Skip to main content

Goedenavond,

 

Wij hebben tot twee maal toe een lange call met kpn servicedesk gehad en begrepen dat kpn een landelijke storing ervaart die momenteel wordt onderzocht met vergelijkbare klachten als wij hebben.

Onze opmerkingen dragen hopelijk bij aan de oplossing:

Tv ontvanger heeft moeite met de laatste 5% inladen van live zenders en bij het inladen van de kanalen blijft foutcode.tv/geenzender in beeld.

Alle functionaliteiten van de tv ontvanger doen het BEHALVE live tv kijken, dat maakt de BUG zo vreemd. Series kijken toont haperend beeld, opnames pakt hij wel en zender 43 met herhaling van het nieuws ook. Radio doet het ook.

Het lijkt alsof de tijdsbalk van de tv op terugkijken blijft hangen, want drukken wij terugkijken op een specifieke zender dan komt er zeer haperend beeld en geluid.

Het ligt niet aan: internet, modem, kabels, tv of kpn ontvanger; deze zijn met nieuw vervangen.

Meerdere malen een software update gedaan, waarbij ook het internet en stroom meerdere malen gereset is en de stroom eraf.

 

Graag worden wij op de hoogte gehouden van de voortgang van uw onderzoek en IT oplossing.

 

Mvg Janneke

Hi Janneke, welkom hier en dankjewel voor deze toevoeging. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even meekijken en dit ook toevoegen aan de melding. 

Ik hoor graag van je. 


Hi Alex, 

Afgelopen vrijdag is de monteur van kpn geweest hij herkende het probleem meteen. 

De aansluiting van mijn internet zit tegen het maximum aan van 50mb, de nieuwe software update van kpn die onlangs is geweest vereist 80mb Internet. 

Er schijnen meer mensen in Schiedam tegen dit probleem aan te zitten omdat zij op verdere afstand van de hoofdaansluiting wonen en internet via tussenstation geleverd krijgen.

De monteur gaf aan dat kpn het probleem verder dient te onderzoeken want veel mensen lopen tegen dit probleem aan.

De oplossing die de monteur heeft toegepast is om de tv instellingen van hd naar sd te zetten. Ik had direct weer live tv zenders.

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een gekke oplossing van kpn omdat ik betaal voor interactieve tv incl hd kwaliteit.

Mijn internet wordt via een tussenstation geleverd en met een verhoogd abonnement zou ik een directe aansluiting (2kabels) ontvangen vanaar 100mb naf het hoofdstation.

Alleen hoe kan kpn mij garanderen dat mijn directe aansluiting straks ook niet tegen de max. Capaciteit zit als ik straks voor meer mb betaal en ook incl hd beloofd krijg. 

Kan de nieuwe software update qua grootte mb onderzocht worden zodat deze voor het huidige klanten bestand in hd beschikbaar kan blijven. 

Mijn gegevens zijn aangevuld.

 

Groeten Janneke


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hi Joep,

Alles is bekabeld en kpn monteur heeft nieuwe internetbekabeling aangelegd.

Wat daadwerkelijk gemeten is is te weinig om  interactieve tv te kijken gaf de monteur aan. Ik moest een hoger abonnement nemen om interactief tv te kunnen zien.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


@Janneke165 Dat er te weinig gemeten word heeft niks met je abonnement snelheid te maken, 50 Mbps is meer dan genoeg om met meerdere STB's live TV  in HD te kunnen kijken.

Welke daadwerkelijke snelheid heeft de monteur gemeten?

En nog een klets verhaal, internet uit 2 draadjes, Bonded, is geeneens leverbaar op je adres, je kunt maximaal 106 Mb krijgen over een enkele ader paar.

 

Je zou een speedtest kunnen doen om er achter te komen wat je snelheid is, dit bij voorkeur bedraad uitvoeren rechtstreeks op het modem met alle gebruikers er af en met de Ookla speedtest App, dan krijg je de beste resultaten.


Hi Janneke, dankjewel voor je gegevens. Of de monteur heeft het zelf niet goed begrepen, of hij heeft het niet goed uitgelegd. Ik zie namelijk dat je ADSL nu 5 Mbps haalt, waardoor je geen HD kunt kijken aangezien je daarvoor 8 Mbps nodig hebt. Echter kun je op je adres meer snelheid halen, dan zullen wij je om moeten zetten van ADSL naar VDSL. Dit kan ik echter op dit tijdstip niet in gang zetten. Dat ga ik morgen voor je doen en kom er dan op terug. 

 


@Janneke165, het is in gang gezet. De 19de wordt je overgezet en zal er een hogere snelheid beschikbaar zijn. Laat je me dan even weten of het goed werkt? 


@Janneke165, is het gelukt?


Hi Alex,

 

Ja tv werkt in hd nu top, bedankt!

 

Groet Janneke


Top, graag gedaan. :relaxed: