Skip to main content

Vorige week heb ik via KPN een nieuwe TV decoder gekregen, de Arris 5202, speciaal voor 4K tv. Deze vervangt een ouder Arris model. Installatie gaat volgens de KPN handleiding prima, alles functioneert. Echter, als ik de TV uitzet (of in slaapstand zet) en daarna opnieuw opstart krijg ik in beeld de boodschap 'kan geen signaal ontvangen'. Ik heb alle kabels al vervangen, meerdere hdmi poorten geprobeerd, het met meerdere Arris kastjes geprobeerd en steeds hetzelfde resultaat. KPN geeft aan dat het niet aan hun apparatuur ligt, dezelfde decoder werkt op een andere tv van mij wel goed. Maar bij mijn LG OLED tv krijg ik iedere keer deze storing. Bij alles ontkoppelen en opnieuw aansluiten werkt de decoder weer, maar het probleem doet zich opnieuw voor bij het uitzetten en opnieuw aanzetten van de TV. Het lijkt wel of de TV en de decoder bij herstarten van de tv elkaar niet meer herkennen. Als ik de oude Arris decoder weer aansluit gaat herstarten ook prima, maar bij de nieuw Arris decoder gaat het fout. Wie herkent dit probleem en weet een oplossing?