Skip to main content

Ik heb een tv aansluiting vanaf de Expriabox V10  naar modem de HMB2260V2. Daar tussen heb ik op advies de Netgear ProSafe GS105E netswitch geplaatst omdat ik ook nog wel eens de laptop bedraad aansluit.

Ik heb een contract voor dat ik programma’s op kan nemen en het geheugen daarvan is minimaal voor 70% leeg.

Vaak genoeg kan ik de tv met afstandbediening niet meer bedienen. Haal ik nu de netswitch er tussenuit dan kan ik alles weer bedienen.

Nu heb ik het vermoeden dat de netswitch te traag is voor de data maar dan stel ik de volgende vraag welke netswitch moet ik dan nemen die geschikt is voor tv maar ook voor meerdere pc’s?:sweat:

Wie kan mij helpen met dit probleem????

Die switch zou gewoon goed moeten wezen. Je zou hem eens kunnen resetten…

Heeft u al andere kabels geprobeerd? Wat doen de lampjes bij de poorten op de switch? 


@Nick83 , bedankt voor de snelle reactie. Daar ligt het niet aan want als ik programma’s ga verwijderen en ik kom op ongeveer 85% leeg dan doet alles het wel. Dus dan heb ik alles in tact gelaten.


Hi He63, 

Ik ben verre van een TV deskundige, maar van TCP/IP en dergelijke heb ik wel wat verstand. Wat je verteld klinkt vreemd, want een switch doet niets anders dan met inachtneming van de route, jouw signaal doorgeven. 

Maar ik heb ook soortgelijke problemen gehad als jij. De batterijen, die KPN in hun afstandbedieningen hebben zijn van een kwaliteit die geen enkel hoogwaardig bedrijf wil uitstralen. Heb je die wel een vervangen voor een iets meer basis kwaliteit? 


Nooit problemen met de batterijen van de KPN afstandbediening, zitten nog in de folie waar ze in zaten, ik gebruik in AB’s alleen maar lithium exemplaren, op dit moment Varta.

Maar ik denk dat er wat fout kan staan in de switch, ook al vreemd dat je problemen hebt icm met de opnames, die staan niet in het TV kastje maar worden bij KPN gereserveerd en opgeslagen.


Nooit problemen met de batterijen van de KPN afstandbediening, zitten nog in de folie waar ze in zaten, ik gebruik in AB’s alleen maar lithium exemplaren, op dit moment Varta.

Maar ik denk dat er wat fout kan staan in de switch, ook al vreemd dat je problemen hebt icm met de opnames, die staan niet in het TV kastje maar worden bij KPN gereserveerd en opgeslagen.

Beter niet te reageren, want je omschrijft het voorteffelijk. Maar gewoon om dat te bevestigen. :joy:


Niet elke switch kan IPTV transporteren.

De Netgear GS105E is managed en kan VLAN transporteren.

Let altijd op dat de switch managed is. 

 

Ik begrijp dat je kan wissen, dat betekend dat de switch werkt. 

Hoe is de Switch met de Experia box verbonden?

Het beste is met een vaste UTP kabel.

Via Netwerk adapters vraag je om problemen.


@joop2011, Ik heb ook speciaal de Netgear GS105E gekocht omdat hij Vlam kan transporteren. Deze wordt ook verkocht door KPN en geadviseerd. De switch is niet geconfigureerd, dus plug en play.

Configuratie eist voor mij extra maatregelen want die passen niet in mijn OS.

Dat wissen kan alleen als ik de switch er tussenuit haal want als ik de problemen heb kan ik niets meer met de afstandbediening. De switch is verbonden met een vaste UTP kabel. dus ik gebruik GEEN netwerk adapters. Heb ik slechte ervaringen mee terwijl KPN ze in het verleden wel verkocht.

Ik nu de switch er weer tussen gezet met andere in- en uitgang.

Ben nu alles aan het opnemen om zoveel mogelijk het geheugen vol te krijgen, denkend aan minder dan 75% leeg.

 


Alle opnames staan online bij KPN, je kan geen geheugen vol krijgen. Er word niets op de tv ontvanger opgeslagen. Je hebt bij KPN een bepaalde hoeveelheid ruimte voor opnames. Het wel of nietvol zijn van die ruimte zou geen enkel gevolg moeten hebben voor de werking van de tv ontvanger. 


 

Beter niet te reageren, want je omschrijft het voortreffelijk. Maar gewoon om dat te bevestigen. :joy:

INDERDAAD om jou stelling te bevestigen.:joy:

Ik gebruik bijna nergens de meegeleverde batterijen bij, alleen al omdat het vaak bagger is, alleen in mijn AB van Logitech zit de meegeleverde batterij, dit is een CR2032 van Varta en dat is een lithium exemplaar, alle kool zink hebben de neiging om te gaan lekken (ook duracell) en verliezen spanning, hebben de lithium geen last van.

Is wel wat slechter voor het milieu om ongebruikte batterijen weg te brengen, maar is nog altijd beter dan een apparaat te moeten afschrijven omdat er bloemkolen in staan.

 

@he63 Heb je instellingen veranderd in de Netgear, hij zou namelijk gewoon uit de doos moeten werken. Gebruik je wel de goede UTP kabel en heb je al wat geprobeerd te wisselen met kabels, kan zijn dat er 1 niet goed is waardoor je problemen ervaart.


Heel erg vreemd, ik heb de switch er ook tussen en nooit problemen hiermee.

Heb je nog garantie? Zo ja, probeer de switch om te ruilen.


Alles wat ik lees lijkt er op te wijzen dat de switch of de kabel tussen de switch en de ontvanger niet lekker is.

Als de ontvanger op de kabel naar de switch goed werkt is dat deel uitgesloten. En andere kabel proberen van de switch naar de ontvanger om dat deel uit te sluiten. Ook verschillende switch poorten proberen.

De switch zou het probleem niet mogen zijn tenzij er iets raars is gedaan met de instellingen of hij kapot is. Maar.. Niets is uitgesloten tot het daadwerkelijk uitgesloten is.


Nadat ik een andere in- en uitgang genomen heb krijg ik de indruk dat het probleem voorlopig althans zich niet meer voordoet bij 71%. Ik probeer hem natuurlijk voller te krijgen. Eerder was dit al onder de 75%. Afwachten dus.

Ik heb ingang 1 als netwerkvoeding vanaf de Experiabox en uitgang 2 naar het tv modem.

 


Zo hoort het ook, op poort 1 moet je de router (in dit geval de KPN Experiabox) aansluiten.

De overige poorten maken niets uit wat je erin doet.