Skip to main content

Ik ben regelmatig in het buitenland en als het daar dan een uur vroeger is dan verdwijnt de TV gids na 23:00, waardoor ik geen progamma’s meer kan kijken, tenzij die al eerder gestart zijn.
De tijden in de groene balk zijn netjes aangepast, maar het scherm daaronder wordt zwart.
Vermoedelijk ligt de oorzaak in het feit dat het in Nederland dan al na 24:00 is, waardoor er een datumverschil ontstaat.

Kan hier iets aan gedaan worden?
 

Hallo @Hanrob ,

Ik vrees van niet. KPN zal niet speciaal voor de kleine groep (tijdelijke) gebruikers in het buitenland de gids gaan veranderen. De situatie in Nederland is uiteraard leidend. 


Dit is natuurlijk gewoon een designfout.

De  tijdsaanduiding bevat ook altijd de tijdzone en blijkbaar doet de app daar niets mee. Dit is mijns inziens wel iets waar KPN naar zou moeten kijken.


@Hanrob  Is het in browser hetzelfde als in app?


Dit ging over de browser


Ik zal vanavond kijken of het ook in de app zo is


In de app werkt het wel (Ik kon het toch nu al controleren)

Dus blijkbaar kan het wel en heeft het inderdaad met een disignfout te maken


Dit ging over de browser

Een niet aan te raden workaround zou zijn om de systeemtijd van het apparaat met die browser aan te passen. Maar had je wellicht zelf ook wel bedacht en misschien wel ervaring mee in wat voor een tijdsdoolhof je dan kan belanden, vooral als het apparaat ook 4G en/of GPS en/of RTC aan boord heeft. Alleen bij hele domme apparaten kun je het proberen zonder al te veel risico op (blijvende) neveneffecten.


Ik had dat inderdaad zelf ook al geprobeerd, maar dat veroorzaakte inderdaad allerlei andere problemen.
Door jullie reacties heb ik nu wel een andere truc bedacht om dit probleem te omzeilen.
Ik kan het programma dat ik wil kijken openen op mijn telefoon en het vanaf daar casten naar mijn laptop. Erg bedankt tot zover.

Toch zou ik graag willen dat het probleem zelf wordt opgelost en dat kunnen wij niet.
Hoe kan ik er dus voor zorgen dat ik een reactie krijg van iemand van kpn?


Ik kan het programma dat ik wil kijken openen op mijn telefoon en het vanaf daar casten naar mijn laptop.

Dat vind ik vreemd immers een laptop heeft geen ingebouwde chromecast.

Bedoel je misschien screenmirroring?

Screenmirroring zou overigens niet mogen werken omdat de kopieerbeveiliging (DRM) van de content niet gegarandeerd kan worden.


Een Macbook heeft dat wel


(de mogelijkheid om te casten)


  • Maar daar heeft het volgen mij niets mee te maken, want het kan op Chrome:
    - open Chrome
    - Klik op de drie puntjes
    - klik op Casten...
    Dat is alles

Een Macbook heeft dat wel

Nee, ook een Macbook heeft geen ingebouwde Chromecast.


  • Maar daar heeft het volgen mij niets mee te maken, want het kan op Chrome:
    - open Chrome
    - Klik op de drie puntjes
    - klik op Casten...
    Dat is alles

Je kunt niet casten naar een andere laptop, je kunt casten naar een Chromecast.


In de app werkt het wel (Ik kon het toch nu al controleren)

Dus blijkbaar kan het wel en heeft het inderdaad met een disignfout te maken

Hmm, top dat het via de app wel goed gaat maar handig is anders. Ik ga hier even een balletje over opgooien bij de beheerders van de site! Even voor de volledigheid: in welk land verblijf je nu? 


In portugal


Hi @Hanrob, aanvullende vraag; heb je een screenshot voor ons waarop te zien is hoe de gids er precies uit ziet na 23:00?


De TV gids van vandaag

 


Ik heb trouwens net ontdekt dat de programma’s die ontbreken van 23:00 tot 24:00 op de volgende dag in de periode van 00.00 tot 01:10 alsnog vermeld worden.

 


De TV gids van vandaag

 

Zo te zien loopt de tijd in jouw gids één uur achter.

23:30 in mijn gids is in jouw gids 22:30

 


Ja, maar dat is nu juist hetgeen dat wel klopt, want ik zit in Portugal en daar is het een uur vroeger.


Hoe ziet het er uit in de iTV online app? Zou je anders eens een screenshot willen plaatsen van de gids van vanavond via de app én via de site? Dan kunnen we het verschil bekijken!


Ja, maar dat is nu juist hetgeen dat wel klopt, want ik zit in Portugal en daar is het een uur vroeger.

Tja, dat is, nu nog, het enige E.U.-land met een andere tijd. Altijd een uur vroeger.

Hoe was dat toen in Engeland tv gebruikt werd via de laptop (tv.kpn.com)? Dat zal dan toch hetzelfde probleem gegeven hebben lijkt mij.

Aangezien er tijdsverschil voorkomt in de Europese Unie moet de web-versie daar toch rekening mee houden, @Maja_ ?


Nu ik beter kijk, klopt het op de app ook niet!
Programmas’s die starten tussen 23:00 en 24:00 hebben de melding: Geen informatie beschikbaar.
(als in de groene tijdbalk 23:30 is geselecteerd)

 

Maar deze programma’s zijn alsnog te zien als je in de tijdbalk een tijd na 24:00 selecteert.

 


Toevoeging bij het vorige bericht. Als ik het heb over programma’s die tussen 23:00 en 24:00 starten, heb ik het over de Portugese tijden.
Deze programma’s starten in Nederland dus tussen 24:00 en 01:00