Skip to main content

Sinds kort kijk ik itv via samsung (32 N 5300) tv. De epg geeft verkeerde tijd weer in het verleden. Hierdoor kan ik geen programma's selecteren die nu afspelen. De tijdinstelling op mijn tv is zo ingesteld dat deze automatisch wordt opgehaald van internet, met de juiste tijdzone (CET) zit er een bug in de app of kan ik zelf.nog iets instellen in de KPN app?

 

Kun je dan ook niet 'live’ kijken als de klok verkeerd is, @Theo aj ?

(ik krijg het niet gerepliceerd op mijn Samsung. Zelfs als ik de tv klok helemaal verkeerd zet loopt die van de KPN ITV app wel goed.)


@Theo aj , Ik weet niet of je de KPN app verwijdert heb en opnieuw geïnstalleerd en je nog steeds het zelfde probleem ervaart? Zo wel, ik heb mijn TV software ook volledig opnieuw geïnstalleerd door deze terug te zetten naar fabrieks instellingen en daarna opnieuw (alsof deze nieuw uit de doos komt) te installeren. Hierna heb ik geen problemen meer met de KPN app gehad m.b.t. de tijd.   


@Theo aj , Ik weet niet of je de KPN app verwijdert heb en opnieuw geïnstalleerd en je nog steeds het zelfde probleem ervaart? Zo wel, ik heb mijn TV software ook volledig opnieuw geïnstalleerd door deze terug te zetten naar fabrieks instellingen en daarna opnieuw (alsof deze nieuw uit de doos komt) te installeren. Hierna heb ik geen problemen meer met de KPN app gehad m.b.t. de tijd.   

Zou je bovenstaande ook willen proberen @Theo aj? Welke versie van de app staat er nu op?


@Paul_  Moet ik voor een verder/ander probleem met de ITV app een aparte topic aanmaken? Of mag ik dit hier verder toelichten? Zo ja, zie dan graag hieronder:

 

Probleem afspelen opnames via ITV app

Bij het afspelen van opnames, zowel opnames ingepland voordat ik de ITV app gebruikte als bij nieuwe opnames via de ITV app in de opname planning gezet, zijn er problemen met het vloeiend afspelen. Het meest voorkomende probleem is dat een paar seconde na het starten van een opname, dan loopt het beeld vast terwijl de audio doorgaat. Hier heeft op pauze drukken of terug spoelen ook geen zin, want de app loopt dan vast en geeft vervolgens aan dat de video niet afgespeeld kan worden. Als de opname niet gelijk vast loopt, en deze probeer ik door te spoelen naar het begin van het programma, dan druk ik weer op play en loopt het beeld vervolgens weer vast. Het is mij nog niet gelukt om op een normale manier (zoals met de tv box) 1 opname te bekijken via de ITV app.

 

Als bovenstaande opgelost zou kunnen worden, dan is voor mij de ITV app goed gebruikbaar.

 

Alvast bedankt


Hoi Cvh.

Is je tv met wifi of met kabel met de experiabox verbonden?

Hier spelen opnamen prima in de app.


Hoi @PeterG ,

De TV is direct verbonden met kabel naar de Experiabox (V9) en ik heb een glazvezel verbinding. Alle andere streaming diensten doen het prima (ook 4K) dus het zou niet aan de snelheid/verbinding moeten liggen. Op een of andere manier willen de opnames via de app gewoon niet goed afspelen, terwijl interactieve TV (pauzeren, terugspoelen, vooruitspoelen) het wel gewoon doet in de app.

geen verklaring voor...


geen verklaring voor...

Inderdaad. Hier DSL 50/30 en de opnamen die ik keek via de app gingen prima. (mijn voorkeur heeft met grote voorsprong gebruik van de ontvanger)


Hoi @PeterG ,

De TV is direct verbonden met kabel naar de Experiabox (V9) en ik heb een glazvezel verbinding. Alle andere streaming diensten doen het prima (ook 4K) dus het zou niet aan de snelheid/verbinding moeten liggen. Op een of andere manier willen de opnames via de app gewoon niet goed afspelen, terwijl interactieve TV (pauzeren, terugspoelen, vooruitspoelen) het wel gewoon doet in de app.

geen verklaring voor...

Ook ik heb hier niet gelijk een verklaring voor. Het is wel heel specifiek opnames, maar niet een algemeen probleem bij iedereen. En direct met een kabel aangesloten sluit ook wel het 1 en ander uit. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik wil dit toch gaan doorgeven aan de technische mensen. 


@Paul_  Profiel aangepast. Alvast bedankt voor het doorgeven.


@Paul_  Profiel aangepast. Alvast bedankt voor het doorgeven.

Dank! Ik heb het doorgegeven. Het kan zijn dat er contact met je opgenomen wordt. Dat je het weet in ieder geval...


@Paul_ Beste Paul,

 

Ik heb nog geen bericht gehad van KPN, weet jij toevallig of er al iets bekend is?

groet,


Goedendag.

Ik heb hetzelfde probleem. ondanks de laatse app versie 2.4.18. van 1 juni.   TV tijd 10.02 uur  ITV tijd 020.59 uur. Wat mij opviel is dat de tijdsafwijking ook niet consequent is..   het verschilt dus van moment tot moment.   Zou prettig zijn als KPN dit software issue kan verhelpen. 


@Paul_

Goedemiddag,
Afgelopen week een nieuwe Samsung smart tv gekocht. Speciaal Samsung gekozen vanwege de tv app zodat het tv kastje op de slaapkamer niet meer nodig is. Ook ik heb last van het tijdsprobleem. Na de tijd op handmatig te hebben gezet en de tv  terug naar fabrieksinstellingen ging het 1 avond goed. Daarna weer tijdsverschil. Het gevolg is dan ook dat opnames niet functioneren en terug kijken ook niet goed gaat. Ook het eerder beschreven probleem van opnames waarbij het beeld stil valt en de audio door gaat heb ik last van. Problemen blijven ook als ik de tv met draad rechtstreeks op modem aansluit. Weet iemand of dit probleem alleen bij Samsung voor komt? ik heb 30 dagen om mijn tv terug te sturen, anders ruil ik hem om voor een LG.


@Jeffreydl ,

Ik weet dat het ICT team van KPN hiermee aan de slag is. Heb zelf vorige maand ook nieuwste model Samsung gekocht en het zou niet aan de TV software mogen liggen. Dit kan en moet door KPN opgelost worden. Zou het zonde vinden dat je, je TV zou moeten omruilen hiervoor. Hou dit forum even in de gaten, ik wacht namelijk nog op een update van het ICT team over de huidige stand van zaken. - wel bijzonder dat jij het tijd’s probleem nog ervaart, welk model Samsung heb jij? en welk versie nummer voor de ITV app? 

 

@Paul_ , helaas nog niets vernomen van het ICT team, weet jij al meer?


@Cvh.

App versie 2.4.18

Samsung UE50TU7000

Gr 


Hi all,

Wat ontzettend irritant dat het tijdsprobleem nog steeds niet lijkt opgelost. Of weer terug is..? Ik weet het zo niet. Ik ga het natuurlijk wederom doorgeven. De hotfix zou al een tijdje live moeten zijn namelijk…

@Paul_ , helaas nog niets vernomen van het ICT team, weet jij al meer?

Sorry voor het late reageren. Vorige week was een grote iTV storing waardoor dit niet helemaal lekker is gegaan volgens mij. Ik ga hiermee bezig, en houdt het in de gaten. 


Update @MMoll @Jeffreydl en anderen:

Ik heb gelijk reactie gekregen van de developers, en wordt ook direct herkend. De hotfix van de vorige keer die dit probleem heeft opgelost is gekruist met een reguliere update (die al was ingediend). Dus puur een slordigheidje aan onze kant, waarvoor onze excuses. De hotfix komt er z.s.m. weer aan waarmee het tijdsprobleem (wederom) wordt opgelost. Ik weet nu nog niet exact wanneer, maar in ieder geval z.s.m.


hallo, ik heb sinds afgelopen vrijdag het zelfde tijdsprobleem op mijn laptop. Dus ik kijk online naar ITVtv KPN. Ik ben in contact hierover via FB messenger met iemand van jullie maar die snapt het/mijn probleem niet. Fijn om te lezen waar het probleem zit en dat er aan gewerkt wordt. Hopelijk snel ;-)


@Anna-May . Op de laptop start het programma op dit moment steeds van af het BEGIN inderdaad en niet het live punt als je ‘m aan zet. Gelukkig kan je eenvoudig op het live punt komen. Maar irritant is het  wel.

Maar laten we dát als apart probleem classificeren. Ik denk ook dat het een los staat van het ander.

Over het moment van starten op de laptop is een apart topic:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-itv-website-geen-live-beelden-500500


Ik heb het toch verkeerd begrepen! Dank voor je reactie PeterG

 


@Paul_  Beste Paul,

Het is even geleden maar sinds deze berichten is een collega van jou bij KPN bezig geweest met dit probleem. Hij belde mij wekelijks met een update, maar ik heb al een paar weken niets vernomen en was benieuwd naar de stand van zaken.

Tot zover is het volgende ondernomen door KPN:

  1. De ontwikkelaar van de KPN iTV App hebben dezelfde TV aangeschaft die ik heb om het probleem na te bootsen
  2. Op basis van testen, hebben zij daarna samen met Samsung gekeken naar het probleem omdat het in de Samsung firmware zat en niet in de KPN app
  3. Vervolgens zou Samsung met een nieuwe firmware update komen waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn

Inmiddels zijn er 2 firmware updates geweest, maar is het probleem nog niet verholpen.

Ik zou graag nogmaals met de collega spreken die hier over ging, alleen heb ik geen naam. Het contact is gestart via dit forum en mijn gegevens in mijn account, dus hopelijk is er een case nummer of iets?

 

Ik hoor graag van je

mvg,

cisco


Sinds de zomertijd heeft de app de verkeerde tijd weer. Mijn Samsung tv heeft de juiste tijd. 

Â