Skip to main content

Sinds gisteren haperen de opnames op onze TV (opgenomen programma terugkijken)- ook bij terugkijken (groene knop) uit gids.

We hebben alle stappen doorgelopen (tot en met modem eruit, herstarten, nieuwe software installeren, enz enz) zowel gisteren als vandaag. Het probleem blijft.

Dit is eerder gebeurd - toen KPN Telfort over nam. Dit is opgelost toen er een software update kwam. 
Is er misschien een storing in onze regio (Nijverdal)? We hebben glasvezel en geen storing als we live kijken.

Fijn dat ik me door zoveel  kpn-gebruikers omringd voel in de haperende wereld van tv-kijken.

Ik heb 2 tv's, een rechtstreeks en een via een DVS.

sinds enkele dagen kunnen we niet meer terugkijken of opnames bekijken zonder geblokte beelden met af en goe gepiep.

Software opnieuw installeren, stekkers erin en eruit, aanwijzigingen van de helpdesk, niets werkt.

Beste KPN, het ligt niet aan ons of onze apparaten. Jullie hebben iets veranderd,dat waardoor deze problemen zijn ontstaan. Dus doe er wat mee en aan!!

 


Hanco5 schreef:

Sinds gisteren ook probleem met opnames terugkijken, pauzeren en terugkijken op alle drie de decoders. Beeld hapert en stopt, af en toe blokjesbeeld en geluid hapert.  KPN Itv doet het wel, dus stream nu via laptop naar tv. Alles, decoders, modem, router opnieuw opgestart, stroom er af gehaald maar niets helpt.

Alles is rechtstreeks met kabel aangesloten.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 

Waarom is dit bericht verplaatst naar het topic; Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten? Mijn ontvanger loopt niet vast tijdens het opnieuw opstarten, maar hapert bij pauzeren en opgeslagen programma's terugkijken sinds 13-7-23. En nog steeds niets veranderd ondanks zie bovenstaand en software opnieuw geïnstalleerd. Ik heb daarna al zo'n 14 berichten gehad met dezelfde problemen dus het ligt helemaal niet aan mijn decoders. Veel in de buurt van Venlo/Horst. KPN doe er eens iets aan.  


Precies dezelfde problemen hier in Tegelen sinds vorige week. Daarvoor dit probleem nooit eerder gehad en niets veranderd aan mijn zijde sinds meer dan een jaar.


Hanco5 schreef:

Sinds gisteren ook probleem met opnames terugkijken, pauzeren en terugkijken op alle drie de decoders. Beeld hapert en stopt, af en toe blokjesbeeld en geluid hapert.  KPN Itv doet het wel, dus stream nu via laptop naar tv. Alles, decoders, modem, router opnieuw opgestart, stroom er af gehaald maar niets helpt.

Alles is rechtstreeks met kabel aangesloten.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 

Waarom is dit bericht verplaatst naar het topic; Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten? Mijn ontvanger loopt niet vast tijdens het opnieuw opstarten, maar hapert bij pauzeren en opgeslagen programma's terugkijken sinds 13-7-23. En nog steeds niets veranderd ondanks zie bovenstaand en software opnieuw geïnstalleerd. Ik heb daarna al zo'n 14 berichten gehad met dezelfde problemen dus het ligt helemaal niet aan mijn decoders. Veel in de buurt van Venlo/Horst. KPN doe er eens iets aan.  

Hier ook zelfde probleem, woonplaats: Horst. 6 en 7 Juli is er door KPN “gewerkt aan het netwerk”. Wellicht de oorzaak? Zou fijn zijn als KPN iets laten weten in dit topic…


De oplossing bij ons:

 

Wij hadden sinds 12-7 ineens ook exact dezelfde problemen. Ik heb een paar dagen geleden ook een post geplaatst hierover. Vandaag is een monteur van KPN langs geweest en bij meting bleek dat de "demping" van de glasvezel leiding niet goed was.  Deze heeft hij gereinigd en vanavond hebben we geen problemen meer gehad!  Div opnames en terug kijken via tv gids vanavond getest, probleemloos! Voor de duidelijkheid wij hadden behalve de haperingen nergens last van, internet snelheid was prima, enkel probleem met opnames en terug kijken.

 

Hopelijk blijft het zo.

Mss dat jullie baat hebben met deze terug koppeling.

Omgeving Horst

 

Mvg

Theo

 


hier omgeving Helden en Venlo.

 

Dat word een leuk project voor KPN als bij iedereen een monteur langs moet gaan komen om dit op te lossen. Ik zie in andere forum post met dezelfde problemen mensen reageren dat het opgelost is zonder  dat er enige uitleg wordt gegeven hoe dus ik ben nu zoekende of het zichzelf heeft opgelost bij deze mensen of dat ik ook alvast een monteur moet gaan plannen...


@D3LTTA

Je kunt de KPN bellen dan kunnen ze op afstand al meten of de "demping" goed is. Bij ons was dit niet goed vandaar dat er een monteur gestuurd werd. Monteur deed ter plekke nogmaals dezelfde meting vooraf, leiding gereinigd , nogmaals een meting en toen was het goed.

 

Mvg

Theo


Als er zoveel mensen in een keer last hebben van hetzelfde probleem, dan lijkt het mij dat KPN een oplossing mag zoeken ipv iedereen afzonderlijk een monteur te laten komen. Ik ben tot nu toe behoorlijk teleurgesteld in KPN. Er is net glasvezel gelegd door T-mobile… misschien toch maar eens overwegen om over te stappen 🤔.


Als er zoveel mensen in een keer last hebben van hetzelfde probleem, dan lijkt het mij dat KPN een oplossing mag zoeken ipv iedereen afzonderlijk een monteur te laten komen. Ik ben tot nu toe behoorlijk teleurgesteld in KPN. Er is net glasvezel gelegd door T-mobile… misschien toch maar eens overwegen om over te stappen 🤔.

Gebruikt T-mobile niet het KPN glasvezel netwerk en zowat dezelfde apparatuur als KPN ?


@D3LTTA bij ons niet… zal straks eerder andersom zijn.


Allen: iedereen met dit opname probleem 

REGIO : KESSEL, VENLO, HORST ??

En een 2952, 5202, 2260 ???

Dit is toch wel opvallend @JanZ_ Er gaat wat mis in die regio.

https://www.google.com/maps/place/Kessel/@51.3491614,5.920023,11z/data=!4m6!3m5!1s0x47c74eb8ce5c47a7:0xe7c401345aa25a3f!8m2!3d51.2926693!4d6.0540036!16s%2Fm%2F025wppx?entry=ttu


Klopt, ik woon in Kessel en heb hetzelfde probleem. Het begon met de oude ontvanger en met de nieuwe 2260 ook nog. Ook het modem vervangen en het probleem met opnames terug kijken blijft. Ook een frisse start helpt niet. Help!!!!!


Hanco5 schreef:

Sinds gisteren ook probleem met opnames terugkijken, pauzeren en terugkijken op alle drie de decoders. Beeld hapert en stopt, af en toe blokjesbeeld en geluid hapert.  KPN Itv doet het wel, dus stream nu via laptop naar tv. Alles, decoders, modem, router opnieuw opgestart, stroom er af gehaald maar niets helpt.

Alles is rechtstreeks met kabel aangesloten.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 

Waarom is dit bericht verplaatst naar het topic; Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten? Mijn ontvanger loopt niet vast tijdens het opnieuw opstarten, maar hapert bij pauzeren en opgeslagen programma's terugkijken sinds 13-7-23. En nog steeds niets veranderd ondanks zie bovenstaand en software opnieuw geïnstalleerd. Ik heb daarna al zo'n 14 berichten gehad met dezelfde problemen dus het ligt helemaal niet aan mijn decoders. Veel in de buurt van Venlo/Horst. KPN doe er eens iets aan.  

Probleem lijkt opgelost te zijn. Toch jammer dat je uren bezig bent met handelingen die je aangeraden worden zoals resetten, software opnieuw installeren etc. terwijl het probleem gewoon bij KPN ligt. Nu 2 dagen niets meer gedaan omdat we een paar dagen weg waren en nu werkt het weer vanzelf...


Goedemiddag allen, er lijkt iets van een storing te zijn geweest. Mocht je dit nog steeds ervaren, kun je de stappen op deze pagina doorlopen.
Als het ook daarmee niet op te lossen is kun ons hierover het snelst telefonisch bereiken op 0800-0402
Je kunt hiervoor ook een nieuw topic aanmaken