Skip to main content

Sinds vorige week ben ik “lid” van KPN. Een monteur heeft glasvezel, televisie en WIFI geïnstalleerd. Alles deed het. Totdat bleek dat toen de monteur weg was er problemen waren met de tv. Het beeld staat geregeld stil en de Hoofdontvanger (?) knippert steeds. Het zelf proberen op te lossen via de site, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Graag hulp!

Hoi @rkuup, welkom op het forum. Dat is wel balen!
Ik kijk graag even met je mee. Kun je toelichten hoe de monteur de TV ontvanger aangesloten heeft op je experiabox? Is dat met een rechtstreekse kabel van de experiabox naar de TV ontvanger of gaat het nog via een ander kastje?
Welk kastje en lampje bedoel je precies met “de hooftvontvanger"?  Kun je daar een foto van maken?


Hoi Thomas,

 

De “hoofdontvanger” is het witte apparaat, wat rechtstreeks in het sopcontact gaat. De TV ontvanger is hierop rechtstreeks geplaatst. Er is geen probleem (lampje blijft groen) zolang ik de TV ontvanger niet aan zet. Dan is het lampje vrijwel continu rood. Ik heb nu ruim een week KPN en alleen maar ellende. Nog geen dag televisie kunnen kijken, omdat zowel het beeld als geluid vervormt. Je zal misschien begrijpen dat is hier enorm van baal. De apparatuur van Ziggo heb ik expres nog niet teruggestuurd, zodat ik, indien nodig, zo weer terug naar Ziggo kan.

Bijgaand 2 foto's van de aansluitingen. De 2 stekkers in het “kubus” stopcontact, zijn van de televisie en de Chromecast. Ik hoop dat je een snelle oplossing voor mij kan vinden.

 

 


@Thomas 

Bij de vorige had geen @ voor je naam gezet. Nog even een aanvulling:

Het heeft waarschijnlijk nooit gewerkt. De monteur heeft hem even aangezet om te laten zien dat de tv het deed, maar daarna ging hij meteen weer uit. Ik wil eigenlijk dat er snel een monteur langskomt om het af te maken.


Bedankt voor je toelichting @rkuup,
Zoals dit aangesloten zit gaat het sowieso niet goed werken. Die draadloze verbindingsset moet namelijk de hele wandcontactdoos voor zichzelf hebben. De stekker die er nu boven zit zou je het beste in de draadloze verbindingsset kunnen doen en de kabel die daar nu in zit in je verlengsnoer.
Het apparaat wat je tussen de adapter en de wandcontactdoos hebt kun je ook beter ín de draadloze verbindingsset doen dan andersom.

Ik kijk graag even mee wat betreft de monteur. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
De snelste manier om dit te regelen is trouwens telefonisch via 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service 

Meer informatie over de draadloze verbindigssets, hoe deze aan te sluiten en hoe storingen hiermee op te lossen kun je vinden in de onderstaande topics:

 


@rkuup , heeft een monteur dit écht zo aangesloten of heb je het naderhand zelf een "beetje aangepast”? Je kunt de DVS 't beste in het bovenste stopcontact steken, zodanig dat hij het onderste stopcontact afdekt; dan kun je ook niet in de verleiding komen die onderste ooit nog eens ergens anders voor te gebruiken.

N.B. Dit geldt natuurlijk ook voor de andere DVS, bij de Experiabox/Box12 (in de meterkast).