Skip to main content

Vandaag ontbreekt de gehele avondprogrammering in de gids voor ARD (45). Ook in de app het geval.

Tja, daar sta je dan als je iets wil opnemen. Zou toch wel handig zijn als je zelf tijden kan opgeven zodat je niet afhankelijk bent van die EPG.


Inderdaad. Aan de andere kant, nu weet ik niet wát ze uitzenden. Dus ook geen behoefte om op te nemen….


Viel mij ook op Peter. Maar ARD heeft een uitstekend werkende teletekst en daar kon je precies zien wat er kwam. Overigens was dit enkele dagen terug ook het geval bij de EPG van ARD. Ik vind toch de EPG van KPN niet al te best.

Destijds bij Ziggo zag je bij het meest onbenullige programma info waar het over ging. Bij KPN zie ik veel te vaak als inhoud staan “geen programmagegevens beschikbaar” oid. Kijk eens bij France 2 bv.


Helemaal niet aan die teletekst gedacht…. :blush:

Maar ja, het interesseert me toch niet wat die Duitsers doen. Melding was meer in algemeen belang. Helaas hebben de mods niet tijdig gereageerd.

Overigens wel 2de helft Duitsland - Spanje gekeken via ZDF.


Deze hebben we even gemist inderdaad. Was het echt een gat, als in dat er helemaal niets stond, of stond er ‘geen programmagegevens beschikbaar’? In dat laatste geval hebben wij vanuit onze EPG-dataleverancier niets binnengekregen. 

Als het gebeurt op een zender die normaliter wel goede programmadata geeft, dan kunnen we dit laten nakijken. Maar, als het hersteld kan worden ben je toch al vaak een halve dag verder. Dus dan is ook de afweging wanneer krijgen we de melding binnen, en voor welk moment in de gids is het, om te bepalen of het de moeite waard is om het nog uit te zetten.


Nee, het was echt een gat.

Het was om 15:10 Sportschau (duur 2u05), en daarna meteen 00:35 Nachtmagazin, het volgende in de gids.

Nota Bene: nog te zien via terugkijken in de gids. (donderdag 3-9)


@Erik_  en @PeterG  Ik heb een andere tv dan Peter :grinning:  Bij mij heb ik geen gat.

 


Ik zie dat jij nog het OUDE MENU hebt, @Alfons !

Ik zie bij jouw ook GEEN PROGRAMMERING na de Sportschau! Bij jouw staat er dan wel “programmabeschrijving niet beschikbaar".

Zo staat het hier:

 


Ah, daar komt het dus door. Ik heb inderdaad nog het oude menu.


Er staan bij jouw tussen 17:15 en 00:35 ook geen programma's in de gids, @Alfons .


Dat klopt. Als programmagegevens heb je hier niets aan maar er zit dus geen gat zoals bij jou. Ben benieuwd wanneer ik het nieuwe menu heb.


Nou, hoe het er ook staat…. geen gegevens van 17:15 tot 00:35 noem ik een gat.:kissing_smiling_eyes:


Nou, hoe het er ook staat…. geen gegevens van 17:15 tot 00:35 noem ik een gat.:kissing_smiling_eyes:

:grinning::point_up_tone2::smile:


Dank voor de screenshots, dat verduidelijkt het geheel. Peter, in het nieuwe menu staat ook de ‘Geen programmabeschrijving’ melding, maar die wordt verborgen bij de lijstweergave van de Gids die jij gebruikt. In de horizontale weergave is het wel zichtbaar.

Blijkbaar hebben we dan voor dat stuk in de programmering geen data binnengekregen. Dat nu nog laten nakijken of het hersteld kan worden heeft niet zoveel zin meer omdat we dat dan (als het al kan) toch niet meer gedaan krijgen voor die dag in z'n geheel uit de gids valt. 


@Erik_  Grijp je kans. Vanavond hetzelfde probleem tussen 18.00 en 0.40 uur.


Erik geniet van een welverdiende vakantie en ik ben te laat met m'n reply! Ik ga het wel als algemeen signaal doorgeven in ieder geval.