Skip to main content

Hi, 

De afgelopen dagen hapert m’n tv qua geluid en beeld. Ook brandt het oranje service lampje af en toe. De experia box herstart en de tv-ontvanger herstart, ook herstart via de site (weet even niet meer of dat een reset is). Maar het blijft as it is. 
 

Er is niets veranderd aan bekabeling of iets dergelijks...al zitten lezen in de andere topics hierover en las dat dit 1 van de eerste vragen is. Maar het was van de ene op de andere dag. 

Benieuwd naar een mogelijke oplossing. 
 

Groet, 

Dana

 

 

Hi Dana, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
Kun je ook aangeven of je internet op dat moment ook wegvalt? Ik ben ook benieuwd hoe de ontvanger is aangesloten op de Experiabox, rechtstreeks met een kabel of met de witte adapters in het stopcontact?

Ik hoor graag van je. 


Hi Alex, 

Dank voor je snelle reply.

Volgens mij heb ik het meest relevante ingevuld inmiddels. Internet valt volgens mij niet weg op deze momenten. De ontvanger staat op enige afstand van de Experia box (een paar meter) dit werkt nu al meer dan 7 jaar perfect met een kabel aangesloten op de box. Ik heb alleen af en toe haperend geluid en beeld, maar het kijkt nogal vervelend. 
Groet & dank alvast! 


Zou jij de Experiabox helemaal naar fabrieksinstellingen willen resetten? Dit doe je door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem uit gaat. Als dat gedaan is wil ik je vragen om de ontvanger ook te resetten zoals hier staat aangegeven onder stap 2. 

Rechtstreeks met een kabel aangesloten zou namelijk altijd stabiel moeten werken. 


Is het gelukt?


Hi Alex, 

Heb alles gedaan wat je schreef en die avond leek het redelijk te werken. Maar vandaag weer hetzelfde verhaal; elke paar minuten haperend beeld en geluid, af en toe oranje services lampje en internet valt af en toe weg.

Inmiddels heb ik geen idee meer wat ik nog kan doen. Vind het vreemd dat het af en aan is, niet continu. 
 

Heb je nog een ander idee? 
 

Groet & fijne avond, 

Dana


Dat vind ik ook net zo vreemd. 

Ik zie dat jij nog de 1853 ontvanger hebt, ik stel voor om deze om te ruilen. Dit kun je zelf hier doen. Laat je even weten of het is gelukt en hoe het afloopt? 


Hi Alex,

Zat net te kijken of je gereageerd had! Rutte bleef net lekker hangen op de persconferentie namelijk haha :) 

Vorig jaar heb ik m’n Experia box moeten ruilen naar een nieuw model...heb ik dan nu al een oud model? Ik vond de eerdere veel moderner als die ik nu heb eerlijk gezegd. 
Ik ga even kijken naar je link! 


Ooh de ontvanger! Ja die heb ik al 7 jaar :)

De afspraak staat, je hoort het vervolg nog! 


Fijn! Laat het me weten hoe het afloopt. 


Hi Alex,

Afgelopen zaterdag zonder issues de nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd. Leek allemaal okay (zaterdagavond tv gekeken en Netflix ging ook prima) tot gisteren, weer een oranje services lampje, weer continu wegvallend internet.
 

Wéér de Experia ge-reset. Maar vrees dat het nog niet opgelost is dus. Het is niet continu oranje, dat is het gekke. In de bedrading of situatie in huis is niets veranderd. 

Groetjes,

Dana


Hi Dana, zojuist elkaar gesproken en je gaf aan dat het nu goed lijkt te werken. Laat het me hier weten mocht het toch niet zo zijn, dan pak ik het weer op. :relaxed:


Hi Alex, 

So far, so good...wellicht heeft m’n laatste reset in combi met de nieuwe ontvanger de magic trick betekend.

Dank voor je hulp!

 


Fijn om te lezen! Je weet me anders te vinden hier. Graag gedaan uiteraard.