Skip to main content

Sinds kort kijk ik itv via samsung (32 N 5300) tv. De epg geeft verkeerde tijd weer in het verleden. Hierdoor kan ik geen programma's selecteren die nu afspelen. De tijdinstelling op mijn tv is zo ingesteld dat deze automatisch wordt opgehaald van internet, met de juiste tijdzone (CET) zit er een bug in de app of kan ik zelf.nog iets instellen in de KPN app?

 

Hi @ms T, welkom! Ik zie nog een topic hierover, dus dat is wel interessant. Gaat het om een specifieke zender, of de volledige gids? Kun je een wellicht een foto delen waarbij je dit ziet? Heb je de app al een keertje verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd? Ik hoor graag van je!


Hoi Paul, 

 

Dank je wel voor je reactie. Ik heb de app al een keer verwijdert van mijn tv en opnieuw geinstalleerd. Ook heb ik de datum tijd van mijn televisie aangepast van automatisch naar handmatig en weer terug. Het euve blijft bestaan. Het probleem geldt voor de gehele gids.  De foto is gemaakt om 11.09 de epg staat op 08.36.

 

 


Hi @Paul_ vergeten je te taggen zie bericht hierboven


Top! Bedankt. Ik heb alles doorgegeven. Nu moeten we even afwachten. Ik kom hierop terug.


Klopt de tijd die Samsung aan de TV geeft wel met de tijd dat het daadwerkelijk is? Kan je daar eens een foto van maken en delen?


Hoi @Paul_ Het lijkt erop dat de tijd weer goed loopt. Ik heb de tijd op de tv eerst op handmatig gezet. De spanning van de tv gehaald. na opstarten van de tv geeft deze nog geen tijd weer en de app geeft de juiste tijd weer. Daarna de tijd op de tv weer op automatisch gezet.

 

 


Super dat het weer goed lijkt te gaan! Vanuit ons heb ik nog geen verklaring of iets dergelijks, maar bedankt dat je het hier deelt! Laat ook vooral weten indien het toch weer fout gaat.


@Paul_  Ik heb dit zelfde probleem. Vorige week een gloednieuwe Samsung QE65Q95T (2020 model) met one-connect box neergezet en de ITV app van KPN loopt niet synchroon met de echte tijd. Hierdoor is de gids onbruikbaar en klopt het progamma info niet met wat op TV afspeelt. Ik heb het stroom uit de one-connect box gehaald en daarna de KPN app opnieuw geinstaleerd, dit leek te werken, maar helaas later op de dag het zelfde probleem. Het lijkt dat de app achterloopt, en daarom werkt interactieve TV ook niet goed, e.g. live pauzeren en afspelen, terugspoelen etc. 

 

Ik heb dit telefonisch al gemeld bij KPN en de ICT service is hier naar aan het kijken, maar ik wacht nog op antwoord en een werkende oplossing.

 


@Paul_  probleem blijft idd staan. Heb nu de tijd van de tv niet ingesteld. Klok op handmatig zetten, van spanning halen (stekker uit stopcontact) en tv weer opnieuw opstarten. De app pakt ze juiste tijd. Ook na 1 dag staat de tijd in de app nog goed. Waar ik wel tegenaanloop is als ik een programma terug kijk dat deze halverwege het programma eruit vliegt.


bij mij zowel gisteren als vabdaag hetzelfde probleem. Ook het beeld happert terwijl het geluid wel doorgaat. De app van KPN lijkt ontzettend instabiel. 


Hi all, heel irritant dat het probleem toch niet is opgelost. Ik heb ook nog geen verklaring kunnen vinden hiervoor. Ik ga hier weer achteraan!

Dit topic gaat over de problemen met de tijd in de app. Laten we ons daar eerst op focussen, anders gaan er allemaal dingen door elkaar heen lopen. 


Ik heb helaas precies hetzelfde probleem en ook al van alles geprobeerd, hoop dat duidelijk wordt wat het is want dit is wel heel vervelend kijken zo. 
 

Christine


Ook ik ervaar problemen met de tv gids op mijn Smart TV van Samsung type LE32B450C4W.

Heb ook de app verwijdert en er weer opgezet, ook de kloktijden al op automatisch gezet en ook op de handmatige stand ingesteld. Probleem blijft steeds terugkomen. De TV gids loop gemiddeld 8 tot 11 uur achter. Rete irritant dat je niet realtime tv kan kijken. 

Hoop dat het probleem snel verholpen wordt. 

Foto is gemaakt op 7 mei om 21:36 uur

 

 


Die app is in mijn optiek niet meer dan een noodvoorziening. Zooo veel beperkter dan via de losse decoder.

  • Mindere beeldkwaliteit (op een 65 inch moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders
  • Geen pluspakket on demand aanbod (te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling
  • Geen regionale zenders
  • Geen erotische zenders

Neemt niet weg dat wat ie wel doet goed zou moeten doen. Hier (nog) geen tijdprobleem met de app op de Samsung televisie.


Die app is in mijn optiek niet meer dan een noodvoorziening. Zooo veel beperkter dan via de losse decoder.

  • Mindere beeldkwaliteit (op een 65 inch moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders
  • Geen pluspakket on demand aanbod (te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling
  • Geen regionale zenders
  • Geen erotische zenders
  • Geen radiozenders.

Hi all, excuses voor de wat late reactie. Er wordt op dit moment gewerkt aan een hotfix voor het tijdsprobleem. Ik verwacht 'm deze week nog.


Vandaag kon mijn tv geen verbinding maken met WiFi. Toen ik hem net aanzette wel en is het probleem verholpen de tijd loopt nu weer goed en kan real time tv kijken. Hoop dat dit bij de anderen ook zo is!


Maar vanmorgen toch helaas weer niet goed 🤨


Het blijft apart. Ik had op mijn Samsung zelf nog de wintertijd. Maar de app was wel zomertijd. Nu de tv handmatig op zomertijd (gmt + 2) staat, is de tijd v.d. app nog steeds goed. Het ziet er naar uit dat die app niet kijkt naar de tv-tijd.


@Paul_  , Na verder contact met de ICT afdeling een paar dagen geleden heb ik sinds vandaag een verandering gezien. Ik heb gister de tv terug gezet naar fabrieks instellingen en opnieuw de KPN app geinstaleerd. Na instalatie was de tijd weer correct, maar dit is eerder het geval geweest. Ik verwachte bij aanzetten van de tv vandaag dat de tijd weer achter zou lopen, maar tot mijn verazing was deze correct met de echte tijd. Ook vanmidag klopte de tijd nog steeds. Ik hou het in de gaten, maar het lijkt alsof er een verandering heeft plaatsgevonden. Er blijven nog steeds andere “afspeel” fouten in de app te zitten, maar laten we eerst dit probleem oplossen.


Hi all, excuses voor de late reactie. Net contact gehad, en de update komt vandaag online. App opnieuw opstarten (back button lang ingedrukt houden om volledig af te sluiten en dan app starten), dan krijg je de nieuwe versie 2.3.17. Ik hoor graag of het nu blijvend is opgelost.

En zodra dit opgelost is, hoor ik natuurlijk graag andere feedback. Probeer dat wel zo duidelijk mogelijk te omschrijven, en dan geef ik dat met alle liefde door aan de developers.


Afgezien van het feit dat de app veel beperkingen heeft t.o.v. de ontvanger heb ik nog geen glitches ontdekt. Speelt als een zonnetje binnen de mogelijkheden die ie heeft. Maar die zijn me te beperkt t.o.v. de ontvanger en dus blijft de app een noodvoorziening bij evt. defecte ontvanger.


Beste Paul (van KPN),



Peter G gaf eerder aan dat de beeldkwaliteit via de App, minder is dan wanneer de Ontvanger wordt gebruikt.



Wat is uw mening hierover?


Beste Paul (van KPN),

Peter G gaf eerder aan dat de beeldkwaliteit via de App, minder is dan wanneer de Ontvanger wordt gebruikt.

 

Wat is uw mening hierover?

 

Hi @Theo aj. Dat is feitelijk correct. De beeldkwaliteit is prima naar mijn mening hoor, alleen objectief gezien klopt het dat de beeldkwaliteit via de tv-ontvanger hoger is. De smarttv app is nog niet zo volwassen als tv via de tv-ontvanger. Je mist dus echt nog wel een aantal functies als je de 2 manieren van kijken met elkaar vergelijkt. Je moet er ook rekening mee houden dat veel smart tv's via WiFi verbonden zijn, en dat hoe hoger de beeldkwaliteit, hoe meer internetsnelheid wordt gevraagd. 

Mijn advies is altijd: test het. Als jij het voldoende vindt, dikke prima. Mis je dingen? Gebruik vooralsnog de tv-ontvanger… Het ontwikkelen gaat natuurlijk altijd door.


Beste Paul, het probleem met de achterlopende tijd, is nog steeds niet opgelost:(