Skip to main content

Hallo ben vrij nieuw hier ( sinds gister ) compleet pakket van kpn aan gesloten met 3 inteactieve tv kastjes maar 2 er van werken prima 1 blijft hangen op dan weer 20% nu weer 26% diverse keren terug gezet naar fabrieks instellingen en reset gedaan via de manier omschreven online maar niks mag baten wat kan ik hier aan doen ????/

Hoe zit dit kastje aangesloten? Met witte stekkers die netwerk over het stroomnet sturen of met een kabel direct in het modem?

 

Als ie tussen de 20% en 30% blijft hangen dan duidt dit vaak op dat de tv-ontvanger geen goede verbinding heeft met het modem, in dit stadium is de ontvanger namelijk bezig met het opzetten van een verbinding en het binnenhalen van de software. Dit kan bij de Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260 wel een tijdje duren, vers uit de doos moet ik soms 10 minuten wachten voor ik zover ben om een abonnementsnummer en pincode in te voeren. Hier blijft ie ook standaard lang hangen op 26%, de daadwerkelijke download-fase. 

 

Heb je de ontvanger al eens omgeruild met een ander in huis? 


Hoe zit dit kastje aangesloten? Met witte stekkers die netwerk over het stroomnet sturen of met een kabel direct in het modem?

 

Als ie tussen de 20% en 30% blijft hangen dan duidt dit vaak op dat de tv-ontvanger geen goede verbinding heeft met het modem, in dit stadium is de ontvanger namelijk bezig met het opzetten van een verbinding en het binnenhalen van de software. Dit kan bij de Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260 wel een tijdje duren, vers uit de doos moet ik soms 10 minuten wachten voor ik zover ben om een abonnementsnummer en pincode in te voeren. Hier blijft ie ook standaard lang hangen op 26%, de daadwerkelijke download-fase. 

 

Heb je de ontvanger al eens omgeruild met een ander in huis? 


Hier zit alles direct aangesloten op t modem ook al geprobeert met nieuwe bekabeling direct naast de modem enkel deze Arris vip2952 v2 doet het niet de rest op de zelfde aansluiting werkt direct na een instalatie van circa 10 minuten de bewuste arris die ik bedoel is inmiddels al ruim 9 uur bezig op het zelfde aantal %


Dan lijkt het me inderdaad dat er iets niet goed is met die ontvanger! Heb je al je gegevens ingevuld in je profiel? Dan kan een moderator er gelijk induiken zodra ze dit zien. 


Uhm deels denk welke gegevens moeten ze hebben ? Kan ik niet gewoon met t bewuste kastje naar de mega store hier op woon boulevard


Uhm deels denk welke gegevens moeten ze hebben ? Kan ik niet gewoon met t bewuste kastje naar de mega store hier op woon boulevard

Nee dat kan niet, KPN heeft geen ITV kastjes in de winkel. 


Uhm deels denk welke gegevens moeten ze hebben ? Kan ik niet gewoon met t bewuste kastje naar de mega store hier op woon boulevard

Nee dat kan niet, KPN heeft geen ITV kastjes in de winkel. 

Das jammer want dat is nog geen 5 min hier vandaan 


Heb je al je gegevens ingevuld in je profiel? Dan kan een moderator er gelijk induiken zodra ze dit zien. 

@Martijnvanalphen@NHendriks bedoeld met jou naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


Heb je al je gegevens ingevuld in je profiel? Dan kan een moderator er gelijk induiken zodra ze dit zien. 

@Martijnvanalphen @NHendriks bedoeld met jou naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Klant nr enzo wel zie alleen nergens iets van Ivan behalve toen met t aanmaken van m’n account hier


Inmiddels ingevuld 


Inmiddels met de helpdesk via de site in contact geweest maar daAr ben ik ook niet wijzer van geworden. Al met al geen #*#* mee opgeschoten 


Nog even geduld, dan wordt je hier vanzelf geholpen 😁.

 

Meestal wordt er dezelfde dag nog gereageerd door een moderator maar vaak gaat er een dag overheen. Scheelt, ze werken ook op zondag.


nou de aanhouder wint ik heb beeld maar daar houd het ook mee op de afstandsbediening doet maar 1 ding en dat is van kanaal wisselen verder niks dus niet zoals het hoort en daar bij waar ik hem ook aansluit heel veel blokken heel slecht dit


Hoi @Martijnvanalphen, welkom op ons forum!
Fijn dat de ontvanger inmiddels doorgestart is!

Had je de afstandsbediening al ingesteld op je televisie? op www.kpn.com/afstandsbediening staan de stappen om dat te doen.

Blokken in beeld is een indicatie van een slechte verbinding, hoe zit je TV ontvanger aangesloten op je experiabox? Is dat toevallig met de draadloze verbindingssets?


Hoi @Martijnvanalphen, welkom op ons forum!
Fijn dat de ontvanger inmiddels doorgestart is!

Had je de afstandsbediening al ingesteld op je televisie? op www.kpn.com/afstandsbediening staan de stappen om dat te doen.

Blokken in beeld is een indicatie van een slechte verbinding, hoe zit je TV ontvanger aangesloten op je experiabox? Is dat toevallig met de draadloze verbindingssets?


dat hij werkte was maar van korte duur na een kwartiertje 20 minuten kijken stond alles weer vast ik heb alles verbonden dmv bekabeling 3 dagen er aan bezig geweest om het werkent te krijgen en inmiddels contact gehad met kpn en het kastje word om gerolen


Op grond van de opmerking van @Thomas 

Heb je al een werkende op dezelfde plek gezet, dan heb je in ieder geval het probleem gelokaliseerd?


Op grond van de opmerking van @Thomas 

Heb je al een werkende op dezelfde plek gezet, dan heb je in ieder geval het probleem gelokaliseerd?


dat is het eerste wat ik geprobeerd heb idd de gene die werkte op de plek te zetten waar de gene die niet werkt stond en andersom maar dat mocht niet baten


Ja maar werkte degene die het deed het nu ook niet op de plek van de niet werkende of deed degene die niet werkte het ook niet op de plek die wel werkte. :joy:

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want best moeilijk om dat goed uit te drukken. 


Ja maar werkte degene die het deed het nu ook niet op de plek van de niet werkende of deed degene die niet werkte het ook niet op de plek die wel werkte. :joy:

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want best moeilijk om dat goed uit te drukken. 

Ik begrijp exact wat je bedoelt maar kastje 1 & 2 doen het overal en kastje 3 doet het nergens maar vanmiddag krijgen we een nieuwe dus het is geregeld 👍