Skip to main content

Goedemorgen, aangezien ik al maanden tegen hetzelfde probleem aan loop, KPN geen zicht heeft op een oplossing, probeer ik via dit forum naar antwoorden te zoeken. De kern is dat ik als normale gebruiker altijd naar volle tevredenheid gebruik heb gemaakt van KPN (product en dienstverlening). Met de wisseling naar TV+ is dit echter compleet gewijzigd. Beeld en verbinding haperen en geluid loopt niet synchroon. In mijn optiek is het een inferieur (niet goed werkend) product. KPN komt niet verder dan het bevestigen van dit beeld, dat de oplossing nog ongewis is en er van compensatie (op welke wijze dan ook) geen sprake is. Ik vind het ongehoord dat ik het volledige bedrag moet betalen voor een niet compleet en volgens de specificaties geleverde dienst. Nogmaals, ik ben een normale gebruiker en heb geen verstand van technisch ingewikkelde dingen en mag verwachten dat je als leek een product conform de instructie aansluit en ik dan de verwachting mag hebben dat het dan werkt of anders gelopen wordt. Wellicht heeft iemand van de lezers een tip of ervaring hoe ik deze impasse kan doorbreken en KPN dit nu eindelijk gaat regelen of haar verantwoordelijkheid neemt en compenseert.

Hopelijk krijgen we het wat stabieler, @TimmerT .  Ik moet dan wel een aantal dingen weten. 

Hoe is het aangesloten en wat voor modem heb jij? En zijn er eventueel ook wifi versterkers in het spel? 

 


TV+ is DW7022 dan de Expedia Box V10 en geen WiFi versterker. De tv staat op circa 2 meter van de Expedia Box. Als WiFi punt heb ik een ubiquity. Alles heeft overigens altijd (met de oude TV Box) prima gewerkt. 


En is de  TV+ tuner op wifi aangesloten? Of heb je een kabel vanaf de V10 naar de tuner ?


Een kabel. Maar heb WiFi ook geprobeerd. Blijft allemaal net zo slecht. 


Ik zie redelijk veel berichten over het terugkijken. Daar zijn zo nu en dan problemen mee. Maar ‘normaal’ tv kijken zou toch stabiel moeten zijn.

Kun je iets meer vertellen over haperingen? Audio issues?  Hoe vaak gebeurt het? Alle info is welkom. Ik moet een iets beter beeld van de storing krijgen.


Je geeft aan dat er zo nu en dan problemen zijn. Ik heb geen totaalbeeld (alhoewel ik veel hoor en lees over de klachten), maar bij mij is het altijd (en nog steeds). een kleine opsomming (niet uitputtend).

  • Beeld en geluid lopen niet altijd synchroon (vaker niet dan wel)
  • Terug te kijken uitzendingen en films lopen altijd vast (en dienen dan weer opnieuw vanaf het begin (en soms met reclame) weer opnieuw teruggekeken te worden
  • Uitzendingen lopen vast met diverse meldingen, stekker er in en uit is enige optie
  • Foutmelding waarin aangegeven wordt dat het kastje opnieuw opgestart dient te worden
  • Foutmelding kbx-1007/404 en daarnaast diverse andere foutmeldingen met codes
  • Het zappen tussen zenders duurt lang (althans veel langer dan de ‘oude’ box)

Het punt is tevens dat ik mijn klachten al enkele maanden uit bij medewerkers van KPN (zie mijn dossier) en overigens alle medewerkers bevestigen dat er problemen zijn, maar niemand de moeite neemt om het op te lossen of om mij te compenseren voor een niet geleverde dienst (die wel betaald is). 


  • Beeld en geluid lopen niet altijd synchroon (vaker niet dan wel)

Is jouw tuner rechtstreeks op de tv aangesloten en gaat het geluid via de tv? 

  • Het zappen tussen zenders duurt lang (althans veel langer dan de ‘oude’ box)

Het zappen zou supersnel moeten gaan. Dat issue is al lang gefikst.  Welke firmware zit er op jouw TV+ ? 


Ja, rechtstreeks aangesloten en ja via TV. 

De firmware is 0.194 (App 1.103.1). 

Overigens heeft alle voorheen met ‘de oude’ box van KPN goed gewerkt en benadruk ik dat het zappen alsnog langzamer is dan de vorige. Dus in gebruikerservaring een achteruitgang. 

 


Kun je benoemen hoe lang het duurt als jij van NPO2 naar NPO3 zapt? (met de pijltje omhoog toets op de afstandsbediening) 

Ervaar je die geluidsproblemen ook bij het live tv kijken? Wat is de snelheid die bij je abonnement hoort?

Heb je één tuner? Of meerdere? In dat laatste geval: doen de problemen zich op alle tuners voor?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Erwin, 

Ik heb besloten het allemaal even te laten voor wat het is. We zijn met tussenpozen al geruime tijd bezig om iets op te lossen. En to be honest, we zijn nog geen millimeter opgeschoten.

Ik moet eerlijk zijn en heb niet de indruk dat hier een oplossing gaat komen. Ik ben het ook een beetje zat om alleen maar vragen te beantwoorden, maar ik mijn eigen vraag niet beantwoord krijgt. Enorm teleurstellend als gebruiker en KPN onwaardig. 

Ik ga me maar beraden op de toekomst en hoe, waar en bij wie ik mijn producten af ga nemen.

Groet,

Ton.Â