Skip to main content

sinds 1 week mijn tv ontvanger in eco stand gezet. al 2 keer dat 's morgens de ontvanger gewoon aanstaat. ook is de ontvanger in eco stand alleen aan te zetten met aan/uit knop aan de achterzijde. is dat normaal ?

Nee, dat met die knop aan de achterzijde is zeker niet goed. Welke ontvanger heeft u?


Arris VIP 2952


Wij hebben dezelfde tv-ontvanger sinds gisteren in ecostand gezet. En kregen hem vandaag ook alleen aan de praat via de knop op de achterzijde.

wat is hieraan te doen?

 


gisteren wederom aangezet met de aan/uit knop en toen kreeg ik het bericht dat er nieuwe software was. die gedownload en nu kan ik de ontvanger wel weer aanzetten met de afstandsbediening en hij staat nog steeds op de eco stand. hopelijk gaat de ontvanger nu ook niet meer spontaan 's nachts terug aan.


Heb de ECO stand ook geprobeerd voor een week of zo. Soms werkt het, maar de helft van de keren dat ik ‘s ochtends de tv aanzet, staat er een melding van “de tv gaat nu in eco stand” en op de achtergrond hoor je het geluid van een tv zender. Hier kom je niet uit met de afstandbediening, maar de moet het kastje uitzetten en weer aan. Dit vonden wij zo irritant dat we de eco stand maar weer uitgezet hebben en nu geen problemen meer…. wel jammer.


Ik heb het ook een week geprobeerd en vaak als ik hem de volgende dag aanzette met de afstandsbediening kreeg ik een foutmelding en trok ik noodgedwongen de netvoeding uit het stopcontact waarna de ontvanger wél opstartte, maar ik vind dat teveel gedoe en zet hem dus maar niet meer in de ecostand.