Skip to main content

Als ik een film of serie kijk via Amazon prime en soms ook via Netflix dan is de kans groot dat het het kastje een keer aan en uit moet. Vaak zit ik dan tegen stilstaand scherm aan te kijken wat niets doet. Duurt zo een poosje voordat ik echt iets kan gaan kijken. Wat kan ik hieraan doen?

Beste @Dirk-Jan de Jong,

Welke merk tv ontvanger heb je:

  • Arris VIP2952
  • Arcadyan HMB2260
  • Arris VIP5202 (4K)
  • Sagemcom DIW7022 (KPN TV+ Box)

De arcadyan hmb2260


Inmiddels al wel achter gekomen dat als je een knopje indrukt je ongeveer 1minuut moet wachten voordat die reageert. Als er binnen die minuut nog een knopje indrukt kan ik het vergeten beter de boel uitzetten en opnieuw proberen. Kan dit verbeterd worden?


Hoi @Dirk-Jan de Jong, het is niet handig als de ontvanger daarbij vastloopt inderdaad. Welke knop moet je ingedrukt houden voordat het reageert? Kan je meer vertellen over wat je precies ervaart? Het is me nu nog niet helemaal duidelijk, ik kan nog niet zeggen of het een probleem van de ontvanger is, de software of misschien zelfs de afstandsbediening. Vergeet niet dat wij niet zien wat jij ziet, we zien enkel wat jij noemt.


Bijvoorbeeld als ik Amazon prime open via kaneel 203. Druk je op de rode knop. Dat gaat die laden.

Dit duurt ongeveer 1 minuut.

Dan moet je heel langzaam door het menu heen met de pijltjes op de afstandsbediening. Knopje indrukken, wachten tot het kastje reageert en daarna pas volgende knopje.

Bijvoorbeeld je wil 3 stappen naar beneden in het menu. Dan druk je als menu geladen is 1keer naar beneden. Dan wacht je tot die gereageerd heeft. En dan nogmaals 1x naar beneden. En weer wachten.  Net zolang tot je er bent. Wachten is steeds 30-40 seconde ongeveer.

Start je een film of serie op en dan krijg je een knop skip intro. Die hoef je niet proberen aan de klikken. Tegen de tijd dat dit reageert is de intro wel voorbij.

Wacht je niet tot het kastje gereageert heeft maar druk je ongeduldig 2x naar beneden op de afstandsbediening dan loopt die vast. Heb er een keer 5 minuten op gewacht en toen maar kastje opnieuw opgestart. 

Even snel iets opzoeken om te kijken is er dus niet bij.

 


Doe je dat alleen via kanaal 203, of ook als je via het menu naar Apps op TV gaat? De app kan op verschillende manieren opgestart worden, dat kan soms verschil geven.

Had je deze tv-ontvanger ook al eens helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen (stap 3)?


Heb Amazon prime eens proberen te openen via menu --> apps.

Wat een drama is dat. Dan is die dus nog trager. En als je dan iets wil afspelen krijg je  blauw beeld met prime video er op. Wel hoor je het geluid van de film/serie en de ondertitels komen langs.

Zeker geen verbetering


Via die weg werkt dat ook niet beter dus. Had je de reset ook al geprobeerd die ik in mijn vorige bericht noemde? 

Je hebt het niet genoemd, dus ik weet niet of je het wel of niet gedaan hebt.


Ja dat ook al keer gedaan. Maakte geen verschil


Ik heb precies hetzelfde. Netflix werkt prima via het KPN menu, maar Prime video is een drama. 1 keer een knopje teveel indrukken, of even terugspoelen en alles zit vast. Kastje resetten is de enige oplossing dan. Ik kijk Prime nu alleen nog met chromecast en de mobiele app en dat werkt prima. 


Je hebt 2 tv-ontvangers van ons zo te zien @Dirk-Jan de Jong, beide hetzelfde type. Speelt dit op een van beide, of merk je het ook op de andere? Zou je dat ook kunnen proberen voor me?

Als die hetzelfde vertoont kan je het modem, de Experia/KPN Box, ook een reset geven: 

 

Ik heb precies hetzelfde. Netflix werkt prima via het KPN menu, maar Prime video is een drama. 1 keer een knopje teveel indrukken, of even terugspoelen en alles zit vast. Kastje resetten is de enige oplossing dan. Ik kijk Prime nu alleen nog met chromecast en de mobiele app en dat werkt prima. 

Het is niet helemaal hetzelfde @Roosje1978, Netflix werkt bij jou goed zeg je, maar die geeft bij Dirk-Jan ook problemen. Als je wilt dat we met jou meekijken kan je hiervoor een eigen topic aanmaken. Dan kunnen we jouw probleem en dat van Dirk-Jan apart bekijken.


Dat 2de tv kastje ligt denk ik ergens op zolder achter een schot, die zal ik wel even kunnen proberen.

Sta op punt om aantal weken op vakantie te gaan dus zal pas volgende maand worden dat ik daar aan toe kom.

Laat het weten als ik dit gedaan heb.


Dat is goed, dan wachten we dat af. Fijne vakantie alvast! 🙂