Skip to main content
Beantwoord

TV gids afsluiten en terugkeren naar zender in de TV+ Box lukt niet

• December 25, 2025
  • 8 reacties
  • 104 keer bekeken

ik zie geen mogelijkheid om tijdens TV kijken even in de gids te kijken wanneer bv een ander programma begint en dan de gids weer af sluiten 
dat afsluiten en dus op de zender terugkomen waar je was lukt mij niet (geen idee welke knop te gebruiken )
kan uiteraard wel naar nu “op TV" maar dan moet ik weer zoeken naar de zender waar ik naar keek!
m.i. zitten er dus best wel wat onhandigheden in deze menu structuur van de nieuwe box

Beste antwoord door Arjan van B

Of, ook als je niet in de gids zat: je kunt de terugknop wat langer ingedrukt houden om terug te gaan naar live televisiekijken. (Maar niet om terug te gaan naar, bijvoorbeeld, het kijken van een opname.)

En ken je de minigids? Druk OK, of twee keer pijltje omlaag, tijdens televisiekijken.

8 reacties

• December 25, 2025

Nog een keer de gids knop indrukken. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 25, 2025

Of, ook als je niet in de gids zat: je kunt de terugknop wat langer ingedrukt houden om terug te gaan naar live televisiekijken. (Maar niet om terug te gaan naar, bijvoorbeeld, het kijken van een opname.)

En ken je de minigids? Druk OK, of twee keer pijltje omlaag, tijdens televisiekijken.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@websurfer, zoals je aan de berichten van Marlon en Arjan ziet zijn er verschillende opties hiervoor 🙂 Heb je ze kunnen proberen, lukte het daarmee?

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 29, 2025

Jasper de langer ingedrukt houden mogelijkheid werkt inderdaad maar 2x de gidsknop dus niet 

wat is dan wel weer apart vind is dat dit m.i. niet in de handleiding staat (of ik lees daar enorm overheen) en dus best wel een verborgen functie lijkt te zijn 

Jasper van KPN
Moderator

De gidsknop nog een keer indrukken als je in de gids zit werkt niet om terug te gaan naar waar je was? Dat had ik niet verwacht, die gaan we meenemen naar de ontwikkelaars zodat ze dat kunnen bekijken,

Sommige dingen staat inderdaad niet in de handleiding, functies kunnen later toegevoegd of aangepast worden, waardoor iets wat al geprint is niet meer volledig actueel is. In onze Kennisbank werken we alle informatie bij als er iets wijzigt, die kan je ook altijd raadplegen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

@Jasper van KPN, ter info: bij het zoeken naar de goede links voor mijn reactie hierboven, kwam ik de longpress op “terug” en zelfs de hele minigids nergens tegen in de Kennisbank. (Vandaar de links naar een product update, die voor de minigids zelfs allang achterhaald is door latere updates.)

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 30, 2025

De gidsknop nog een keer indrukken als je in de gids zit werkt niet om terug te gaan naar waar je was? Dat had ik niet verwacht, die gaan we meenemen naar de ontwikkelaars zodat ze dat kunnen bekijken,

Sommige dingen staat inderdaad niet in de handleiding, functies kunnen later toegevoegd of aangepast worden, waardoor iets wat al geprint is niet meer volledig actueel is. In onze Kennisbank werken we alle informatie bij als er iets wijzigt, die kan je ook altijd raadplegen.

beste Jasper,

Je kunt toch niet van elke TV+ kijker (jong/oud ITinteresse of geen interesse) verwachten dat ze voor het gewoon gebruiken van bv een afstandsbediening en functionaliteit een releaseblog gaan doorspitten elke keer ?

Ik zou gewoon verwachten dat er een handleiding staat (evt online) die ALLE (dus ook elke keer aangevuld) functionaliteiten van de Box en van de afstandsbediening beschrijft !
heb zelf 20 jaar als ITer gewerkt en zorgde altijd voor mijn gebruikers (waaronder jij er waarschijnlijk ook 1 van was ) dat deze duidelijk en snel te vinden was en altijd accuraat 
dit mag ik toch ook als klant verwachten !!

Jasper van KPN
Moderator

Dat verwacht ik inderdaad niet ​@websurfer, daarom verwees ik daar ook niet naar. Je denkt aan Product Updates, dat is niet hetzelfde als de Kennisbank. De Kennisbank is juist een verzameling van artikelen die functionaliteiten en producten uitleggen.

Als je daar iets mist, in een artikel of een volledig onderwerp, kan je dat hier aangeven en kunnen we kijken of we dat aan kunnen vullen: Feedback op de Kennisbank. Jouw punt geef ik via deze weg al door ​@Arjan van B, zodat dat bekeken kan worden.