Skip to main content

KPN + tv werkt niet goed. Geen beeld en wel geluid of helemaal niets te zien! Al zeker 6 keer stroom eruit en weer aangesloten afgelopen week. 2 ontvangers uitgeprobeerd,

Ook geluid en beeld lopen niet helemaal synchroon.

Tot nu toe grote teleurstelling. Ouder ontvanger nog niet terug gestuurd, die houd ik achter de hand.

Hoe op te lossen?

Hallo @Sikkel,

De klachten die je ervaart zijn al langer bekend en wordt hopelijk snel opgelost. Het wil wel eens helpen om enkel even heen en weer te zappen. Dan zouden beeld en geluid weer gelijk moeten lopen. 

De oude ontvangers dien je retour te sturen, deze zullen binnenkort afgemeld worden en dus niet meer bruikbaar. Je hebt namelijk de keuze uit de TV+ en de oude tv-box en geen combinatie van alles. 


Dat zijn inderdaad issues die bij ons en de ontwikkelaars op de radar staan en daar heb ik op dit moment helaas nog geen oplossing voor. Ik zou je willen adviseren om de pagina voor Product Updates voor KPN TV+ in de gaten te houden.


Herkenbaar wat je schrijft! Hopelijk neemt KPN even de moeite naar onderstaande praktische voorbeelden te kijken…

probleem 1: het geluid klinkt niet goed en valt regelmatig weg onder live-tv

probleem 2: het geluid loopt niet synchroon bij gebruik van apps als Netflix, HBO en Prime

Ik hoop dat hiermee KPN duidelijker kan zien en horen wat het probleem is en met een oplossing komen…


Advies gekregen van KPN back-office de oude ontvanger terug te zetten, in afwachting van oplossing voor de software van de KPN TV+ ontvanger.

Oude had ik gelukkig uit voorzorg nog niet terug gestuurd, weer aangesloten en alles functioneert weer.

KPN TV+ ontvanger is kennelijk te vroeg in de markt gezet. Ik mag de ontvangers houden en krijg bericht als de problemen verholpen zijn. daar wachten we dan op.