Skip to main content

Wij hebben een aantal maanden geleden een nieuw modem gekregen (KPN box 12) en sindsdien hebben we problemen met onze interactieve tv. Bij zappen zit er een vertraging op, het duurt 1-2 seconde om naar een andere zender te gaan. Even lekker zappen en kijken wat er op tv is is dus niet meer mogelijk. Sinds twee weken laat het kastje ook niet meer de zender zien. Normaal staat er bijvoorbeeld een 1 op het kastje. Nu brand alleen het gele lampje. Als ik de stekker van het bakje eruit trek en daarna weer aanzet komt de zender er wel weer even te staan. Maar na maximaal een halve dag valt hij weer weg. Op zich geen ramp, maar misschien wel een teken dat er iets kapot is. 
Het beeld hapert af en toe ook. Het kastje is verbonden met een internet kabel vanuit het modem. 

De standaard dingetjes heb ik gedaan: modem en tv kastje resetten. Dit werkt helaas niet. Het begint nu echt irritant te worden. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

Goedenavond @Lian90, welkom! Dit lijkt er inderdaad op dat het modem niet goed is! Er zal een moderator van KPN u verder helpen met mogelijk een nieuw modem, want dit is ook geen fijne manier van TV-kijken.


Beste @Lian90 

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze je eventueel verder helpen. 


@Dennis Schreve ik heb het ge-update. 


Ik moet er trouwens nog even bij vermelden dat wij 2 tv ontvangers hebben. En het probleem bij beide zich voordoet, maar het wegvallen van de zendernummers alleen bij ons in de woonkamer gebeurd. En dat de vertraging daar wel erger is. In de woonkamer is de ontvanger bekabeld. In de keuken draadloos via zo’n stekker.


In de keuken draadloos via zo’n stekker.

Alleen kunnen die draadloze verbindingssets verstoringen geven, zoals led verlichting, airconditionings, magnetron etc. Is het niet mogelijk om deze ontvanger in de keuken bekabeld aan te sluiten?


Nee dat kan helaas niet, of ten minste word erg ingewikkeld, anders hadden we het al wel gedaan. Tot we dit modem hadden werkte alles prima. We hebben toen een stroomstoring gehad waarbij het vorigemodem is overleden en sindsdien werkt het voornamelijk in de woonkamer echt heel slecht. 


Hoi @Lian90, problemen met het beeld dus. Heb je het modem ook al eens herstart en daarna de ontvanger een reset gegeven? Helpt dat nog? En als je de kastje omruilt van plek, wordt het dan nog beter?


Ik bedenk mij nu ook dat die stroomstoring ook voor problemen bij de adapters heeft kunnen zorgen. Die zorgen dat het signaal via het stroomnetwerk verstuurd wordt naar elkaar. Die kunnen dus ook en klap hebben gehad. 


Ontvanger resetten hebben we denk ik inmiddels wel 50x gedaan. Dat werkt alleen om tijdelijk het kanaal weer op het kastje zichtbaar te hebben. Na een minuut of 10 valt die weg. 
 

We hebben inmiddels besloten dat we volgend jaar KPN afzeggen en overstappen op een andere aanbieder. Tot die tijd ‘zitten we het wel uit’ 


Heb je al eens zonder DVS getest? Ik vermoed namelijk dat die de boosdoener is. Dus rechtstreeks via de kabel. Benieuwd of je dan nog problemen ervaart. 

 


Wij hebben televisie rechtstreek via de kabel. Er zit niets tussen.


Dus een via de kabel en de ander via de adapter toch? En kun je vertellen welke lampjes er in welke kleur op het modem branden? En verder is het internet via de kabel wel stabiel? En hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is da met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En heb je het modem ook al eens opnieuw opgestart? 

Veel vragen, ik weet het, maar hopelijk komen we daar verder mee. 


Ik ben totaal niet technisch dus ik begrijp niet al uw vragen/kan niet alle vragen beantwoorden. Maar:

Een tv via kabel en een via de adapter. De tv via adapter heeft nooit problemen. Die via kabel geeft problemen sinds we een nieuw modem hebben.

Alle lampjes branden op het modem.

Ik heb geen idee hoe ik kan weten of het internet via de kabel stabiel is. Ik weet alleen dat we sinds de tv bekabeld is nooit problemen hadden met de tv, totdat we een nieuw modem kregen.

Geen idee hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt, dit heeft een KPN monteur gedaan. Het hangt allemaal in de meterkast. Volgens mij zit er geen splitter tussen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb het modem en de tv ontvangers al 100x opnieuw gestart. We hebben eigenlijk al vanaf dag 1 ellende met onze verbinding en het internet dus dit is het eerste wat ik altijd doe in de hoop dat het iets oplost. 

Zoals ik al aangaf denk ik dat het probleem in de tv ontvanger zit. Aangezien ook telkens het kanaal op het kastje wegvalt. Als je het opnieuw opstart komt het even terug maar na een paar minuten valt het weer weg. 

Zoals ik al aangaf hebben wij altijd héél veel ellende met KPN en duurt het altijd uren en uren om iets op te lossen als je er heen belt en ik heb het eigenlijk nu gewoon opgegeven. Ik vind het heel vriendelijk dat u het blijft proberen op te lossen, maar aangezien ik voornemens ben om na de feestdagen KPN af te zeggen is het de moeite niet meer waard denk ik. Ik ben er gewoon een beetje klaar mee, maar daar kunt u natuurlijk helemaal niets aan doen. Ik wil u bedanken voor al uw hulp! 


Gebruik nooit dit soort dingen. De bron van heel veel ellende.

 


Gebruik nooit dit soort dingen. De bron van heel veel ellende.

 

Deze hebben we bij 1 tv en die geeft juist geen problemen. 


Qua tv kijken wellicht niet maar ze kunnen wel de oorzaak zijn dat de andere tv het slecht doet. Probeer het eens een dagje zonder. Kijken wat er gebeurt. Ik loop hier al een tijdje rond en heb al zo vaak gezien dat het weghalen van de draadloze verbindingsets een hoop problemen wegnam.


Qua tv kijken wellicht niet maar ze kunnen wel de oorzaak zijn dat de andere tv het slecht doet. Probeer het eens een dagje zonder. Kijken wat er gebeurt. Ik loop hier al een tijdje rond en heb al zo vaak gezien dat het weghalen van de draadloze verbindingsets een hoop problemen wegnam.

We hebben deze tv 2 weken niet gebruikt, alle stekkers er uit, in verband met een kleine verbouwing. De problemen met de andere tv waren er toen ook dus daar ligt het bij ons helaas niet aan.


Je kunt die dvs adapters in ieder geval wel het beste weglaten totdat je de huidige problemen opgelost hebt.

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd?

En u bent aan het verbouwen geweest? Daarbij was er geen mogelijkheid om een kabel naar de andere tv te leggen zodat je die dvs niet mee nodig hebt? Zonde dat u dat toen niet gedaan heeft. Heel erg zonde.


Verbouwen is een groot woord, stucwerk en sauswerk. Genoeg om de tv weg te halen, maar aangezien er met die tv geen probleem is hebben we ook niet de noodzaak om alles open te halen voor een kabeltje.

Ik gebruik geen switch. 

Andere kabel is niet geprobeerd.


Die connector aan de kabels is allemaal heel teer spul. Als er ergens in die connector een draadje niet goed zit of er zit wat oxidatie op dan zit je in de problemen. Loop het allemaal even goed na.


En heb je de ontvangers al eens omgeruild van plek? Verhuist dan het probleem met de ontvanger mee? Want in dat geval is het de ontvanger die problemen geeft. Heeft de andere ontvanger op dezelfde plek ook problemen, dan wil ik je aanraden om de kabel in een andere poort te proberen van het modem. Werkt dat ook niet, dan graag de kabel vervangen.