Skip to main content

Ik heb een 2e tv  ontvanger geinstalleerd. Deze werkt prima maar laad de tv gids niet. Ook de opnames van decoder 1 kan ik op decoder 2 niet zien. 

Ik heb de decoder aangesloten via een kabel uit een super wifi punt en ook al gereset. 

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

reactie opnieuw geplaatst i.v.m. mention.


Hallo @Robertvl , welkom op het forum.

Wat raar.

Zijn de abonnementsnummers in beide wel hetzelfde? (dit w.b. de opnames)

Die vind je onder instellingen → info.

En die net geïnstalleerde 2de ontvanger? Dat is wel al een Arris of Arcadyan? Niet nog een Motorola?


Beide decoders zijn van Arris

Het instellingen menu van de hoofdontvanger is anders. Deze heeft vierkantje keuze blokjes. 


De 2e ontvanger kan ik info niet vinden. Deze zit er ook anders uit. 

 


Djiezus…. hoe lang is die 2de niet gebruikt? Die heeft veel (software)updates gemist!

Het bovenste screenshot is hoe het er nu uit ziet inderdaad. In blauw danwel in zwart/grijs naar keuze.

Dat menu en informatie is stok- en stokoud.

Ik weet derhalve 'de weg’ niet meer in die oude software maar ergens moet je software opnieuw kunnen laden o.i.d.


Haha jaaa Peter heel lang! Omdat het volgens een zzp monteur onmogelijk was deze aan te sluiten. Moest ie door kruipruimte etc had daar niet zo'n zin in.

Later leerde ik dat het ook via de telefoon wandcontact kan. Die loopt van de woonkamer door de muur naar de slaapkamer. 

Nu kwam er een hele goede monteur die vertelde over connecten via super wifi punt.

Dus idd stof eraf geblazen en aangesloten.

Maar ik heb iig tv 🙂👍🏼

 


Maar ik heb iig tv 🙂👍🏼

Pfff, dat wel…..

Hopelijk kan deze nog een zet krijgen richting het inladen van de huidige software of hij zal (gratis) geruild moeten worden.

Een kpn moderator zal hier nog komen. (staan je NAW en klantnummer in je profiel?)


Nu wel.

Bedankt zover Peter


Hallo @Robertvl, welkom. 

Er is een nieuwe TV-ontvanger onderweg naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. In dit geval de lokale Jumbo :blush:. Je kan daar de oude TV-ontvanger inleveren en de nieuwe, up-to-date TV-ontvanger mee nemen. Als het goed is krijg jij een sms en/of email met verdere instructies en een track en trace.

Bedankt @PeterG voor het juiste handelen. 

Djiezus…. hoe lang is die 2de niet gebruikt? Die heeft veel (software)updates gemist!

Het bovenste screenshot is hoe het er nu uit ziet inderdaad. In blauw danwel in zwart/grijs naar keuze.

Dat menu en informatie is stok- en stokoud.

Ik weet derhalve 'de weg’ niet meer in die oude software maar ergens moet je software opnieuw kunnen laden o.i.d.

 


Fijn 🙂

Moet ik de tv ontvanger inpakken?


Moet ik de tv ontvanger inpakken?

Misschien wel makkelijk om gelijk te doen.

Maar ZONDER de afstandsbediening, die houd je. Alleen ontvanger en stroomadapter.


Heb inmiddels een andere ontvanger en alles werkt weer! 

Hartelijk dank voor het advies en hulp :thumbsup_tone3:


Fijn om te horen @Robertvl !