Skip to main content

Sinds gisteren haperen de opnames op onze TV (opgenomen programma terugkijken)- ook bij terugkijken (groene knop) uit gids.

We hebben alle stappen doorgelopen (tot en met modem eruit, herstarten, nieuwe software installeren, enz enz) zowel gisteren als vandaag. Het probleem blijft.

Dit is eerder gebeurd - toen KPN Telfort over nam. Dit is opgelost toen er een software update kwam. 
Is er misschien een storing in onze regio (Nijverdal)? We hebben glasvezel en geen storing als we live kijken.

Hoi @HJHH en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en hier je vraag stelt! Voor zover ik kan zien, is er geen sprake van een storing o.i.d. in Nijverdal. Maak je ook gebruik van de ITV app? Zou je eens kunnen kijken of het via die weg wel mogelijk is om opnames terug te kijken zonder die haperingen? En speelt dit probleem bij alle opnames en/of programma's die je terugkijkt of is dit alleen bij specifieke opnames/zenders?


Het probleem is bij opgenomen programma’s (we kijken gewoon via Menu, Opnames) en bij terugkijken. Op allerlei zenders. 
 

We hebben dit een tijd geleden gehad toen Telfort door KPN overgenomen werd. Na een lange periode - en een systeem update - werkte het weer.

 

Ik heb alle stappen door KPN aangeraden gedaan. Modem eruit, glasvezel eruit, ontvanger herstart, software opnieuw geïnstalleerd.

het stoort nog steeds!

 


Bedankt voor de toelichting @HJHH .

Zou jij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!


Ik heb sinds een week storingen met terugkijken. Het loopt vast en schakelt door naar het volgende programma. Eerst was het een enkele keer maar nu is het zo dat het niet meer te doen is. Continue. 


Ik heb uiteindelijk met KPN gebeld - en het modem vervangen. We hadden nog een oud Telfort modem - en ze dachten dat het daar aan lag. Weet niet of dat de oorzaak was, maar gisteren werkte zowel opnames bekijken als terugkijken. Dus ik hoop dat het opgelost is!


Ik heb uiteindelijk met KPN gebeld - en het modem vervangen. We hadden nog een oud Telfort modem - en ze dachten dat het daar aan lag. Weet niet of dat de oorzaak was, maar gisteren werkte zowel opnames bekijken als terugkijken. Dus ik hoop dat het opgelost is!

Goede kans dat het (oude) modem hier de boosdoener was @HJHH en fijn om te lezen dat deze inmiddels al is omgeruild! Ik hoop (en denk) dat het probleem hiermee is verholpen maar mocht je onverhoopt toch weer problemen ervaren, laat dit dan vooral weten :)


Ik heb sinds een week storingen met terugkijken. Het loopt vast en schakelt door naar het volgende programma. Eerst was het een enkele keer maar nu is het zo dat het niet meer te doen is. Continue. 

Hoi @Valerietb en welkom hier :)
Gaat dit dan om terugkijken vanuit de gids of ervaar je problemen wanneer je opnames terug wil kijken? Wat in dit geval sowieso geen kwaad kan, is om de tv ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven. Laat je me weten of dit heeft geholpen?


Beste, 

Het gebeurt bij terugkijken, bij opnames en vandaag werden we ook uit de netflix app gegooid. We hebben 3 kastjes en allemaal hetzelfde probleem. En natuurlijk hebben we all allerlei troubleshooting opties, inclusief resetten doorlopen. 


Het gebeurt op alle 3 kastjes die wij hebben. Zowel bij terugspelen, opnames en ook bij de Netflix app worden we eruit gegooid. En natuurlijk hebben we gereset...


Helder, bedankt voor de toelichting. Waar ik nog benieuwd naar ben; wat versta jij precies onder een reset, welke handelingen heb je verricht? Zou je ook meteen je forumprofiel voor me in willen vullen (en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?) zodat ik je meteen je klantdossier er ook bij kan pakken!


Bij mij ook, bij opgenomen programma s en terug kijken, hapert hij, dan stopt hij even, en dan gaat hij verder, soms wel 5 a 6 keer in een paar minuten, ook heel veel keer even de stroom van de decoder. weten niet meer wat we er aan moeten doen, ook diverse keren contact met helpdesk gehad.


Zelfde problemen - al zeker een half jaar - en geen andere oplossing van de helpdesk dan ‘resetten, software opnieuw installeren’ enz. Geen enkele oplossing heeft geholpen en met de helpdesk kom ik er niet meer uit. Ik denk er aan om na tientallen jaren kpn maar eens over te stappen naar een andere provider. Want dit gaat echt niet meer werken.


Zelfde problemen - al zeker een half jaar - en geen andere oplossing van de helpdesk dan ‘resetten, software opnieuw installeren’ enz. Geen enkele oplossing heeft geholpen en met de helpdesk kom ik er niet meer uit. Ik denk er aan om na tientallen jaren kpn maar eens over te stappen naar een andere provider. Want dit gaat echt niet meer werken.

Hoi @BennekomHalder en welkom hier op ons forum.

Welk type tv ontvanger gebruik je precies? 


Ik gebruik de HMB2260 en ik heb een Experiabox V10


Ik gebruik de HMB2260 en ik heb een Experiabox V10

En hoe heb je de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box v10; rechtstreeks met kabel of gebruik je misschien een draadloze verbindingsset? En ervaar je dit probleem bij echt elke opname die je maakt of gaat het om specifieke opnames/programma's?


Ik gebruik een draadloze verbindingsset. Ook deze heb ik al diverse malen gereset.

Het probleem speelt met name als ik programma's terugkijk of na het pauzeren van een programma (ik kijk vrijwel uitsluitend naar NPO 1, 2 en 3). 

Maar soms gebeurt het ook met opnames die ik heb opgeslagen - maar wel minder.


Ik gebruik een draadloze verbindingsset. Ook deze heb ik al diverse malen gereset.

Het probleem speelt met name als ik programma's terugkijk of na het pauzeren van een programma (ik kijk vrijwel uitsluitend naar NPO 1, 2 en 3). 

Maar soms gebeurt het ook met opnames die ik heb opgeslagen - maar wel minder.

Bedankt voor de toelichting @BennekomHalder!

Kun jij (puur om te testen) de tv ontvanger eens direct met kabel aansluiten op het modem en kijken of je dan nog steeds hetzelfde probleem ervaart? Op deze manier kunnen we snel en eenvoudig het een en ander uitsluiten. 


Ik zag dat mijn reactie op dit topic samen met div. andere reacties van de laatste dagen verwijderd of verplaatst zijn naar een topic van "niet volledig opstartende tv kasjes"? Waar slaat dit op ? Ik en de andere reacties van afgelopen week hebben exact het probleem zoals dit topic titel aangeeft sinds 12-7.

 

In de avond onmogelijk om terug te kijken in gids of opnames van de avond te bekijken. Haperend beeld en geluid wat uiteindelijk helemaal ophoud en je genoodzaakt bent om opnieuw op te starten om geluid weer terug te krijgen. Geloof niet dat storing met verbindingen in huis te maken hebben. Haperend beeld begint telkens op exact hetzelfde moment. Wanneer een opname bv 30 seconden redelijk gaat en dan begint te Haperend kun je 10x opnieuw starten maar op precies hetzelfde punt begint de ellende. Of je nu via opname of via tv gids terug kijken gebruikt op hetzelfde moment beginnen te haperingen.

 

Het gekke is dat overdag alles wel lijkt te werken behalve wanneer je opnames van avond ervoor wilt kijken of via tv gids naar programma van avond ervoor selecteerd.

Wij volgen momenteel bv een serie die in de avond en de dag erna middags herhaald wordt. De opname van de avond is slecht net als bij tv gids terug kijken. Maar hetzelfde programma in de middag opgenomen(herhaling) is prima via opname als via tv gids terug kijken.

Aub kpn los dit op, dit wordt je snel beu.

 

Mvg

Theo


Hier zelfde gedoe. Zodra ik terug wil kijken begint op een gegeven moment beeld te haperen, en is ineens al het geluid weg, ook bij regulier kijken. Reset al gedaan, kabels gewisseld, niks helpt. Knap irritant....


+3 met hetzelfde probleem, Bij ons thuis, mijn ouders en bij een collega sinds deze week problemen met de opnames en terug kijken op elk kastje.

Heeft altijd goed gewerkt tot onze eerste constatering op 13-7. Opnames beginnen met een aantal korte vast lopers in beeld en geluid totdat het geluid en beeld helemaal vast loopt. Terug schakelen naar live tv resulteert in wel beeld maar geen geluid meer. resetten van de TV kastjes zorgt ervoor dat we weer beeld en geluid hebben op live tv. Alle 3 de huishoudens gebruiken de 4k tv kastjes met een variatie van de experiabox V10 en V10A. Alles is bedraad aangesloten met UTP. 

Bij mij in de buurt is in dezelfde periode onderhoud gepleegd aan KPN netwerk volgens een bericht dat we hierover gehad hebben maar de andere 2 huishoudens wonen in andere gemeente dus het lijkt mij sterk dat het daar mee te maken heeft. 


Volgens mij is mijn bericht van een paar dagen geleden uit dit topic verplaatst naar een ander topic “Tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten op het KPN Forum”. Volstrekt onduidelijk waarom. Ik heb nog steeds problemen met terugkijken van programma’s. Schokkend geluid en haperend beeld. De kpn app werkt wel goed. Wanneer komt er een oplossing?


@Joostvn hier exact hetzelfde probleem nog steeds. 


Dag kpn 

Het zelfde probleem bij ons twee ontvangers haperend beeld bij de opnames en terugkijken, 5 maal nieuwe UP date  geïnstalleerd maar helaas niets werkt nog normaal

Wat kan ik nog doen????? 


Hier hetzelfde probleem, bij 2 ontvangers hapert met terugkijken het beeld. Al meerdere malen software update gedaan. Echter probleem blijft!  Hopelijk zorgt KPN snel voor een oplossing!


Hier (Venlo) zelfde probleem sinds paar dagen. Tv kijken is ok, zowel opnames (recente als van paar weken geleden) en groene knop kijken geeft regelmatig stilstaand beeld, scherpe fluittoon in geluid alsof band blijft hangen. Soms is het ok. Zeer irritant. Modem al volledig uitgeschakeld en weer opgestart. Geen glasvezel nog bij ons. We kijken tv (2 verschillende) via witte kastjes op stroomnet. Tijden goed gewerkt , nu niet. Via xs4all bij kpn. Oplossing (en niet vragen of alles gereset is en details) is gewenst. Er is duidelijk iets aan kpn kant verandert wat het slechter heeft gemaakt.