Skip to main content

Helaas nu al 2 dagen op rij dat de tv gids niet klopt!

op net 5 is er een serie elke minuut een baby om 17.25 uur.  Het wordt netjes opgenomen maar als ik ga terug kijken kom ik bij Phil en Kirsty uit met verbouwen of verkopen ?!

@Bexster

Inderdaad. De tv gids bij KPN klopt niet. Dat programma is helemaal niet op die tijd.

Als ik in een andere gids kijk, https://www.tvgids.nl/gids/morgen/net5-rtl8-sbs9 , dan wordt het door jouw vermelde programma op die tijd uitgezonden.

Ook https://www.totaaltv.nl/tv-gids/ geeft het programma wat jij te zien krijgt aan.

Ik vermoed dat KPN (maar ook Ziggo!) verkeerde programma-informatie krijgt aangeleverd. Elke minuut een baby was wel maanden geleden te zien; heb daar ook eens (per ongeluk al zappend) een aflevering van gezien.

Bij Ziggo staat het ook verkeerd: https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html#time=1611763225661

We mogen dus aannemen dat de providers KPN én Ziggo verkeerde epg informatie krijgen.

Je kan dus stoppen met het opnemen van dat blok/programma.


@Bexster

Inderdaad. De tv gids bij KPN klopt niet. Dat programma is helemaal niet op die tijd.

Als ik in een andere gids kijk, https://www.tvgids.nl/gids/morgen/net5-rtl8-sbs9 , dan wordt het door jouw vermelde programma op die tijd uitgezonden.

Ook https://www.totaaltv.nl/tv-gids/ geeft het programma wat jij te zien krijgt aan.

Ik vermoed dat KPN (maar ook Ziggo!) verkeerde programma-informatie krijgt aangeleverd. Elke minuut een baby was wel maanden geleden te zien; heb daar ook eens (per ongeluk al zappend) een aflevering van gezien.

Bij Ziggo staat het ook verkeerd: https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html#time=1611763225661

We mogen dus aannemen dat de providers KPN én Ziggo verkeerde epg informatie krijgen.

Je kan dus stoppen met het opnemen van dat blok/programma.


nou inderdaad kan hem wel uit de opname lijst halen  jammer…

 

dank je wel! ;-)

 


Het is nog steeds 1 grote zooi, zowel op tv als fysieke gids. Veronica magazine verteld bijvoorbeeld dat ergens 3 afleveringen van komen en dan zijn het maar 2.. gids op tv beginnen afleveringen op verschillende zenders nog steeds halverwege of komen helemaal niet. Zo vanavond ook met comedy central, wilde iets terug kijken wat dus niet te vinden was (geprobeerd later te doen dat er misschien iets uitliep), ondertussen zonet aan het zappen en de Friends aflevering van 11 uur is al afgelopen en heeft dus ook op de tijd van iets anders gezeten.

 

Hoop dat IEMAND er iets aan gaat doen, want op deze manier kun je nergens meer van op aan


Hoe moeilijk kan het zijn om een kloppende tv gids te maken als meerdere gratis tv gidsen dit wel lukt, de laatste tijd naast die gratis tv gids naast die van de KPN gelegd en niet alleen kloppen de tijden niet ook de programma’s kloppen niet.

Hoe kan een gratis tv gids wel en het grootte KPN niet een kloppende tv gids publiceren!?!?!?

Heb hier al eerder melding van gemaakt maar dan word je benaderd als een zeur die om onbenullig iets klaagt.

Ton


Waarom komt hier geen reactie van kpn?? Toen dit 3 jaar geleden gebeurde werd wel meteen gereageerd en gehandeld. Dit zag ik net terug bij zoekresultaten in Google, mocht je het afvragen.

Dus kpn reageer AUB en onderneem actie. Dank


Ik heb al meerden jaar problemen met de tv gids ook toen is er niet gereageerd alleen een ander forum lid die slim ging doen terwijl ik met screenshots verduidelijkt mijn probleem liet zien.

op dit moment klopt er werkelijk niets van de tv gids voor comedy central.


Beste allemaal. Als provider krijgen wij de gegevens voor de tv-gids aangeleverd door de verschillende omroepen. Wij zijn daarmee het ‘doorgeefkanaal’. Meestal gaat dat prima, maar er vinden soms afwijkingen plaats. 


Hallo Bart

Dit is een te makkelijk verhaal zonder in te gaan op bovenstaande, zoals daar staat heb ik al meer dan een jaar “ last” van afwijkende tijden en programmering en niet soms.

Sinds de update vanwege traagheid bij tv gids en schakelen tussen kanalen loopt comedy central totaal uit de pas met zowel tijden en programmering!!

Bovendien ook zoals hierboven beschreven kloppen de gratis tv gids wel?!?!
het lijkt mij niet dat ze de KPN als enige de verkeerde gegevens sturen.

 

mvrgr

Ton


het lijkt mij niet dat ze de KPN als enige de verkeerde gegevens sturen.

Dat klopt, @tiebie .

Per VANDAAG is zowel bij KPN als bij Ziggo de fout met Elke minuut een baby gecorrigeerd en staat er Verkopen of Verbouwen in de epg.

Wat betreft de epg voor COMEDY CENTRAL, die bij KPN inderdaad behoorlijk fout is, loopt een apart topic.

In de epg van Ziggo heb ik dezelfde fouten geconstateerd als bij KPN….. Behalve Com. Cent. Die klopt bij Ziggo wel, bij KPN totaal niet.

Het programma Elke minuut een baby (Net5 dus Talpa) wordt niet meer uitgezonden bij Net 5. Het staat ook niet meer in het programma-overzicht van KIJK.nl (van Talpa). Onder E.
https://kijk.nl/programmas


Ik ervaar hetzelfde probleem. Inderdaad vooral met comedy central maar ook met MTV


@Hannahden 

Zie mijn reactie op jou HIER.


Tv gids op tv doet het nog steeds niet.

Programma's staan in verkeerde tijdvakken. Of er wordt aangegeven dat programma niet beschikbaar is. 

Waarom word hier niets mee gedaan door KPN? Echt heel vervelend. Je kunt hierdoor ook geen programma's  opnemen. 


Het valt mij ook op dat ik steeds vaker programma’s mis of ongewild opneem wanneer ik mijn opnames vanuit de KPN TV Gids plan. In sommige opnames zitten dan ineens twee programma’s ineen samengevat. Het kan niet anders dat dit (al langer) bestaande probleem gezien de hierboven gemelde ‘incidenten’ ook bij het technisch product management van KPN TV bekend is.

Voorbeeld vandaag: 28.06.21 NPO 1 Extra (kanaal 76) First Dates. Volgens de KPN TV Gids gaat deze door tot 14:25 uur waarna een programma van de NOS start.

Volgens de EPG stopt deze om 14:10 en komt er eerst nog een korte Andere Tijden Special over Toerisme van 15 min.

Afwachten dus wat uiteindelijk de juiste planning blijkt te zijn.

 

Ik ben van de KPN TV Gids als planningtool afgestapt en gebruik sinds enige tijd de E(lektronische)P(rogrammagids)G(gids)-planningtool van de VPRO. Bevalt beter en ik mis minder.

In elke VPRO Gids leest men achterin: “Hyperactuele programma-informatie vindt u op vprogids.nl/epg”.

Ervan uitgaande dat zo’n ‘hyperactuele EPG’  wel de juiste info bevat: het lijkt mij een kleine moeite voor KPN om z’n eigen gids te synchroniseren met zo’n EPG-dienst, om te beginnen met de Nederlandstalige zenders. Daar hangt waarschijnlijk wel een prijskaartje en een technische aanpassing aan vast.

 

Het antwoord van Moderator Bart_ klopt feitelijk wel, maar het is wel een makkelijk antwoord.

Er zijn mogelijkheden om het beter te doen.

 


Als je het vergelijkt met de epg van ziggo (dan kan via ziggogo.nl) dan zie je vaak dezelfde afwijkingen. Zoals Bart al zegt, de epg leverancier (kpn koopt de epg in) is op zijn beurt weer afhankelijk van de aanlevering van de omroepen / zenders.

Ook zo'n beruchte waar het vaak mis gaat: de VRT.