Skip to main content

Ik ben regelmatig in het buitenland en als het daar dan een uur vroeger is dan verdwijnt de TV gids na 23:00, waardoor ik geen progamma’s meer kan kijken, tenzij die al eerder gestart zijn.
De tijden in de groene balk zijn netjes aangepast, maar het scherm daaronder wordt zwart.
Vermoedelijk ligt de oorzaak in het feit dat het in Nederland dan al na 24:00 is, waardoor er een datumverschil ontstaat.

Kan hier iets aan gedaan worden?
 

En op de site, staan de programma’s die tussen 23:00 en 24:00 starten ook onder de verkeerde tijdsbalk.

 

 


Duidelijk @Hanrob!

Nog even voor mijn beeldvorming: je kunt de betreffende programma's niet bekijken als je op de ‘juiste’ dag in de gids kijkt (doordat de programmagegevens etc niet worden geladen) maar dit lukt wél als je de gids voor de volgende dag opent en ze daar aanklikt?


En als je wilt terugkijken ziet het er nog raarder uit.
Als het 12 uur geweest is, maar je wilt een programma zien van gisteren 22.15 (Studio Sport Eredivisie), dan moet je in de tijdbalk helemaal naar 2:40 teruggaan om het programma te kunnen vinden!

 

 


Duidelijk @Hanrob!

Nog even voor mijn beeldvorming: je kunt de betreffende programma's niet bekijken als je op de ‘juiste’ dag in de gids kijkt (doordat de programmagegevens etc niet worden geladen) maar dit lukt wél als je de gids voor de volgende dag opent en ze daar aanklikt?

Ja dat klopt


Dat ziet er inderdaad raar uit :thinking:

Ik stuur dit ook even door!


In de app werkt het wel (Ik kon het toch nu al controleren)

Dus blijkbaar kan het wel en heeft het inderdaad met een disignfout te maken

Hmm, top dat het via de app wel goed gaat maar handig is anders. Ik ga hier even een balletje over opgooien bij de beheerders van de site! Even voor de volledigheid: in welk land verblijf je nu? 


Hallo weer @Maja_

,

Het probleem heb ik nu twee maanden geleden aangekaart en er zou naar gekeken worden.
Het is echter nog niet opgelost., Heb je enig idee hoe lang ze er nog mee bezig zijn?


Hi @Hanrob, ik heb er in tussentijd wel achteraan gemaild, maar het lijkt er nog niet op dat ze hebben achterhaald waar het 'm nou precies in zit.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan stuur ik er nog weer een mailtje achteraan met jouw klantgegevens en mogen ze jouw specifieke situatie wel even onderzoeken. Weer/nog steeds in Portugal?


Welke gegevens

Hi @Hanrob, ik heb er in tussentijd wel achteraan gemaild, maar het lijkt er nog niet op dat ze hebben achterhaald waar het 'm nou precies in zit.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan stuur ik er nog weer een mailtje achteraan met jouw klantgegevens en mogen ze jouw specifieke situatie wel even onderzoeken. Weer/nog steeds in Portugal?

Welke gegevens bedoel je, die van mijn huisadres in Nederland, of die van mijn adres in Portugal?


Van je huisadres in Nederland, waar je abonnement op geregistreerd staat. Op die manier kunnen we je abonnementsgegevens er bij pakken om je iTV account te bekijken, mocht da nodig zijn :slight_smile:


Hi @Hanrob, ik heb er in tussentijd wel achteraan gemaild, maar het lijkt er nog niet op dat ze hebben achterhaald waar het 'm nou precies in zit.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan stuur ik er nog weer een mailtje achteraan met jouw klantgegevens en mogen ze jouw specifieke situatie wel even onderzoeken. Weer/nog steeds in Portugal?

Hallo Maja,
Ik heb nu mijn gegevens ingevuld bij mijn profiel!


Yes bedankt! Ik ga vragen of ze dit even opnieuw willen bekijken op jouw specifieke abonnement. Hopelijk volgt er nu snel een concrete reactie!


Yes bedankt! Ik ga vragen of ze dit even opnieuw willen bekijken op jouw specifieke abonnement. Hopelijk volgt er nu snel een concrete reactie!

Nog een aanvulling:
Ik heb nu ontdekt dat voor de periode tussen 23:00 en 24:00 in Portugal (dus tussen 24:00 en 1:00 in Nederland) de programma’s  wel worden weergegeven in de gids, maar dan bij de volgende dag helemaal in het begin (zie printscreen)

 


Yes bedankt! Ik ga vragen of ze dit even opnieuw willen bekijken op jouw specifieke abonnement. Hopelijk volgt er nu snel een concrete reactie!

Hallo Maja weer

Ik heb nog een belangrijke ontdekking gedaan!


Altijd als je de tv-gids opent op je computer in Nederland , dan krijg je hem een seconde in beeld en dan dan wordt het beeld weer even zwart en wordt de gids daarna opnieuw geladen.
Dat gebeurt in Portugal ook. Alleen wordt in die ene seconde is de tv-gids wél goed weergegeven .
(zie schermafdruk)
Nadat het scherm dan even zwart is geweest en de tv-gids opnieuw geladen wordt, klopt er (tussen 24:00u en 1:00 uur in in Portugal, dus tussen 23:00 en 24:00u Nederlandse tijd) van de weergave helemaal niets meer.
Omdat het in die ene seconde wél lukt, zou je denken dat het niet zo moeilijk moet zijn om ook hem na herladen goed weer te geven

Zou je ook deze informatie nog even kunnen doorgeven aan de webbeheerders?
 

 


Ah ok, scherp opgemerkt zeg! :grinning::ok_hand_tone2:

Zou je voor mij nu ook een een screenshot willen maken van hoe het er nu uit ziet? Dus naar exact hetzelfde punt in de gids gaan, zodat duidelijk het verschil te zien is? 


Ah ok, scherp opgemerkt zeg! :grinning::ok_hand_tone2:

Zou je voor mij nu ook een een screenshot willen maken van hoe het er nu uit ziet? Dus naar exact hetzelfde punt in de gids gaan, zodat duidelijk het verschil te zien is? 

Ik begrijp niet goed welk verschil je bedoelt. Er is in portugal maar één weergave van de progamma’s die hier tussen 23:00 en 24:00 starten, nl degene van de printscreen.
Ook als je en paar dagen terug of een paar dagen verder kijkt wordt de periode tussen 23:00 en 24:00 op dezelfde manier verkeerd weergegeven.


Excuus, ik heb je reactie helemaal over het hoofd gezien 😬

Wat ik bedoelde, is dat je héél kort te zien kreeg dat het goed stond, en daarna weer dat het níet goed staat. Je krijgt dus 2 verschillende weergaven te zien. Ik begin het vermoeden te krijgen dat hier niet echt wat aan te veranderen valt, ook omdat je alles wél kunt bekijken als je naar de volgende dag toegaat en je programma daar aanklikt. Ik ga nog 1 poging wagen maar ben bang dat hier niet een oplossing voor zal komen. Hopelijk heb ik het mis!