Skip to main content

En ik, samen met honderden andere klanten met allemaal verschillende TV's van verschillende merken. Dus zit de fout bij KPN en nergens anders. Een nieuw modem heeft niet geholpen, een nieuwe kabel ook niet, en een complete reset ook niet. KPN heeft geen oplossing. 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@Peter _nn

Een Arris vip5202?

Zet de HDMI uitvoer (vast) op 1080P 50 of UHD @ 50!

Een goede, recente, hdmi kabel (2.0) is zeker van belang. Anders komt de HDCP handshake, die binnen 20 ms moet plaatsvinden, ook niet tot stand.

Verder geen oplossing; wel workaround. Voorkomt slijtage en dus defect aan hdmi poort tv of ontvanger.

Zet de ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant.

Of gebruik de eco-stand voor stand-by (deze wordt 15 minuten na uitschakelen actief).

Staat ie uit of in ECO stand-by zet dan eerst de tv aan en wacht even tot deze actief is. Daarna ontvanger inschakelen.

Wat ook zou moeten omzeilen is de tv even naar een andere hdmi ingang en weer terug switchen. Dat doe ik als m'n Samsung even de ontvanger '’kwijt'’ is. (heel af en toe)

 

samen met honderden andere klanten

Ik neem aan dat dit aantal wat je noemt een veronderstelling is.

Dat zou namelijk wel ook veel meer meldingen op het forum moeten betekenen.

 

En je zegt '’ kpn heeft geen oplossing'’ . In mijn optiek, en ik doe dergelijk werk al 20 jaar, een TV gerelateerd probleem.


Ik ga het proberen. Enige dat ik niet heb gedaan van je oplossing is de eco stand.

 

Thxp


Ik ga het proberen. Enige dat ik niet heb gedaan van je oplossing is de eco stand.

 

Thxp

 

 

 

Welk merk tv heb je? Gebruik je de meegeleverde HDMI kabels of eigen?


Samsung.qled. 7 serie. Nieuwe hdmi voor qd monitor. 


Samsung.qled. 7 serie. Nieuwe hdmi voor qd monitor. 

Gebruik voor de ontvanger eens de (met de ontvanger) meegeleverde kabel. 

 


Tja...er is geen kabel meegeleverd.. ik ga dinsdag de beste hdmi halen die er is.

 

P


Tja...er is geen kabel meegeleverd.. ik ga dinsdag de beste hdmi halen die er is.

 

P

Bij een tv ontvanger wordt altijd een nieuwe hdmi kabel meegeleverd. Zou vreemd (en niet juist) zijn als dat bij jou niet het geval is.


Dan is het vreemd en niet juist. :-)

 


Dinsdag even bellen naar 0800-0402


Hi en van harte welkom hier @Peter _nn!

Goed om te zien dat @PeterG en @SledgehammerNL al toegesneld zijn in jouw topic. Ik zie dat je goed advies gekregen hebt. Ben je daarmee verder gekomen? Zo niet, kan je preciezer uitleggen wat je ervaart en welke apparatuur je precies gebruikt? Alle informatie is welkom, zo maak je het ons makkelijker om met je mee te denken.


Alexandra,

Mijn tv is een Samsung qe55q7fna met softwareversie t-ktm2deuc-1329.4, bt- 5. De tv modem is een (onlangs ontvangen) HMB2260 van Arcaydian. De HDMI kabel is nieuw versie 2.1. 

Bij vastleggen type modem in TV werkt alles naar behoren maar zodra de TV en modem uit zijn geweest wordt het modem niet herkent en moeten de instellingen voor modem weer opnieuw worden gestart.

De Experia is met een harde reset gestart evenals de tv modem . Procedure volgens KPN klantenservice uitgevoerd. 

Dit probleem wordt niet veroorzaakt door de tv en het blijkt uit overige honderden berichten dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het is veroorzaakt door een update van de tv modem.

Graag een oplossing want op deze manier is een KPN abonnement niet fijn 

 

Groet


@Peter _nn wat bedoel je precies met 'instellingen van type modem in tv' ?


Tv modem wordt niet automatisch herkent en moet handmatig met typenummer worden opgevoerd in de TV.

 


Tja...er is geen kabel meegeleverd.. ik ga dinsdag de beste hdmi halen die er is.

 

P

Bij een tv ontvanger wordt altijd een nieuwe hdmi kabel meegeleverd. Zou vreemd (en niet juist) zijn als dat bij jou niet het geval is.

Als een tv ontvanger omgeruild word, dan niet volgens mij. En daar is hier sprake van als ik het goed begrijp.


Iemand er aan gedacht om gewoon de source knop op de afstandsbediening te gebruiken? 


Iemand er aan gedacht om gewoon de source knop op de afstandsbediening te gebruiken? 

Ik vermoed dat ts wil dat de tv de ontvanger automatisch herkent en naar de juiste ingang schakelt. 


@Alexandra 

Alexandra,

Mijn tv is een Samsung qe55q7fna met softwareversie t-ktm2deuc-1329.4, bt- 5. De tv modem is een (onlangs ontvangen) HMB2260 van Arcaydian. De HDMI kabel is nieuw versie 2.1. 

Bij vastleggen type modem in TV werkt alles naar behoren maar zodra de TV en modem uit zijn geweest wordt het modem niet herkent en moeten de instellingen voor modem weer opnieuw worden gestart.

De Experia is met een harde reset gestart evenals de tv modem . Procedure volgens KPN klantenservice uitgevoerd. 

Dit probleem wordt niet veroorzaakt door de tv en het blijkt uit overige honderden berichten dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het is veroorzaakt door een update van de tv modem.

Graag een oplossing want op deze manier is een KPN abonnement niet fijn 

 

Groet


@Peter _nn wacht even met dubbel posten totdat @Alexandra reageert. Het forum is geen chat dus het kan een paar dagen duren voordat een moderator reageert. 


@Peter _nn Dankjewel voor de extra uitleg. Goed dat je de Experia Box en tv-ontvanger al gereset hebt. Op de een of andere manier herkent jouw tv geregeld de tv-ontvanger niet, ondanks de resets. Het is niet een probleem dat we vaak naar voren zien komen na de updates van de tv-ontvanger. Daarom moeten we even zoeken naar de voor jou beste oplossing.

Heb je intussen een andere HDMI kabel kunnen testen? Heb je ook de instellingen van je Samsung tv nagekeken? Samsung kan jou, als fabrikant van je tv, daarmee helpen als dat nodig is. Daarnaast ben ik ook benieuwd of je de tip van Nick al geprobeerd hebt, de source knop zorgt er namelijk voor dat jouw tv op het juiste HDMI kanaal staat.

Iemand er aan gedacht om gewoon de source knop op de afstandsbediening te gebruiken? 

 


Een nieuwe 2.1 HDMI, jazeker.

Een source knop heb ik natuurlijk geprobeerd maar dat is onzin in mijn geval omdat ik dan ga kiezen uit ander HDMI ingangen waar andere apparaten op zitten. Hij staat en blijft netjes op HDMI 1 voor de tv modem. Verwisselen helpt niet.

 


Begin nu eens bij het begin... eerst de TV werkend dan de rest.

Trek alle HDMI kabels van de andere apparaten er eens uit en probeer dan de tv op alle HDMI ingangen.

 

 


Gedaan. Geen resultaat.

 


Een nieuwe 2.1 HDMI, jazeker.

Een source knop heb ik natuurlijk geprobeerd maar dat is onzin in mijn geval omdat ik dan ga kiezen uit ander HDMI ingangen waar andere apparaten op zitten. Hij staat en blijft netjes op HDMI 1 voor de tv modem. Verwisselen helpt niet.

Ja, en de tv ontvanger zit op 1 zo'n HDMI ingang. Dus u zou hem daarmee gewoon moeten krijgen. Wat ziet u dan? Gewoon zwart scherm? Met niets?


En als je enkel de TV uit zet en weer aan …..wat gebeurd er dan.

Of je Arcaydian uit en TV aan laten staan.

Heb toch het idee dat het aan de TV instelling ligt.


@Peter _nn Heb je de vragen van Nick en Bert hierboven nog gezien? Daar ben ik ook benieuwd naar. Het vertelt veel over wat er aan de hand is, daarom is het belangrijk om te weten wat er in beeld van jouw tv gebeurt.