weer te starten. 
meen enkele keer heb ik de stekker er even uit en weer in gedaan. 


Helder! Dank voor de toelichting, ik ga dit ook even apart nog terugkoppelen al vermoed ik dat dit ook zal worden meegenomen met een komende update. We hebben veel signalen gehad wat betreft issues rond het geluid en de nieuwe KPN TV+ Box.Â