Skip to main content

Geachte, 

Mijn KPN kastje wordt niet herkend door de TV. Kastje is aangesloten met een HDMI kabel. Heb alles al geprobeerd, kabels omwisselen (op HDMI 2 zit een ander kastje die op alle poorten direct wordt herkend), stekkers eruit langer dan 10 minuten, modem resetten norm maar op. Het ligt echt aan het kastje omdat alle andere apparaten die op HDMI worden aangesloten direct worden herkend. De TV geeft aan geen signaal en als ik de tv en het kastje paar keer aan en uit doe met de afstandsbediening pakt hij hem wel. Dit is nu een maandje aan de gang en het begint inmiddels heel irritant te worden. Ik hoor graag of er nog een oplossing voor is.

Mvg, 

Fouraschen 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Hoi @Shams Tabriez. Wat vervelend dat jouw tv niet gelijk de ontvanger herkent. Ik lees hierboven dat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen. Het is voor mij niet duidelijk of je ook al een andere HDMI kabel hebt geprobeerd. Gebeurd dit ook wanneer je de ontvanger op een andere tv in huis aansluit of heb je deze mogelijkheid niet? 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag van je!


Hoi Vikash, 

 

We hebben al een andere kabel geprobeerd en we hebben geen andere tv in huis om je tweede optie te proberen. 

Het probleem is nog niet verholpen. We blijven problemen hebben met de connectie tussen ontvanger en tv. Als we de tv en ontvanger weer uitzetten en dan de ontvanger eerst aanzetten en vervolgens de tv opnieuw, dan doet hij 't meestal wel. 


Heb je jouw tv al eens volledig stroomloos gemaakt voor een aantal minuten? Moderne televisies zijn in staat om een actief signaal te herkennen via HDMI-CEC. Wanneer een televisie een actief signaal vindt, zal hij overspringen naar de juiste input. Heb je deze optie op jouw televisie? Het kan een snelle en makkelijke manier zijn om het probleem op te lossen.


Geachte,

We hebben ook de stroom en het kastje al een paar minuten van de stroom af gehaald. Nogmaals, Alle andere apparaten van IP tv, Playstation, laptops etc die erop worden aangesloten worden direct herkend. Het enige wat niet herkend wordt en waar we paar keer alles uit en aan moeten zetten is het KPN kastje. Ik kan me dan ook niets anders bedenken dat het probleem ligt bij het KPN kastje. 


Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik heb zojuist een nieuwe tv-ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Primera, Heyhoefpromenade 52 in Tilburg) verstuurd. Morgen na 14.30 uur kan je jouw tv-ontvanger daar omruilen. Vergeet je niet om een geldige legitimatie mee te nemen? Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt. 😊


Heyhoefpromenade is onwijs ver. Dat is minstens 20 minuten rijden. Bij de Gamma in Tilburg Noord is ook een afhaalpunt van jullie, sat is 3 minuten fietsen. Ik heb het pakket geweigerd en ik zie het graag bij de Gamma in Tilburg Noord komen. Over 7 dagen zijn wij terug uit het buitenland, houd daar aub rekening mee met de verzending. . In het vervolg zou overleg hierover zeer op prijs gesteld worden. 


Dat is vreemd, onze systemen gaven aan dat dit het dichtstbijzijnde servicepunt was. Als je ervoor kiest om het pakketje niet op te halen dan wordt het na 1 week retour gestuurd naar KPN.